Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning?
Nu reagerar jag ju lite som de flesta på såna här bilder och är mot, såklart.
Men jag har en fundering lite spontant sådär. Jag tror det finns killar, kanske en majoritet till och med, som bara skulle ryckt på axlarna åt en sådan bild och säga, jaha so what! Jag är för smart för att ägna timmar åt rumpträning, jag jobbar och tjänar pengar/pluggar istället, jag har en kul hobby. Jag har helt enkelt andra prioriteringar som är mycket bättre, min fru/flickvän/pojkvän tycker jag duger fint uppenbarligen -hen är ju ihop med mig.
Så neglect gäller ju egentligen bara ändan. Personen på bilden kanske prioriterar sitt jobb som ingenjör som gör att hon har råd att ta sin familj till stranden. Hon kanske tränar för att kunna springa med sina barn inte för att se bra ut inför någon.
Finrumpan kanske representerar neglect, av ngt annat område i livet.
Så frågan är, bilderna lär aldrig försvinna, de finns på män också. Kanske ska vi försöka tänka annorlunda. (om än jättesvårt, bara en tanke som flög på mig.). Haken med Damtidningarna är ju faktiskt att vi ska ha och vara allt allt, vältränade, goda mödrar-helst till tre barn, bra i köket, träna till fin rumpa, ha bra kondis, jobba deltid och åka utomlands en månad per år och åka skidor en vecka, läsa de populära böckerna, läsa Damernas värld, följa Solsidan på TV, ha fnissiga tjejkvällar, intressera sig för heminredning... Man får nog plocka det man själv föredrar +en hobby (damtidningarna har hoppat den biten). Inser ju att högst ett par av sakerna funkar att plocka in i sitt liv.
Så -jaha, hon har en strandrumpa att visa för killars blickar, kul för henne. Själv ägnar jag tiden åt att rida!