Varför så billig?

Sv: Varför så billig?

Fast 120 000 är inte billigt för dom flesta vanliga hästköpare. En häst i den prisklassen förutsätter iallafall jag att den ska vara kärnfrisk och ligga runt MSV utbildnings- och tävlingsmässigt.

TS pratar ju om hästar i 15 000 kr klassen och undrar hur de kan vara så billiga när dom påstås vara välutbildade osv. I den prisklassen tror jag det är svårt att hitta en kärnfrisk häst utan skavanker.;)

120 000 är en dyr häst.. hade den kostar 12000 så hade den varit billig...

120.000:- är klart mycket pengar
men det finns klart de hästar som är dyrare.

normalpriset för en unghäst med bra hopp eller dressyrstam idag som knappt gjort något utan är bara ev begåvad på hoppning och har fint steg ligger runt 100-150.000:-
men man ska passa sig för dem med, inte säkert att de är bra i huvudet eller ens går att sitta på. som sagt kolla noga innan du köper en häst vare sig den e billig el dyr!

ja men TS menar ju BILLIGA hästar dvs 15 000 klassen där det står att dom är välutbildade och har inga fel och det går inte ihop.
Är det en häst som kostar 150 000 och är välutbildad och har inga fel nej då låter det aningens bättre! men självklart finns det fel på sånna med men det är MYCKET större risk att det är fel på en 15 000 kr häst där det står att den är välutbildad och aldrig varit skadad, osv för den är ju billig av en anledning

Nja, jag menade inte att min va billig.. utan att det finns olika anledningar till att man säljer. Man ska självklart vara på sin vakt i varje hästaffär.
-helena

Jag har också funderat över dessa annonser.. Det finns ju MASSOR med billiga hästar just nu som verkar vara bra. I många av annonserna så står det säljes billigt pga ändrade familjeförhållanden, tidsbrist eller att dom inte ridits på länge. Frågan är ju hur många det är som säger sanningen. :)

kl

Hästar verkar vara rätt mycket billigare där än här på andra sidan pölen. Ett mindre vackert kallblod som gått på trav och går LC kostar ca 5000 euro...

Visst finns det också här en hel massa varmblod för 1500 euro, men de är outbildade skogsmullar.

Så alla lurendrejare kunde säkert göra affärer med finska hästtjejer...

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 275
Senast: lizzie
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 777
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
13 592
Senast: Fibusen
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 280
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka