Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vår dotter heter Mariann utan E på slutet. Vi ville ha den stavningen för att folk inte skulle uttala namnet med e på slutet eftersom vi tycker att det låter finare utan e. Efter 6 år stavar fortfarande alla namnet fel. Med e på slutet. Hon heter Mariann och inte Marianne. Jag tycker att det känns så respektlöst att man inte ens kan stava dotterns namn rätt. Vi har ju inte valt en så komplicerad stavning direkt så att ingen kan lära sig den.
Fick precis återigen ett brev från min mor där hon stavar dotterns namn fel.
Men allvarligt, att utomstående och okända stavar dotters namn är väl en sak kan jag tycka och som man får acceptera.
Men när inte ens mormor behagar lära sig att stava rätt, då handlar det om något annat
vadå valt? Det är ju oftast inte en själv som valt sitt namn eller hur?
Men det är dotterns mormor som inte kan låta bli att skriva ett e på slutet. Det tycker jag är dåligt. Hur svårt kan det vara att inte skriva dit ett e på slutet?
Man behöver inte heller ha ett krångligt namn för att folk ska få problem. Jag heter Linnea, utan fnutt över e, vilket många har svårt att förstå. Jag har mellannamn och efternamn, utan bindestreck imellan, Björk Timm. Hur många som vill stava mitt namn Linnèa Björck-Thim har jag tappat räkningen på. Varför faller det en ens in att stoppa in ck i BJÖRK?