Vårföräldrar 2017 del 9

Jag har också jobbat hemifrån idag.
Onsdagar är stora stressdagen i vår familj och mannen är i Stockholm idag 🙄

Lämna barn
Ut med hunden
Jobba hemifrån, systemkollaps
Förbereda inför simskola
Hämta barn
Köra till simskolan
Behöva ta lååång omväg pga bilolycka
Komma fram 2 minuter i
Var ombytta och klara 4 minuter över 💪
Sätta sonen på bänken med mellis och padda
Simma med Flisan
Snabbt byta om
Trösta Flisan som klämde fingret i skåpet 😥
Snabbt hem om och lämna över Flisan till morfar och instruera honom
Tillbaka till simningen med sonen
Hem igen
Ut med hunden
Fixa mat till sonen
Ringa mannen så barnen kunde säga godnatt
Natta barn
Fylla på pellets
Däcka i soffan

Puh
 
Jag har bara varit hemma idag! :eek: Första dagen på flera veckor som jag inte behövt ge mig iväg på något. Har kört typ 6 maskiner tvätt och packat upp lådor. Kommer bli så fint när vi är färdiga.

O testade att vara själv på förskolan, gick hyfsat. De ringde efter 40 min och då var han väldigt trött och ledsen. Får se om vi gör ett nytt försök i morgon.
 
Jag har också jobbat hemifrån idag.
Onsdagar är stora stressdagen i vår familj och mannen är i Stockholm idag 🙄

Lämna barn
Ut med hunden
Jobba hemifrån, systemkollaps
Förbereda inför simskola
Hämta barn
Köra till simskolan
Behöva ta lååång omväg pga bilolycka
Komma fram 2 minuter i
Var ombytta och klara 4 minuter över 💪
Sätta sonen på bänken med mellis och padda
Simma med Flisan
Snabbt byta om
Trösta Flisan som klämde fingret i skåpet 😥
Snabbt hem om och lämna över Flisan till morfar och instruera honom
Tillbaka till simningen med sonen
Hem igen
Ut med hunden
Fixa mat till sonen
Ringa mannen så barnen kunde säga godnatt
Natta barn
Fylla på pellets
Däcka i soffan

Puh
Visst är det härligt att vara ensam med två barn :meh:
 
Idag testar vi lämning till frukost så han var där redan 7.30 Aptidigt enligt Viktor :p

Har ”inskolningssamtal” vid 13.15 så det blir tidig hämtning sedan. Men jag skulle behöva sitta med skolarbete, måste fakturera idag också, de har slarvat hos kunden så har 6v att fakturera istället för 2.
 
Idag lämnade jag vid frukstunden, det hade gått bra när de kom ut med ledsen innan. I morgon ska jag lämna direkt. Blir spännande.
 
Milstolpe idag när jag lämnade I utan minsta ledsenhet, så skönt! Annars har hon varit lite ledsen när jag lämnat över till pedagog, men tystnat så fort hon inte ser mig längre.
 
Tänk, snart har han varit med oss i 1,5år och om 3v så har han ett syskon:love:
D3DD7DF4-B6E4-40B8-96F0-A3A48DCCBADF.jpeg
 
Cornelis är sjuk igen, ännu ingen feber men massor av hosta och snor :( tur att vi är lediga idag han och jag, så vi kan vara hemma och vila!
 
Hämtade en trött tjej på förskolan som nästan sov i famnen på fröken. Fick reda på att hon var väldigt lös i magen (inget ovanligt). Kom nästan ända hem innan hon kaskadspydde. Fick bli till att duscha av henne. 38,4 i feber. 😔

Nu sover hon i famnen på mig medan mannen sanerar badrum och vagn.
 

Bifogade filer

  • 15381532304514865862757535669958.jpg
    15381532304514865862757535669958.jpg
    203,8 KB · Visningar: 12
Hämtade en trött tjej på förskolan som nästan sov i famnen på fröken. Fick reda på att hon var väldigt lös i magen (inget ovanligt). Kom nästan ända hem innan hon kaskadspydde. Fick bli till att duscha av henne. 38,4 i feber. 😔

Nu sover hon i famnen på mig medan mannen sanerar badrum och vagn.

Hu magsjuka är verkligen jobbigt :heart
 
Plaskade runt i bassängen igår = mer snor idag. Pigg och snoret är genomskinligt så jag hoppas att han håller sig frisk. Hostan behöver nog snart träffa en läkare men den får några dagar till på sig. Blä.
 
Imorse hade vi ett halvt blodbad. Fröken hade lyckats riva sig på näsan och det bara rann som ur en kran. Fattar inte att det kan komma så mycket blod ur ett så liitet sår. Ett litet plåster senare så var världen okej igen och vi kunde skynda oss vidare mot dagis :D
 
Mysmorgon i sängen, låg och drog oss till 07.30:love: Brukar gå upp senast 06.15 annars, men idag struntade vi i att göra maken sällskap före jobbet:D
I helgen har vi färdigställt en del av allt efter renoveringen (lister, fönsterbrädor mm) Men också en massa mys och bus både inne och ute. I em ska farmor och farfar vara barnvakter när jag åker till veterinären med ena hunden som blivit halt efter jakt. Det är ju inte skitsmidigt att ha med en 1,5åring på sånt:rofl:
 
Mysmorgon i sängen, låg och drog oss till 07.30:love: Brukar gå upp senast 06.15 annars, men idag struntade vi i att göra maken sällskap före jobbet:D
I helgen har vi färdigställt en del av allt efter renoveringen (lister, fönsterbrädor mm) Men också en massa mys och bus både inne och ute. I em ska farmor och farfar vara barnvakter när jag åker till veterinären med ena hunden som blivit halt efter jakt. Det är ju inte skitsmidigt att ha med en 1,5åring på sånt:rofl:
Ha när jag fick köra akut till vetten sist så fick jag ha med mig bägge barnen. En ett åring som var halvvägs upp i röntgen apparaten och en 6 åring som satt och tjura för att hon inte fick titta på telefonen. Tack och lov kom sambon och hämtade barnen efter en stund så jag kunde fokusera på vovven. Men då var bägge barnen vääääääldigt billiga.
 
Ha när jag fick köra akut till vetten sist så fick jag ha med mig bägge barnen. En ett åring som var halvvägs upp i röntgen apparaten och en 6 åring som satt och tjura för att hon inte fick titta på telefonen. Tack och lov kom sambon och hämtade barnen efter en stund så jag kunde fokusera på vovven. Men då var bägge barnen vääääääldigt billiga.
Jag hade med honom sist också, han va verkligen överallt:rofl: Kollade in andra undersökningsrum, alla småpryttlar dom säljer mm.. Det blev ett förvirrat besök minst sagt:D
Farmor och farfar känns som ett bra beslut:up:
 
V har hostat sen 3/9 och inatt var det värre än i början så idag är vi hemma och jagar vårdcentral. Han är visserligen skitpigg och lär inte bli glad... Ser ut att bli fint väder så tänkte nog mocka hagen om det går.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 625
Senast: gammalek
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
26 27 28
Svar
550
· Visningar
30 350
Fordon Sambon har en liten peugot 208 årsm 2017. Alltså ingen kombi. Nu i sommar har man ju behövt ha bakluckan öppen till hunden med...
Svar
12
· Visningar
414
Senast: Milosari
·
Svar
381
· Visningar
39 442

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp