Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

Förresten, nu kanske det lät som att jag dissade träning, det gör jag inte. Men tycker nog att 2-5 gånger i veckan på någon timma vardera "räcker bra". (och jag tror inte att man får en sculptad fitnessprinsessekropp på den tiden)
 
Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

Prioritera om?
Från vad?
Hyra, El, busskort, mat, försäkring, träningskort?
Det är, i princip, vad mina pengar räcker till.
650:- är MYCKET pengar om man, som jag, har totalt 9.000 i månaden, i bästa fall, som ska täcka allt.
Och det räcker knappast med 1 tillfälle PT så...
Men det är klart, om någon här känner för att sponsra en PT åt mig så gärna för mig.
 
Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

Jag är otroligt nöjd med att gå i från "sämst på skolidrotten/sitta på bänk och titta på/krypa in på toaletten och byta om - och senare, ingen som helst motion förutom promenader" och knappt orkat utanför dörren i större delen av mitt liv.

Till att:
Byta om öppet (men gärna i ett hörn) i omkl.rummet på gymmet.
Ta mig iväg till träning 2-5/6 dagar/v
Klara av att gå på pass
Inse att det faktiskt funkar att träna i närheten av andra.
Inse att varken de stora speglarna på väggen, eller det faktum att ena salen har glasvägg ut mot gymmet, inte stör mig nämnvärt.
Inte heller att jag har svårt att hänga med i rörelserna (än så länge, räknar med att det går bättre!)

Så, bara detta är jag fantastiskt nöjd med, nu är det bara "resten" kvar :)
Och det tror jag kommer gå bättre med också efter alla bra tips från er! :bump:
 
Senast ändrad:
Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

Men tycker nog att 2-5 gånger i veckan på någon timma vardera "räcker bra". (och jag tror inte att man får en sculptad fitnessprinsessekropp på den tiden)
3 ggr i veckan och rätt träning så är det klart att man får en snygg kropp ifall man också äter rätt. Äter man inte rätt så blir man ju aldrig snygg, oavsett liksom.

Såsom jag tränade innan så hade jag kunnat träna hur mycket som helst utan att bli snyggare, just eftersom jag belastade så fel. Med de passen jag gör nu, med rätt belastning och rätt teknik så syns skillnaden massor på bara 4 veckor.
 
Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

Jag tycker du tänker helt rätt!!!! Du är ju du, och måste se till dina egna framsteg. Vi har alla olika förutsättningar. Någon har sportat hela livet och sätter sina mål utifrån det. Någon annan har inte ens vågat visa sig utan kläder. Jag tycker du har gjort fantastiska steg framåt.
 
Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

Jag vill nog påstå att de i tråden som rekommenderar lågt antal reps och tung träning i alla lägen, troligtvis inte tränat speciellt länge. Bodybuilders tränar sällan 1-6 reps i några övningar. Skaderisken är hög och du får mer kontakt och pump av lite fler reps. Däremot kan man i i korta perioder gå upp och köra väldigt tungt för bl.a viktkänsla.

De mest framgångsrika stryrkelyftarna delar gärna upp året i tre delar, med låg medel och hög intensitet. I varje enskilt pass sparar man krutet till ett par sett på slutet där man tar ut sig helt. Detta behöver då inte innebära maxvikt utan kan mycket väl vara 12-18 reps. Denna variant funkar för mig oerhört bra och man håller i längden.

Olius - som lyft regelbundet i 21 år

Fast det beror väl iof en hel del på VARFÖR man tränar?

Om man tränar för att bygga stora muskler som en bodybuilder, om du tränar för att kunna springa maraton eller om du tränar för att bli en sprinter så lär du ju lägga upp träningen rätt olika liksom?

Sen oavsett vilken typ av träning du ägnar dig åt så lär man ju inte få nått resultat om man inte börjar pusha gränserna... (men tyngre vikter, explosivare rörelser, fler reps eller vad man nu vill jobba med).
 
Senast ändrad:
Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

3 ggr i veckan och rätt träning så är det klart att man får en snygg kropp ifall man också äter rätt. Äter man inte rätt så blir man ju aldrig snygg, oavsett liksom.

Såsom jag tränade innan så hade jag kunnat träna hur mycket som helst utan att bli snyggare, just eftersom jag belastade så fel. Med de passen jag gör nu, med rätt belastning och rätt teknik så syns skillnaden massor på bara 4 veckor.

Så en otränad (tjock?) kropp är ful?
 
Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

Så en otränad (tjock?) kropp är ful?

Jag tycker helt klart att en tränad kropp är snyggare än en tjock och otränad. Ser inte att det skulle vara så kontroversiellt.
 
Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

3 ggr i veckan och rätt träning så är det klart att man får en snygg kropp ifall man också äter rätt. Äter man inte rätt så blir man ju aldrig snygg, oavsett liksom.

Såsom jag tränade innan så hade jag kunnat träna hur mycket som helst utan att bli snyggare, just eftersom jag belastade så fel. Med de passen jag gör nu, med rätt belastning och rätt teknik så syns skillnaden massor på bara 4 veckor.

Det beror väl kanske lite på gener också. På tre, jobbiga, pass i veckan kan jag bli helt/ganska nöjd med min kropp. Men jag ser fortfarande inte ut som en fitnessprinsessa eller som Gina Carano (folk med träning i yrket)https://www.google.se/search?q=gina...24HQDQ&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1290&bih=851&dpr=1, vilket var det jag mål jag nämnde. Min utgångspunkt, kort och bred, kräver mer träning än så.
 
Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

Jag tycker helt klart att en tränad kropp är snyggare än en tjock och otränad. Ser inte att det skulle vara så kontroversiellt.

Sorry men snyggast rakt av idag är smal och lite tränad, inte extremt vältränad. Du skulle höra mina kollegor dissa de kvinnliga idrottsstjärnorna när de kommer på galor i långklänning.

Kan man vara mycket mer vältränad än Anja Pärsson? Får hon kommentarer om hur fantastiskt snygg hon är? Nope inte från pressen i alla fall. Det gäller att vara lite benig i ursprungsramen och vältränad. Hört om tjejen som vann Wimbleton senast, hon var tillräckligt tränad för att vinna uppenbarligen, men folk var förbannade över att det inte var den långa ljushåriga smala som vann.

http://publicshaming.tumblr.com/post/54864863081/womens-wimbledon-champion-marion-bartoli-deemed
http://www.metro.se/teknik/fyra-bortglomda-kvinnor-och-en-ful/EVHmgi!eEy0Cd9hykD6/


(Så sitter man med förutsättningarna att träna och drömkroppen kan bli den lilla mörkhårigas så har Ramona lite fel, tre gånger i veckan räcker inte långt. För att vinna wimbleton har nog hon både tränat extremt mycket mer och ätit bättre. Men tränade för att vinna tennis inte fotomodellstävlingen...).
 
Senast ändrad:
Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

Så såna där bilder, och faktiskt även de som lägger ut dem, kan enligt min ödmjuka åsikt dra åt helvete.

Du brukar väl inte vara sådär otrevlig? :crazy: Blir man så himla provocerad av en bild, som inte ens är upplagd i något ont syfte, kanske man ska lämna datorn en stund och andas lite.
 
Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

Du brukar väl inte vara sådär otrevlig? :crazy: Blir man så himla provocerad av en bild, som inte ens är upplagd i något ont syfte, kanske man ska lämna datorn en stund och andas lite.

Även jag har mina ömma punkter och emellanåt censurerar inte ens jag mig själv. Det där var ett sådant tillfälle.
 
Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

Så en otränad (tjock?) kropp är ful?
Ja, i jämförelse med en vältränad.

Sen blir ju en body builder-kropp precis lika ful som en kropp som en överviktig.

Snyggast är ju att vara vältränad utan att var biffig.
 
Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

Fast det beror väl iof en hel del på VARFÖR man tränar?

Om man tränar för att bygga stora muskler som en bodybuilder, om du tränar för att kunna springa maraton eller om du tränar för att bli en sprinter så lär du ju lägga upp träningen rätt olika liksom?

Sen oavsett vilken typ av träning du ägnar dig åt så lär man ju inte få nått resultat om man inte börjar pusha gränserna... (men tyngre vikter, explosivare rörelser, fler reps eller vad man nu vill jobba med).

Ja och i det här fallet var det uteblivna resultat i styrketräning som TS undrar över. Vad jag då reagerade mot är att så många tipsade om det största nybörjarmisstaget många gör, nämligen tunga vikter med lågt antal reps.

Att fokusera på rätt muskel i 12 reps kommer att ge dig bättre resultat än att anpassa vikten för 5 reps där du tappar ditt utförande, vilket du kommer att göra om du tränat så pass kort tid som TS gjort. Skaderisken ökar MARKANT.

Och att pusha för hårt med en redan ond axel, som TS har, är ju bara ren idioti
 
Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

Ja, i jämförelse med en vältränad.

Sen blir ju en body builder-kropp precis lika ful som en kropp som en överviktig.

Snyggast är ju att vara vältränad utan att var biffig.

AHA så det är du som sitter inne med svaret på vad som är snyggt respektive fullt, bra att veta!!!
 
Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

Ja och i det här fallet var det uteblivna resultat i styrketräning som TS undrar över. Vad jag då reagerade mot är att så många tipsade om det största nybörjarmisstaget många gör, nämligen tunga vikter med lågt antal reps.

Gör de? Jag ser mängder med människor som lyfter en enkiloshantel 30 ggr, men i princip aldrig någon som går in och kör för tunga basövningar? (Enstaka tonårskillar möjligen, men jag har tränat dagligen i flera olika gym och de som lyfter för lite är i absolut majoritet. Sedan slutar de för att de inte får några resultat.)
 
Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

AHA så det är du som sitter inne med svaret på vad som är snyggt respektive fullt, bra att veta!!!
Skönt med ett facit. Så kan folk sluta ha fel smak liksom. Och fel utseende.
 
Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

Ett tips är att googla "squats challenge" samt "plank challenge". Bland bilderna som kommer upp då hittar du två 30-dagars utmaningar. Sjukt jobbigt men ganska effektivt. Dessutom är det ju kul att utmana sig självt. Funkat som en bra spark i baken åtminstone för mig i hur man kan öka sin träningsdos :)
 
Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

Gör de? Jag ser mängder med människor som lyfter en enkiloshantel 30 ggr, men i princip aldrig någon som går in och kör för tunga basövningar? (Enstaka tonårskillar möjligen, men jag har tränat dagligen i flera olika gym och de som lyfter för lite är i absolut majoritet. Sedan slutar de för att de inte får några resultat.)

Finns såklart sådana också.

Precis som det finns någon procent som tål att maxa vikterna år ut och år in utan skador och med bra resultat. Men varför rekommendera ett träningssätt som funkar för 1 av 100?
 
Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

AHA så det är du som sitter inne med svaret på vad som är snyggt respektive fullt, bra att veta!!!
Det var väl rätt givet att det var mina åsikter? Eller är jag tvungen att skriva ut att "jag tycker att en vältränad....." för att man inte ska missförstå?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Postar här på buke för att se om det finns någon med sjukdomen eller som känner till den. Jag söker men ljus och lykta för att få hjälp...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
28 827
Senast: lewellyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp