Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

För att det blev en utvikning om detta i och med bilden som lades in. Det är rätt vanligt på Buke att det blir så. Det går ju dock utmärkt att fortsätta diskutera trådstarten ändå, även om exempelvis Wysiwyg väljer att bemöta mitt inlägg ikväll.
 
Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

För att det blev en utvikning om detta i och med bilden som lades in. Det är rätt vanligt på Buke att det blir så.

Det är ganska vanligt att det blir så i samtal även IRL, skulle jag säga.

Jag vet inte om de som klagar över att trådar ändrar riktning från trådstarten i sitt sociala liv sitter och gnäller när deras vänner byter samtalsämne?
 
Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

Det är ganska vanligt att det blir så i samtal även IRL, skulle jag säga.

Jag vet inte om de som klagar över att trådar ändrar riktning från trådstarten i sitt sociala liv sitter och gnäller när deras vänner byter samtalsämne?

Jag vet inte vad du har för socialt liv och diskussioner, men jag skulle bli ganska less och känna mig ganska en hel del osedd om jag blev utsatt för att bli hätskt upplyst om att min strävan att uppnå resultat av träning är ett förlegat ideal och att jag egentligen borde känna mig förtryckt som kvinna. Jag tror inte att jag skulle idas ha så mycket fler samtal i det sällskapet. Jag skulle nog undvika fler öppningar till diskussioner i det sällskapet.

Ämnet som nu seglat upp här på grund av bilden som jag lade upp är självklart nödvändigt och i sin kärna alltid aktuell - men här i detta sammanhang som handlar om att vårda sin kropp, gör den sig själv - och de som för den, en otjänst.
 
Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

Jodå, jag säger till om även diskussioner "IRL" går över styr eller blir irrelevanta och inte leder någon vart.
Och funkar det inte att säga till på ett passande sätt så lämnar jag diskussionen istället.

Men, som sagt, det har kommit in så mycket bra - och jag hoppas det fortsätter så även nu, så att jag känner det meningsfullt att stanna kvar :)
 
Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

Jag vet inte vad du har för socialt liv och diskussioner, men jag skulle bli ganska less och känna mig ganska en hel del osedd om jag blev utsatt för att bli hätskt upplyst om att min strävan att uppnå resultat av träning är ett förlegat ideal och att jag egentligen borde känna mig förtryckt som kvinna. Jag tror inte att jag skulle idas ha så mycket fler samtal i det sällskapet. Jag skulle nog undvika fler öppningar till diskussioner i det sällskapet.

Ämnet som nu seglat upp här på grund av bilden som jag lade upp är självklart nödvändigt och i sin kärna alltid aktuell - men här i detta sammanhang som handlar om att vårda sin kropp, gör den sig själv - och de som för den, en otjänst.

Egentligen så är ju tanken bakom exemplet bra - att man INTE uppnår en stark och hälsosam kropp genom att svälta sig själv, och inte heller genom att helt strunta i vad man gör med sin kropp. Man kan åstadkomma väldigt mycket gott för både kropp och själ om man ger sig fasen på det och inte ger upp utan tränar och äter någolunda bra. Att fotona sen var "fel" (kvinnostjärtar i tangatrosa) och att exempel nr 3 antagligen kom sig av genetik till största delen, är en annan sak som kanske inte var så lyckad.
 
Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

Egentligen så är ju tanken bakom exemplet bra - att man INTE uppnår en stark och hälsosam kropp genom att svälta sig själv, och inte heller genom att helt strunta i vad man gör med sin kropp. Man kan åstadkomma väldigt mycket gott för både kropp och själ om man ger sig fasen på det och inte ger upp utan tränar och äter någolunda bra. Att fotona sen var "fel" (kvinnostjärtar i tangatrosa) och att exempel nr 3 antagligen kom sig av genetik till största delen, är en annan sak som kanske inte var så lyckad.

Och just därför blev den här diskussionen så absurd. Det dras växlar i orimliga proportioner på fel ställe.
 
Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

Fast det håller jag inte med om. Bilden handlade ju inte om hälsa utan om utseende. TS har inte bett om tips för att få en schysstare häck liksom så det känns lite lätt malplacerat kan jag tycka.
 
Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

Fast det håller jag inte med om. Bilden handlade ju inte om hälsa utan om utseende. TS har inte bett om tips för att få en schysstare häck liksom så det känns lite lätt malplacerat kan jag tycka.

Fast hon skrev ju faktiskt att hon ville ha resultat av sin träning och att rumpan var en av de ställen hon ville se resultat på. Så helt fel ute är inte rumpträningstips :p

Återkommer med lägre svar på ditt tidigare inlägg efter Bonde söker fru!
 
Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

Fast hon skrev ju faktiskt att hon ville ha resultat av sin träning och att rumpan var en av de ställen hon ville se resultat på. Så helt fel ute är inte rumpträningstips :p
Ah, det har jag missat då!

Återkommer med lägre svar på ditt tidigare inlägg efter Bonde söker fru!
Det gäller verkligen att prioritera rätt. Jag ska titta på ett annat kvalitetsprogram (Bachelor :D) så vi kan ju mötas här efter det ;)
 
Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

Wysiwyg: oavsett om du ser det som ett konstaterande eller ej så måste du ju 1) se att den bedömer och värderar kvinnors kroppar? och att 2) även ett konstaterande kan vara dissigt och elakt. Jag menar jag kan ju klippa ihop en bild på nån som är, jämföra den med en smal brud, och konstatera att den feta är dum som äter så mycket. För att det för mig endast är ett konstaterande. Eller?

Det jag lessnar på är att tjejers träning alltid ska handla om att leva upp till ett ideal. Jag vet att massa unga tjejer bullshittar om att de vill bli hälsosamma och blabla men när såna där bilder postas och gillas så visar det ju bara att allt handlar om att leva upp till det rådande idealet. Att duga för andra.

Alltså, jag har fortfarande lite svårt att medge att bilden, som vi nu diskuterat fram och tillbaka i flera inlägg, är dissig eftersom jag inte tolkar den så. Och att en person är korkad för att den äter dubbelt så mycket, ptja det är ju ett smalt angrepp och dessutom väldigt taskigt. Eftersom jag inte ser den första bilden som dissig och ditt exempel som elakt ser jag inga jättestora kopplingar.

Och varför andra tränar får stå för dem men jag förstår verkligen hur du tänker och jag ser en stor poäng. Tänkte inte så mycket på det innan faktiskt men imorse när jag slängde ett getöga på TVn medan jag fixade frukost ramlade poletten verkligen ner. De skulle ha en tjej som skulle visa massa rumpövningar i Nyhetsmorgon och PTns inledning var att "höhö ja det är ju killarnas dag idag eftersom vi nu ska visa rumpövningar höhö ja det här kan ni ju träna på om ni vill glädja er kille" typ och då tänkte jag att "herregud det kanske är så som niphredil säger, gud vad hemskt". För några dagar sedan hade jag nog inte lagt någon större vikt vid det men nu såg jag det faktiskt med nya ögon.

Att det finns tjejer (och killar) som tränar för att tillgodose krav de tror samhället och andra har på dem tycker jag är hemskt. Däremot kan jag hoppas att de kanske hittar en balans i träningen och stannar kvar där mer på grund av fördelarna såsom bättre kondis, styrka och bättre psykiskt mående.
 
Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

Eftersom jag inte ser den första bilden som dissig och ditt exempel som elakt ser jag inga jättestora kopplingar.
Jag ser två underkända rumpor och en godkänd. Vad ser du?

"höhö ja det är ju killarnas dag idag eftersom vi nu ska visa rumpövningar höhö ja det här kan ni ju träna på om ni vill glädja er kille"
Urk.

För några dagar sedan hade jag nog inte lagt någon större vikt vid det men nu såg jag det faktiskt med nya ögon.
Intressant faktiskt! :)
 
Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

Jag ser två underkända rumpor och en godkänd. Vad ser du?

Jag ser en rumpa som får illustrera negelect, en som får illustrera diet och en som får illustrera diet + exercise.

Och ja, excersiserumpan är snyggare och jag antar att den "ska" vara snyggare också och visa på "idealrumpan". Fast för mig så innebär inte det att de andra två är automatiskt dissade och "USCH HERREGUD SER MAN UT SÅHÄR KAN MAN LIKA GÄRNA LÄGGA SIG NER OCH DÖ FÖR DET ÄR INTE VÄRT ATT LEVA MED".
 
Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

Fast skulle jag fota min häck borde man sätta etiketten neglect på den. Men kan förmodligen ingen gissa.

Att en heter neglect är ju uppenbart nedvärderande. Det kan ju aldrig vara positivt.

Fast för mig så innebär inte det att de andra två är automatiskt dissade och "USCH HERREGUD SER MAN UT SÅHÄR KAN MAN LIKA GÄRNA LÄGGA SIG NER OCH DÖ FÖR DET ÄR INTE VÄRT ATT LEVA MED".
Fast det har väl ingen sagt heller? Bara att det är ännu en bild av alla otaliga bilder som ska visa kvinnor hur de borde se ut.
 
Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

Jag vet inte vad du har för socialt liv och diskussioner

I mitt sociala liv - större delen av det, i alla fall - vore det minst sagt överraskande om någon visade en bild som den du visade. Som jag för all del har sett på buke förut. Oftast när träning och ätande kommer på tal, är den del av det hela som handlar om utseende rätt nedtonad i mitt sociala liv. Jag tror att de flesta jag möter känner sig lite obekväma med att alltför tydligt värdera utseenden.
 
Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

Jag ser en rumpa som får illustrera negelect, en som får illustrera diet och en som får illustrera diet + exercise.

Och ja, excersiserumpan är snyggare och jag antar att den "ska" vara snyggare också och visa på "idealrumpan". Fast för mig så innebär inte det att de andra två är automatiskt dissade och "USCH HERREGUD SER MAN UT SÅHÄR KAN MAN LIKA GÄRNA LÄGGA SIG NER OCH DÖ FÖR DET ÄR INTE VÄRT ATT LEVA MED".

I mina ögon handlar det om jämförelsen mellan rövarna. Man har ställt upp dem bredvid varandra och visar hur en kvinnas rumpa ska se ut och jämför med hur en rumpa ser ut hos den som inte bryr sig om sin kropp. Då handlar plötsligt allt om att den som inte bryr sig om sin kropp gör "fel" eftersom en rumpa "ska" se ut som exerciserumpan.

Då faller allt med "det är insidan som räknas" och "alla är fina ändå" typ. I min brösttråd reagerade många på att jag inte alls tycker om min kropp, men hur lätt är det egentligen om idealen hela tiden är något som man själv inte är? Om folk strävar efter en exerciserumpa och folk tycker att det är finast att se ut så så känns det fel att se ut som neglectrumpan och intala sig om att det är insidan som räknas. Det krockar lite, tycker jag.

Men visst är det kanske inte många som ser ut som exerciserumpan, men många och många fler unga kvinnor strävar efter att se ut så för det är det som är acceptabelt och "bäst".
 
Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

Jag vill nog påstå att de i tråden som rekommenderar lågt antal reps och tung träning i alla lägen, troligtvis inte tränat speciellt länge. Bodybuilders tränar sällan 1-6 reps i några övningar. Skaderisken är hög och du får mer kontakt och pump av lite fler reps. Däremot kan man i i korta perioder gå upp och köra väldigt tungt för bl.a viktkänsla.

De mest framgångsrika stryrkelyftarna delar gärna upp året i tre delar, med låg medel och hög intensitet. I varje enskilt pass sparar man krutet till ett par sett på slutet där man tar ut sig helt. Detta behöver då inte innebära maxvikt utan kan mycket väl vara 12-18 reps. Denna variant funkar för mig oerhört bra och man håller i längden.

Olius - som lyft regelbundet i 21 år
 
Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

Så, hur får jag min träning mer effektiv?
Personlig tränare. Det är värt pengarna, så prioritera om! ;)

Helt ärligt så blir det en helt annan träning när man hittat en duktig tränare som hjälper. Jag trodde att jag var vig och rörlig, men icke! Jag är fan stel som en pinne och helt låst i höften. Min tränare såg det! Jag fuskar en hel massa och belastar helt fel.

Det resulterar i att när jag tränade själv så befäste jag bara de svagheterna jag hade. Genom att bli medveten om det så kan jag dock numer göra någonting åt det och förhoppningsvis bli mer rörlig och mer stark...och då också få de där resultaten som jag vill ha.

Oavsett hur mycket jag tränade innan hade jag aldrig nått dit jag nått på bara 4 veckor med en PT.
 
Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

Håller med i varenda ord!! En bra pt är en investering i framtiden, framförallt om man har en trasig kropp.
Kan bara ge mej själv som exempel, från att ha varit sjukskriven i 1års tid så har jag efter 3månaders träning kommit så långt att jag nu ska börja jobba lite smått igen.
Utan min pt hade jag inte kommit så långt! Hon är guld värd!
 
Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

I mitt sociala liv - större delen av det, i alla fall - vore det minst sagt överraskande om någon visade en bild som den du visade. Som jag för all del har sett på buke förut. Oftast när träning och ätande kommer på tal, är den del av det hela som handlar om utseende rätt nedtonad i mitt sociala liv. Jag tror att de flesta jag möter känner sig lite obekväma med att alltför tydligt värdera utseenden.

Jag tror du lever ett ganska unikt liv. Och hoppas du, dina vänner och din familj har styrkan att vilja vara fina, enganska grundläggande egenskap människan bär. Och gud vad jag saknar Miss Philodina i den här diskussionen som faller ganska mycket ur ramen i grundfrågan som är ganska fjärran från den då.
 
Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

Nu reagerar jag ju lite som de flesta på såna här bilder och är mot, såklart.

Men jag har en fundering lite spontant sådär. Jag tror det finns killar, kanske en majoritet till och med, som bara skulle ryckt på axlarna åt en sådan bild och säga, jaha so what! Jag är för smart för att ägna timmar åt rumpträning, jag jobbar och tjänar pengar/pluggar istället, jag har en kul hobby. Jag har helt enkelt andra prioriteringar som är mycket bättre, min fru/flickvän/pojkvän tycker jag duger fint uppenbarligen -hen är ju ihop med mig.

Så neglect gäller ju egentligen bara ändan. Personen på bilden kanske prioriterar sitt jobb som ingenjör som gör att hon har råd att ta sin familj till stranden. Hon kanske tränar för att kunna springa med sina barn inte för att se bra ut inför någon.

Finrumpan kanske representerar neglect, av ngt annat område i livet.

Så frågan är, bilderna lär aldrig försvinna, de finns på män också. Kanske ska vi försöka tänka annorlunda. (om än jättesvårt, bara en tanke som flög på mig.). Haken med Damtidningarna är ju faktiskt att vi ska ha och vara allt allt, vältränade, goda mödrar-helst till tre barn, bra i köket, träna till fin rumpa, ha bra kondis, jobba deltid och åka utomlands en månad per år och åka skidor en vecka, läsa de populära böckerna, läsa Damernas värld, följa Solsidan på TV, ha fnissiga tjejkvällar, intressera sig för heminredning... Man får nog plocka det man själv föredrar +en hobby (damtidningarna har hoppat den biten). Inser ju att högst ett par av sakerna funkar att plocka in i sitt liv.

Så -jaha, hon har en strandrumpa att visa för killars blickar, kul för henne. Själv ägnar jag tiden åt att rida!
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Kropp & Själ Postar här på buke för att se om det finns någon med sjukdomen eller som känner till den. Jag söker men ljus och lykta för att få hjälp...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
28 827
Senast: lewellyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp