Fast är det så stor skillnad då? Ärlig fråga, för jag har inte nog kunskap i ämnet.
Tänker att bakterier från kroppen borde vara mer eller mindre desamma oavsett vilken ände de kommer ifrån? Man kan ju dricka sitt eget urin så där kan vi ju definitivt utesluta farliga bakterier. Har ju svårt att tro att det skulle vara så mycket värre med övrig avföring, eftersom bakterierna rimligtvis bör komma från kroppen.
Är det inte då mer eller mindre samma bakterier som finns i munnen/saliven, som lär hamna på bestick, tallrik och glas, som allt körs i diskmaskinen?
Det är jättestor skillnad på vilka bakterier som är ok att ha beroende på var man har dem. Vi har INTE tarmbakerier i munnen, nej.
Urinen är, som någon vallhund skrev steril, den har inga bakterier. Bajs däremot...
Jag har inga problem med att köra hästgrejer eller tygblöjor i samma maskin som mina kläder, men aldrig toasits i diskmaskin, risken att få tarmbakterier i maten är för stor.
Alltså, man dör av fel bakterier på fel ställe. Och det är kroppsegna bakterier vi pratar om, inte alienbakterier...