R
Raderad medlem 6459
Nu kommer jag säga något jag sällan säger: Men fy fan vad bortskämda svenskar är! Det är nog inte särskilt många länder där det är så smidigt att rösta som i Sverige. När jag berättade i klassen att vi kan förtidsrösta på Ica och Coop el dyl så blev alla superimpade - "wow, Sverige alltså, ni är så välorganiserade!". Här kan du antingen poströsta eller rösta på valdagen. Punkt jädra slut.Jag tycker att det är sjukt dåligt att man inte kan rösta via internet. Jag tror att fler skulle rösta då.
Jag tänkte förtidsrösta men då behövde man ha röstkortet med sig, och jag hade inget så hade varit tvungen att beställa det. Gick och röstade igår istället fast jag egentligen inte hade tid, men det blev gjort iallafall.
Varför göra röstningen så krångligt? Stå i kö för att få komma in i lokalen, kö för att lämna rösten. Nä, ordna så det går att rösta på internet så minimerar man iallafall krångel/lathet..
Det ÄR smidigt att rösta i Sverige. Ja, du behöver ditt röstkort för att förtidsrösta men det är också allt. Vill man så kan man.