Jo, exakt, jag har bara så svårt för logiska hål (och sedan tycker jag man lika gärna kan röra sig på jumpan också utöver promenaderna).
Typ, vi har ett problem med att barn har sämre balans nu, så varför inte ersätta skoljumpa med teori.
Vi har problem med barn med sämre kondition nu, vad bra vi tar bort regler för förskolegårdars storlek (hudcancer ökar, låt oss asfaltera förskolegårdarna och inte ha träd)
Vi har problem med barn som läser sämre nu, då löser vi det genom att stänga skolbibliotek
Vi har problem med att barn är lite överviktiga nu, vad bra då ser vi till att de får semlor och kakor i skolan.
Många barn är rastlösa i skolan numera, vad bra då minskar vi tiden ute på raster och rörelse i skolan.
Det är bevisat att pojkar presterar bättre akademiskt om de får tid till rörelse, vi har problem med att pojkar presterar dåligt akademiskt, låt oss dra in uteraster, ta bort bibliotek, minska skoljumpa.
Så det är inte så att jag tycker att någon borde "göra något" utan kanske snarare att de framför allt borde låta bli
bara snälla -sluta gör det där dåliga
för att sedan orera och oroa sig i pressen, som mer svar till Kryddelydd.
Men iofs jag har ett eget logiskt felslut här. Det är ju kommunerna som drar in det ovanstående och staten som oroar sig över hälsan. Det är bara så orättvist att "skylla på" 60% av individerna i en befolkning.