Sv: Varför dessa kvoter o foderstatsräknande???
Vad jag reagerar mot är, att du skrivar saker som, fråga varenda vet o inte en enda vet tycker sau jag. Samtidigt som du tydligen talar om några stycken. Jo jag vet att Myoplast är kulor men jag uttryckte mig mer allmänt. Jag vet att det finns gott om veterinärer som är tillräckligt insatta i utfodring för att reagera mot marknadsföringen av den här typen av preparat som ersättning för en bra utfodring , samtidigt finns det förstås tillfällen där de är motiverade.
Du verkar vara typexemplet på en hästägare som hellre köper en burk än sätter dig in i hästens utfodring.
PL
Ursäkta mig men jag är så j****la trött på din konstanta spydiga kommentarer till mig. Tycker att du som veterinär borde hålla lite lägre profil i dina uttryck mot folk här på buke. Hoppa på dem här som visar sin magra omusklade hästar än mig hela tiden , där har du kanske lite du kan påverka för mina hästar mår inte det minsta dåligt. Hoppa på dem som ger flera kg kraftfoder och inget hö istället. Eller de som inte tar ut veterinär till sina sjuka hästar etc etc
Du har inte den blekaste aning om vad för slags hästgägare jag är och jag betackar mig för dina ibland väldigt dumma OCH jätteokunniga kommentarer om hästar och speciellt tävlingshästar.
Tycker att du borde sätta dig in i det innan du kastar omkring dig saker som i andras ögen är ganska löjliga.
Visst sätt dig upp mot några av sveriges/Europas
bästa veterinärer på häst och säg att dom är dumma i huvudet, liksom ryttare som Rolf-Göran Bengtsson, Bearbaum etc som faktiskt rek just Myoplast till tävlingshästar.
Nu finns det VETENSKAPLIGA bevis för att Myoplast fungerar och visst sätt dig emot det också. Du gör dig själv bara dum i den frågan.
Och ja jag litar betydligt mer på landslagsveterinärerna och de som faktiskt håller på med just tävlingshästar och deras åsikter väger betydligt mkt tyngre än dina påståenden som går emot de flesta i hela Europa.
Vad jag vet så marknadsförs inte Myoplast speciellt mkt och det säljs endast genom veterinärer och kliniker!! Det sälj dessutom INTE som ersättning för något annat utan som komplement/tillskott.
Jag tycker att du är en väldigt oförskämd person och när du inte har något att komma med så går du till personangrepp. Dåligt förfarande!!
Speciellt när jag inte har utnämnt mig till foderexpert eller säger emot räkning av foderstatus!!
Jag har aldrig räknat på det sättet folk gör idag och jag har inga skadade eller har hästar som ser förgävliga ut trots det! Du kan ju bara titta på den hästen som haft boxvila sedan 3 augusti. Han ser ut som de flesta hobbyhästar som visas här på buke trots att han inte rört sig en meter under så lång tid. Men visst jag är ju en hästägare som inte sätter mig in i vad hästarna äter, jag bara tävlar för att få rosetter och bryr mig inte så mkt om hur