V
Venezuelas
Sv: Varför inte hage?
Om jag var häst skulle jag vilja bo hos er
Om jag var häst skulle jag vilja bo hos er
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
lektra skrev:Eftersom cardento inte är född i sverige så är det ofta så att från början står de inne mycket för dom är mycket värda. Sedan när dom kommer hit vill vi släppa ut dom men om man skulle göra det med en häst som inte är van att gå ute så skulle dom få världens chock.
Tofflan skrev:Jag ber om ursäkt om du tog illa vid dej,precis som lektra skrev riktade jag mej mer allmänt. Borde nog ha varit tydligare.
Men jag tycker att hästar ska inte vilja vara inomhus, jag tror att det finns någon anledning isåfall och då är dåliga hagar det vanligaste.
Så pass domesticerade är inte våra hästar att dom helst av allt vill stå inne i en box. Men det är bara min åsikt,jag kan ha fel.
Lancet skrev:jag har sett hästar som har kommit direkt från holland o tyskland som verkligen inte har gillat det här med hage, det har inte varit tryggt, de flesta går att vänja genom att börja med små små hagar och bara ett litet tag i början, en sen öka storlek och tid efterhand och då brukar det funka, har dock mött 1 som det inte alls funka för..
Gått ute i 6 år på lösdrift, med tre andra hingstar varav en han var riktigt bra kompis med, det tror jag inte för han spände sig inte när man red fast att det var kallt, när han kom till oss gick han med en liten galen shettis och de lekte alltid! vill in även på sommaren när det var massor med gräs i hagen.Tofflan skrev:Jag skulle fundera på om hästen han varit med om något obehagligt ute, om den är känslig för kyla (spänner sej när det blir kallt och får ont i ryggen tex), inte har roliga kompisar i hagen, inte har tillräckligt med mat i hagen osv..
som sagt gått på lösdrift för.Tofflan skrev:Eller så har han inte varit ute mycket förut=kan inte slappna av och behöver från början få komma in och vila nån timme eftersom det blir jobbigt att gå och vara orolig utomhus. Men då måste man ju visa hästen att den kan slappna av utomhus..
Venezuelas skrev:Varför måste vissa hingstägare behandla sina hingstar som om det vore gjorda av porslin?!
Att hästarna inte ens får dagligutevistelse är ju hemskt!
Vad har man igentligen för syn på hästen idag?
Förstår de inte att hästar inte är gjorde för att stå 23 timmar om dygnet i en box?
Fick höra att cardento aldrig får gå i hage, vad har han för liv igentligen? Visst, toppenskötare och allt, men ett normalt hästliv, kommer han få det?
Jag är upprörd över att folk bara stänger in hästar såhär
*Klagotråd*