Det är väl så på Fb fast bättre. Hur många har du chansen att komma ikontakt med här? På Fb har du typ 2 miljarder människor.Folk man aldrig hade kommit i kontakt med annars.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är väl så på Fb fast bättre. Hur många har du chansen att komma ikontakt med här? På Fb har du typ 2 miljarder människor.Folk man aldrig hade kommit i kontakt med annars.
Ja om du tycker det är bättre på Facebook ska du givetvis hålla dig där iställetDet är väl så på Fb fast bättre. Hur många har du chansen att komma ikontakt med här? På Fb har du typ 2 miljarder människor.
Det är nog en anledning till Fb succén att man får vara i sina grupper och inkludera eller exkludera vilka man vill utan att nån överkucku ska lägga sig i vad man diskuterarBukemaffia eller inte, det här är något som drabbat de flesta diskussionssajter. Snarare vore det konstigt om Buke inte drabbats?
Själv tycker jag det är synd, i stället för stora forum med olika grupper har vi fått en massa svårföljda små FB-grupper.
Jo jag är ju mer där än här så som många andra. Det är väl därför som det ser ut som det gör. Men kollar in här ibland om det finns nått spännandeJa om du tycker det är bättre på Facebook ska du givetvis hålla dig där istället
Hur kan du tro att du vet vilka du diskuterar med på FB?Tycker det är lättare att diskutera på Fb för där vet man vilka man diskuterar med. Här vet man inte det och med det går det heller inte att lita på vad som är dåligt eller bra, sant eller påhitt
Jag föredrar att det är kvalitet på kontakterna.Det är väl så på Fb fast bättre. Hur många har du chansen att komma ikontakt med här? På Fb har du typ 2 miljarder människor.
Varför det?Tror ni att det spelar in mycket att Bukefalos inte finns som app?
Jag säger inte att jag vill ha det som app, men gissade att andra kanske vill. För min del bryr jag mig inte, tycker att det fungerar bra såhär.Varför det?
Jag kanske är extremist, men jag håller min telefon så ren som möjligt från appar i största allmänhet.
De enda apparna jag har är sådant som bankid, swish, bankens app för betalningar och de appar som egentligen är en del av telefonens operativsystem (fast man valt att tekniskt organisera dem som appar).
Appar från diverse utgivare tar batteritid, allokerar resurser (inklusive minne och batteri) som man knappt vilka det är, startar "plats", läser av vilka jag ringt eller skickat sms till, och skickar information om mig och mitt beteende till olika intressenter som kan tjäna pengar på att sälja information om mig...
Måste jag tillfälligt använda en app för något, så avinstallerar jag den så fort den använts.
Det är svårt att skydda sin integritet i mobiltelefonen.
Det går utmärkt att göra det mesta i telefonen, utan att köra appar....
Om det är du som har en grupp på Facebook och inkluderar eller exkluderar vilka du vill - så är det du själv som är överkuckun.Det är nog en anledning till Fb succén att man får vara i sina grupper och inkludera eller exkludera vilka man vill utan att nån överkucku ska lägga sig i vad man diskuterar
Tror ni att det spelar in mycket att Bukefalos inte finns som app?
Facebook är verkligen inte byggd för att vara lämpad för diskussioner. Den allra tydligaste 'featuren' som visar detta, är denna fullständigt efterblivna funktion som trådar defaultar till - om de börjar få fler inlägg än vad man har fingrar på en hand;
"Toppkommentarer - visa de mest engagerade kommentarerna först", enväldigt utvalda av en yxigt uthuggen algoritm.
Som för att det skulle behöva göras konfetti av en kronologisk diskussion.
Det där märks väldigt tydligt i större grupper, om man försöker göra ett inlägg så drunknar det snabbt i de "populära inläggen" och syns inte. På ett sätt var det bättre när det senaste inlägget kom upp överst och inte det som senast blev gillat/kommenterat på....Facebook är verkligen inte byggd för att vara lämpad för diskussioner. Den allra tydligaste 'featuren' som visar detta, är denna fullständigt efterblivna funktion som trådar defaultar till - om de börjar få fler inlägg än vad man har fingrar på en hand;
"Toppkommentarer - visa de mest engagerade kommentarerna först", enväldigt utvalda av en yxigt uthuggen algoritm.
Som för att det skulle behöva göras konfetti av en kronologisk diskussion.
Här på Buke är kontakt på ett mycket konkret och direkt vis ganska vanligt. Tänk så många som fått hjälp, råd o stöd här. Och det utan att en "är någon". Bukeandan är så mycket mer än 2 miljarder på Fb. ❤Det är väl så på Fb fast bättre. Hur många har du chansen att komma ikontakt med här? På Fb har du typ 2 miljarder människor.
Ja, och man får ändra manuellt varenda djeffla gång! Helt värdelöst.Det där märks väldigt tydligt i större grupper, om man försöker göra ett inlägg så drunknar det snabbt i de "populära inläggen" och syns inte. På ett sätt var det bättre när det senaste inlägget kom upp överst och inte det som senast blev gillat/kommenterat på....
Vet precis va du menar.... därför ja bara är me i några mindre grupper och mest använder FB för att kommunicera med mina IRL vänner.Ja, och man får ändra manuellt varenda djeffla gång! Helt värdelöst.
Ja eller hur! Och sen får man en notis om att nån citerat dig. Sen dirigeras man till starten av en tråd med flera hundra kommentarer och olika underkommentarer. Helt värdelöst.Ja, och man får ändra manuellt varenda djeffla gång! Helt värdelöst.
Om nu bukeandan och buke är så mycket bättre så förstår jag inte trådrubriken och dödläget på de olika grenarna.Här på Buke är kontakt på ett mycket konkret och direkt vis ganska vanligt. Tänk så många som fått hjälp, råd o stöd här. Och det utan att en "är någon". Bukeandan är så mycket mer än 2 miljarder på Fb. ❤
Å ändå älskar folk Fb så att det bångnar av användareJa eller hur! Och sen får man en notis om att nån citerat dig. Sen dirigeras man till starten av en tråd med flera hundra kommentarer och olika underkommentarer. Helt värdelöst.