Och ta en fundering på vad det är som gör att så många väljer att inte skriva något.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Snapchatt och Tiktok glömde jag, har faktiskt haft Snap ett tag för att det fanns en klassgrupp. Men det var så tråkigt, var ju inga diskussioner alls. Så hittade jag hit och det är mycket mer givandeMen inga yngre (tonåringar - 20-årsåldern) bryr sig väl om fb numera? Till och med Instagram har börjat tappa, till förmån för Snap och Tiktok. Fb är för äldre :-)
Det kommer hela tiden något nytt...Men inga yngre (tonåringar - 20-årsåldern) bryr sig väl om fb numera? Till och med Instagram har börjat tappa, till förmån för Snap och Tiktok. Fb är för äldre :-)
Jag har funderat på det här med "gilla"-knappen. Om den gör att folk skriver mindre eftersom du inte behöver skriva något för att uttrycka vad du känner om det som skrivs? Jag gillar "gilla"-knappen men tanken har ändå slagit mig.
Det är ju svårt att veta förstås.Det tror jag absolut. Samtidigt så är frågan om de inlägg som inte skrivs pga gillaknappen hade varit några inlägg som tillfört diskussionen något eller ej?
Det tror jag absolut. Samtidigt så är frågan om de inlägg som inte skrivs pga gillaknappen hade varit några inlägg som tillfört diskussionen något eller ej?
Och knapplån!
Jag minns att innan 'gillaknappen' kom det många rena 'hålla med'-inlägg. Gärna med 101010 som extra tecken eftersom inläggen inte fick vara för korta. Det var inte särskilt produktivt.
Precis. Nu behöver man inte skriva att man håller med eller att en användare på pricken uttryckte det man känner etc. Man kan använda gillaknappen. Då minskar inläggen, men inlägg av typen jag tog som exempel medför ju inget till diskussionen. Så det gör inget att de försvunnit.
Frågan är om några inlägg som skulle fört diskussionen framåt har försvunnit iom gilla-knappen? Jag har ingen aning men spontant så tror jag inte det.
Du kan rätt i att de flesta kanske inte hade fört diskussionen framåt men jag tänker att några istället för att skriva ett vettigt svar kanske nöjer sig med att gilla. Går fortare och är lättare eftersom du inte behöver fundera på hur du ska formulera dig.Precis. Nu behöver man inte skriva att man håller med eller att en användare på pricken uttryckte det man känner etc. Man kan använda gillaknappen. Då minskar inläggen, men inlägg av typen jag tog som exempel medför ju inget till diskussionen. Så det gör inget att de försvunnit.
Frågan är om några inlägg som skulle fört diskussionen framåt har försvunnit iom gilla-knappen? Jag har ingen aning men spontant så tror jag inte det.
Nu är jag nyfiken, vilka är dessa profiler?Jag tror också att forumet krympt en aning pga att tre av forumets stora profiler försvann. De må ha haft en översittarton i många av sina diskussioner MEN de var smarta och vältaliga och drev många diskussioner framåt på ett intressant sätt.
Fast pga översittartonen var det nog en hel del som inte ville diskutera så det kan ha skrämt bort lika mångaJag tror också att forumet krympt en aning pga att tre av forumets stora profiler försvann. De må ha haft en översittarton i många av sina diskussioner MEN de var smarta och vältaliga och drev många diskussioner framåt på ett intressant sätt.
Jag tror också att forumet krympt en aning pga att tre av forumets stora profiler försvann. De må ha haft en översittarton i många av sina diskussioner MEN de var smarta och vältaliga och drev många diskussioner framåt på ett intressant sätt.