Varför gör man så? *AVEL*

Sv: Varför gör man så? *AVEL*

Jaha! Mycket ska man läsa innan ögonen trillar ur skallen!

Tack för informationen! Trodde jag faktiskt inte.
 
Sv: Varför gör man så? *AVEL*

Jag har aldrig hört talas om att man gör sånt medvetet, känner mig lite kluven till om det är seriöst eller inte... Jag kan väl i och för sig tycka att det vore väldigt "praktiskt" om jag t ex åker utomlands för att få in nytt blod. Men är det alltid så att det blir olika fäder till valparna om man parar med två, eller kan det vara så att det blir bara den ena hannen? Frågan är riktad till den som vet om inte Sablar22 gör det...
 
Sv: Varför gör man så? *AVEL*

Det är bara blodproven som kan säga vilket resultat det blev. alla fördelningar är möjliga.
PL
 
Sv: Varför gör man så? *AVEL*

Jag har aldrig hört talas om att man gör sånt medvetet, känner mig lite kluven till om det är seriöst eller inte... Jag kan väl i och för sig tycka att det vore väldigt "praktiskt" om jag t ex åker utomlands för att få in nytt blod. Men är det alltid så att det blir olika fäder till valparna om man parar med två, eller kan det vara så att det blir bara den ena hannen? Frågan är riktad till den som vet om inte Sablar22 gör det...

Håller med om att det låter som en praktisk om än okonventionell grej om man ska utomlands och para tiken. Varför inte liksom? Tiken tar inte skada av det och så länge valparnas härstamning kontrolleras är det OK tycker jag.
 
Sv: Varför gör man så? *AVEL*

Kullen min tik kommer ifrån har 2 pappor. Mamman skulle betäckas med en dobbermanhanne men sedan "råkade" deras Buceronhanne vara på mamman också.

Min bror tog en hanne från den kullen med dobbermannen som pappa och min tik var visst efter Buceronhannen. Vilket inte stör mig iofs.

Ägaren blodtypade på valpägarnas begäran när det kom fram att det var 2 pappor. Innan det trodde jag att min tik var efter en dobberman hanne
 
Sv: Varför gör man så? *AVEL*

Är din hund och hans syskon reggade i SKK?
 

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
10 11 12
Svar
228
· Visningar
12 244
Senast: MML
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
979
Senast: Myrten
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 155
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundavel & Ras Jag sitter och gottar mig i allt som är hund tillsammans med en vän som också planerar valp inom kort. I min familj har planerna...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 934

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp