Jag bor där jag bor av praktiska skäl. Först född här i Stockholmsförort, sedan bott på andra ställen pga plugg, (långt upp i norr samt utanför Gbg) men hamnat tillbaka för att det varit bäst så med tanke på bostad och jobb.
Jag trivs inte med hur jag bor och kommer förhoppningsvis flytta inom rimlig framtid. Dock blir det inte långt alls, för jag vill verkligen stanna på nuvarande jobbet ett tag till. Men, en bit härifrån finns ett fantastiskt fint hus... Ett litet hus på stor tomt. Jag har passerat det några gånger av olika skäl och tänkt att där,
där vill jag bo om jag ska stanna i Sthlms län. Ägaren till huset bor ensam och är gammal (jo, jag har kollat upp det

) så jag hoppas nu att på något sätt kunna flytta dit när det väl blir möjligt för mig att flytta någonstans alls. När det väl börjar likna flyttmöjlighet så ska jag nog kontakta husägaren och säga att om hen vill sälja så kontakta gärna mig... Pratade häromdagen med en nästan-granne som hade köpt hus just så, och därför kunnat köpa sitt drömhus.
Sedan vet jag ju inte hur framtiden blir. Byter jag arbetsplats så vill jag bo närmare natur och med färre människor i direkta närheten. Min dröm är ett litet hus med lagom stor tomt i utkanten av någon mindre stad. Nära till nödvändigheter (som bra mataffär och jobb), men också med fantastiska promenadområden för hundarna. Får jag det och en lön att överleva på, då kan jag bli lycklig.