Varför närgången?

Sv: Varför närgången?

nu var det inte det som skulle tränas bort utan att hunden har ett stort behov av närhet. det handlar inte om att "klara av", och om hunden vill sitta i knät eller ej är en smaksak, det är ju bara att putta bort den.

du kan inte träna en doberman till att tycka om att vara ensam.
:cool:

Jag brukar låta min hund stanna i ett annat rum tills matte har hälsat klart sen får han komma och sätta sig så att besäkaren kan klappa så mkt den vill.:smirk: Oftast blir den ju massor med kel eftersom denna "farliga hund" var rätt snäll :)

Jag har en dobberman hane på snart ett år.. Super go och jätte snäll, och jag undrar lite varför han blis så närgången ibland.

Om jag sätter mig på golvet vill han gärna placera sin rumpa i mitt knä, och om jag sitter på en stol/soffa mm och med benen i kors då ställer han sig över mina fötter och lägger gärna upp ett bakben på min fot lr försöker sätta sig på dom.. Första gången trodde jag han skulle kissa på mig!??:crazy:
varför gör han så??:)

Är inte det något som är ganska typsikt dobbisar? Min gjorde så och har hört från flera andra med dobbisar att deras också sitter i knä.
Många skulle säkert tycka att det är en dominansgrej när hunden vill sitta i knä men man får titta på hundens övriga kroppspråk. Min hund ville bara ha närhet och kel. :)

Jag tror det är så det är.. vill vara nära matte så hon inte glömmer han :)

Liknande trådar

Övr. Hund Milou lider av extrem gosighet. Han har senaste tiden hittat ultimata stället att lägga sig på, nämligen precis framför/under mig och...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 798
Senast: Unafraid
·
Hundträning Hej! Jag behöver tips och råd. I min familj har vi alltid haft hundar och för tillfället har jag två stycken. Jag har en blandras valp...
2 3
Svar
54
· Visningar
9 978
Senast: Dino2018
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 657
Senast: AlmostEasy
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 070

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hur får man barn att leka hemma?
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025