Jag har medryttare till mina hästar, den ena är en bekant och den andra hittade jag på annons.
Min ena häst är lite nervös och stirrig av sig så han är svår att hitta någon som vill rida ut honom själv. Vilket egentligen är det som hade gett mig mest hjälp. Han behöver bli riden 6 dagar i veckan för att vara lugn vilket är svårt för mig vintertid.
Blir han bara ordentligt riden och tränad är han hur trevlig som helst.
Mitt sto är lättare att hitta medryttare till. Inga dumheter, pigg och framåt och gör det man vill både på bana och i skogen.
Våran islänning kan man sätta upp vem som helst på. Lufsar runt med grannens 2-åring på stallbacken utan problem, men ändå pigg och framåt när vana ryttare rider honom.
Tyvärr måste jag snart leta ny medryttare eftersom den ena flyttar i höst!
Det jag som ägare erbjuder medryttare är:
De behöver bara rida och ta hand om hästen den dagen du rider, ingen mockning.
Vill att de ska kunna fixa hästen själv när jag jobbar.
De får gärna träna, tävla hästarna men får stå för den kostnaden själv. Får givetvis låna mitt släp gratis och jag följer gärna med som hästskötare om jag ha möjlighet.
De måste kunna ta sig ut till stallet, finns inga bussar.
Vill ej ha betalt eftersom ni hjälper mig!
Finns tyvärr inte ridhus på rid avstånd men har 7 ridhus som man kan rida i inom 2 mils radie.
Har däremot hur mycket ridvägar som helst och tillgång till ridbana med hinderpark.
Det bästa för mig hade varit att hitta barn/förälder som skulle vilja rida 2 ggr i veckan. Då hade 2 hästar blivit ridna och de hade haft tryggheten av varandra om något skulle hända.
När jag har sökt tidigare har man fått väldigt olika typer av folk som söker.
En del vill att jag flyttar hästen till ridhus för deras skull, tyvärr inte säger jag och stryker dem från listan.
En del har ridit hur mycket som helst och ridit unghästar, galopphästar och hoppat 130. När de sen provar min stissiga häst har de åkt av när han hoppar till för något. Även åkt av när hästen stannar på ett 50cm hinder.
Haft någon yngre tjej som efter 2 ggr skulle lära mig hur jag skulle rida min häst. Hon var 16 jag är 42 år. Jag har tidigare jobbat i stall i flera år, med unghästar, tävlingshästar och avel. Tror att jag vet lite mer om min egen häst, sen tar jag gärna råd och lyssnar om det är vettiga kommentarer.
Börjar nästan få ångest över tanken att börja leta igen!!!