Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Rubrik i dagen Sydsvenskan: ”Staffanstorp - laglöst land eller överdriven oro?”Jag skulle läsa juridik i Lund och första året bodde jag där jag fick en bostad som passade mig och hästarna. (Renoverat brygghus på hästgård i Dalby.)
Sen skulle jag och dåvarande pojkvän hitta lämplig bostad för oss två och letade i Malmö-Lunds kranskommuner Staffanstorp, Dalby, Kävlinge, Lomma och Svedala. Hamnade i Djurslöv i Staffanstorp och när det senare skulle köpas bostad var det främst Staffanstorp som gällde.
Jag trivs helt enkelt fantastiskt bra här. Nära till jobbet i Malmö, bra kommunikationer dit och till Lund, bra skolor, välsk kommun med en politik som jag står bakom, alla bekvämligheter typ sushi, gym, apotek osv.
Visserligen kan jag tänka mig att bo på andra ställen men i dagsläget ser jag inga skäl till att flytta.
Rubrik i dagen Sydsvenskan: ”Staffanstorp - laglöst land eller överdriven oro?”![]()