Wille
Trådstartare
Fast jag vill ju inte ha en sambo.Om man bor tillsammans i ett samboförhållande, och om båda parter bryr sig om nyansen på väggarna (det kanske inte spelar någon roll alls för den ena), så tycker jag att man diskuterar sig fram till en kulör som båda tycker om.
Jag bryr mig inte om vad det är för mat, bara det inte innehåller rött kött. Mataffär spelar heller ingen större roll, men väljer ju helst en jag hittar i. Jag går inte på restaurang. Och ska man välja mellan pizza och burgare, så kvittar det också. Jag vill inte se film alls. Promenadväg kvittar, men väljer gärna utefter is och blåst. Jag är inte van att semestra.Nej men vad ni ska ha till middag en dag? Vilken affär ni ska handla i? Vilken restarang ni ska besöka? Vilken film ni ska se? Vilken promenadväg ni ska ta? Vart ni ska semestra?
När mina barn var små ville de borsta tänderna. Man ska borsta sina barns tänder så det blir ordentligt gjort. Jag sa till dem "vi gör så här att först borsta jag dina tänder och sedan borstar du dina tänder så blir det dubbelt så bra." Med andra ord båda fick som den ville. Eller när jag ville äta på McDonalds och mannen på någon pizzeria, var vi på humör kunde vi singla slant, annars kunde vi bara välja ett av dem denna gången och nästa gång blev det den andra gången.
Mannens föräldrar bjöd hem till jul. Min mamma bjöd hem till jul. Det blev kompromiss, annars hade vi fått åka var och en till våra föräldrar. Vi var ju alltid hos min mamma så vi kunde ju det här året ta hans föräldrar på just julafton.
Såna där saker tycker jag helt enkelt inte är ett problem.