Å ändå älskar folk Fb så att det bångnar av användare
Älskar eller fomo... Jag tror inte svaret är så självklart
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Å ändå älskar folk Fb så att det bångnar av användare
Älskar tror jag är fel ord att använda, för många är det enda sättet att kommunicera med t ex. sina vänner utomlands. Många föreningar som använder facebook grupper för att nå ut med information då de flesta har fb.Å ändå älskar folk Fb så att det bångnar av användare
Vad jag förstår så vill folk inte diskutera olika hästgrenar här på Buke utan gör det hellre på Fb eller kanske nån annan sajt. Då är ju frågan Varför. Vad är det som gör det bättre och roligare att ta diskussionerna eller frågorna på ett annat ställe än här?Älskar tror jag är fel ord att använda, för många är det enda sättet att kommunicera med t ex. sina vänner utomlands. Många föreningar som använder facebook grupper för att nå ut men information då de flesta har fb.
Facebook har passerat sin peak.Å ändå älskar folk Fb så att det bångnar av användare
Vart kom nu det där ifrån? Jag skrev ingenting om det i det svaret du citerat, där skrev jag bara om att älska är fel ord att använda för att många använder fb.Vad jag förstår så vill folk inte diskutera olika hästgrenar här på Buke utan gör det hellre på Fb eller kanske nån annan sajt. Då är ju frågan Varför. Vad är det som gör det bättre och roligare att ta diskussionerna eller frågorna på ett annat ställe än här?
Du har en poäng härÅ ändå älskar folk Fb så att det bångnar av användare
Nej alla älskar inte Facebook så det finns ingen anledning att tjata om hur mycket bättre Facebook är för alla tycker inte detÅ ändå älskar folk Fb så att det bångnar av användare
Alla vi som hör till ofolket samlas på Buke.Du har en poäng här
P.s Jag gillar inte folk...
Håller verkligen med. Plus att det alltid känns som att man trampar någon annan på tårna på FB om det inte är en miljon hjärtan i inläggetHär på Buke är kontakt på ett mycket konkret och direkt vis ganska vanligt. Tänk så många som fått hjälp, råd o stöd här. Och det utan att en "är någon". Bukeandan är så mycket mer än 2 miljarder på Fb. ❤
Jag använder det mest till att hålla kontakt med vänner och få info om/planera olika event.Å ändå älskar folk Fb så att det bångnar av användare
Det är stundtals omöjligt även vis dator. Har letat ihjäl mig många gånger i trådar med tusentals inlägg där jag vet att en vän skrivit, jag svarat och sedan troligen blivit taggad i ett svar men aldrig kunnat hitta vare sig taggen, min väns kommentar eller min egen. FB suger och trots att jag inte varit inloggad på mer än 3 veckor så saknar jag det inte ett skit, däremot saknar de mig och mailbombar mig.Det är dessutom åtminstone från min telefon helt omöjligt se en kommentar i en sådan tråd ens om jag taggas i den.
det var en bra liknelse!Om Internet är Storgatan så är Facebook Ica maxi. Du går in där för att där finns vad du behöver - inte för att umgås. Men Buke är dygnet runt öppna fiket/puben. Ibland sitter en i lugna hörnet och läser, ibland tjötar en lite skit med bekanta, tar en vända i kunskapsbanken, diskuterar livligt och sen när en vill så går en hem.
Så är det för mig också, är med i några nischade grupper på FB, grupper som inte direkt sett finns här på buke. På Buke känns det mest som jag är ensam kontra hur det är på FB. Allmänna grupper de bryr ja mig inte om, räcker ju att läsa när någon större sida t ex. Aftonbladet eller dylikt delat någon artikeln och folk kommenterar och åsikterna går isär, det är inte direkt några städade diskussioner som förs där...Jag är bara med i trevliga grupper på facebook nischade mot mina intressen, där fyller de defintivt en bättre funktion än Buke. Därmed inte sagt att jag inte gillar buke, och fb, de allmänna grupperna med många tusen medlemmar är inget att ha heller. Fördelen för mig har varit just de nischade grupperna, det har gått betydligt fortare att lära känna människor som vi ändå på grund av intressena stöter på än vad det har gjort på 20 år på Buke, samtidigt uppskattar jag att man kan vara bara ett användarnamn på buke även om många vet vem jag är.
det var en bra liknelse!
Facebook och Buke (inkl andra diskussionsforum) fyller olika funktioner och kan mycket väl samexistera utan problem.
FB är inte konstruerat för att nåt specifikt ska gå att hitta.Det är sånt man aldrig hittar på fb tycker jag.
Nej, sant. Jag tänkte mest på frågor som ställs i fb-grupper.FB är inte konstruerat för att nåt specifikt ska gå att hitta.