Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
gulan skrev:Nu börjar det klarna lite.
Självklart ska barnen vara olycksfallsförsäkrade och ev. ha en livförsäkring. Är det det dom gör reklam om?
gulan
gulan skrev:Ja, precis..det känns som om vanliga försäkringar gäller ochså i "vissa fall" Hemförsäkring, livförsäkring och att man kanske "dubbelförsäkrar".
Ska jag kasta mig in i djungeln?
gulan
gulan skrev:Om barnet föds med någon slags sjukdom som gör att han/hon senare i livet inte kan jobba. Täcker den försäkringen det då?
havreflinga skrev:Jag hade läst/hört att det kan vara problem med att försäkra sitt barn om något går snett, så jag passade på att fråga det försäkringsbolag vi har via facket när jag ändå skulle kolla en annan försäkring.
Jag minns inte exakt vad de svarade, men tror att man kunde teckna försäkring för sitt barn från vecka 26 (eller 28). Alltså innan barnet var fött. Vissa villkor började inte gälla förrän barnet var ett år, men det lät ändå som en bra försäkring. Och inte särskilt dyr. Fast jag har ju inte jämfört med en massa andra försäkringsbolag...
Varför är det inte fler som använder den fackliga försäkringen?
En annan grej: Tydligen är det ofödda barnet försäkrat för vissa saker om man har en livförsäkring. Jag har valt att alltså skaffa en livförsäkring nu när jag är gravid, istället för en vänta-barn-försäkring. Oxå via fackets försäkringsbolag.
Och jag tycker den känns fel för barnet ligger nöjt och sen när mamman nämner Skandia börjar ungen gråta, precis som om den inte alls gillar det.ulda skrev:För övrigt vill jag bara säga att jag tycker Skandias barnförsäkringsreklam är väldigt söt. Det ser så äkta ut, och paret pratar precis som man själv gjorde när man satt där på BB...
Gandalf skrev:I alla fall, min sambo pratade VERKLIGEN inte sådär med vår son på BB
ulda skrev:Varför ska man ha livförsäkring på ett barn? Att ha livförsäkring på en vuxen kan jag förstå - den efterlevande parten får pengar så att han/hon t ex kan bo kvar i en villa, men om jag skulle få pengar när ens barn dör skulle det bara kännas väääldigt fel.
För övrigt vill jag bara säga att jag tycker Skandias barnförsäkringsreklam är väldigt söt. Det ser så äkta ut, och paret pratar precis som man själv gjorde när man satt där på BB...
Aha, det fattade jag inte...Gandalf skrev:Men det är ju det som är skämtet ;-)
Om du minns så var flera chefer på Skandia inblandade i en jätteskandal för ett tag sedan. Nu går deras reklam ut på att "Men vårt rykte har vi inte råd att göra fel". En ganska smart vändning faktiskt :smirk:
I alla fall, min sambo pratade VERKLIGEN inte sådär med vår son på BB - annars ser det ju rätt autentiskt ut.
Ja, fy tusan ge sig in i den snårskogen......Och med risk för att när jag tycker att jag är berättigad ersättning så tycker inte bolaget det för dom hade något finstilt med på pappret. Ryser.Gulan: de flesta barnförsäkringar är olika varandra. Du får jämföra olika bolag med varandra. Vad kostar försäkringen? Vad täcker den? Hur högt belopp ger ev. ersättningar etc. Vilka får teckna?