Varför western?

Sv: Varför western?

En kallblodstravar"ponny" :angel:

Känner inte igen namnet, men har nog lite dålig koll på stallen däromkring..

Nix! :p
Så långt har vi inte kommit än (inom något). Är inte så tävlingsinriktad heller om du inte redan märkt det i mina inlägg! (då skulle jag nog inte skaffat en halvt ostoppbar travare på 15 år som inte lärt sig fatta galopp...)

Jasså? Vad finns det för skritt och travklasser? :p
Där man inte måste ha en kolugn häst typ trail för då är vi diskade direkt :rofl:

i MWR (som håller till runt härnösandstrakten) annordnar skritt och trav klasser, främst i Pleasure och W.horsemanship. WINN har ibland i western riding, pleasure mm (jag har varit med i skritt och trav några gånger)

i Showmanship visar man sin häst i grimma, i skritt och trav.

Intressant, ska kolla upp lite! ;) (MWR håller väl på i Kramfors/Övik nånting?)

Skritt och trav-pleasure kanske vore något. Med lite skolning. Och en ny sadel. Och så vidare :angel:

Får hålla utkik helt enkelt! :p Tävlingspropositionerna verkade inte ha kommit för 2008 än.?

Tack för svaren!:) Jag har alltid varit nyfiken på western, men det har aldrig blivit av. Det närmsta jag har kommit är väl att jag red min förra häst (isis) på långa tyglar och kunde obehindrat styra, stanna, vända, backa och rida skänkelvikningar utan att ta i tyglarna. Med nuvarande hästen har jag en bit kvar.. Drömmer om en westernsadel för uterittsbruk... men då behöver jag nog gifta mig rikt! :p

Flera svar!?

Inte på dina frågor men lite tankar.
Det finns säkert en bagagnad sadel du kan spara till om du vill ha en westernsadel. Jag är inte westernryttare, men gillar att läsa på alla forumen. Det finns massor av intressant läsning. Men jag vill ändå påpeka att man inte behöver rida western för att rida sin häst på lösa tyglar och känsla.
Det gäller väl att hitta vad som är rätt för just en själv. Jag hittade hem i den akademiska ridkonsten, medan andra hittar hem på gångartshästar, western eller annat.
(jag tänkte också ha en westernsadel för uteritter, men de är så hårda och obekväma att sitta i att jag gav upp)

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 666
Senast: Ragdoll
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 216
Senast: Bison
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 977
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 871
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp