Vårföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
VUL.

Jag skulle också ringt men det mest troliga är ju att de säger att det är normalt osv... Man kan ju inget göra men att få ett VUL som lugnar eller i värsta fall bekräftar är ju oftast bea för själen. Ovisshet är det värsta för mig iaf.

Tack :). Jag avvaktar till måndag och se vad som händer, men tror jag ringer på måndag iaf och pratar med dom.
 
Illamåendet har tilltagit senaste dagarna, önskar ärligt talat att jag bara fick kräkas och bli av med eländet, om ni förstår vad jag menar. Inatt fick jag kliva upp för jag mådde så illa, fick sitta uppe till fyra innan det släppte. Statusen idag är "urvriden trasa överkörd av godståg"...

@Kanintant Som redan sagts är det ju vanligt med små blödningar i början, och jag hoppas du kan få lite hjälp och lugnande besked på måndag!
 
Illamåendet har tilltagit senaste dagarna, önskar ärligt talat att jag bara fick kräkas och bli av med eländet, om ni förstår vad jag menar. Inatt fick jag kliva upp för jag mådde så illa, fick sitta uppe till fyra innan det släppte. Statusen idag är "urvriden trasa överkörd av godståg"...

QUOTE]

Prova Postafen, finns på apoteket och rekommenderas av bm.
 
Ja man kan blöda, när jag väntade dottern så hade jag "mens" 2 gånger just då jag borde haft den. Samma råkade min kollega ut för nyss i sommar mens i början i juli och sedan i början av augusti. Men hon var hos bm igår och är i v7.

Fast jag hade ändå ringt gyn och bett att få en tid.

Det där var precis vad jag behövde läsa just nu :)
Gav hopp :) fått en liten blödning nämligen, just nu vid " mens tid"
 
Det där var precis vad jag behövde läsa just nu :)
Gav hopp :) fått en liten blödning nämligen, just nu vid " mens tid"

Jag ska ju egentligen ha mens först om någon vecka men på något vis känns det inte som en "farlig" blödning. Men det verkar ju som vissa har blödningar som inte gör ont eller är så rikliga och att det ändå inte är bra men jag försöker vara lugn iaf. Mensvärken är nästan borta idag och blödningen verkar minska lite hela tiden, den har i vilket fall inte ökat sedan igår (dvs behöver inte ens trosskydd). Fortfarande mörk i färgen och lite koagulerat så särskilt nytt verkar det inte vara.
 
Man märker väl om det skulle vara missfall, alltså om fostret verkligen stöts ut? Det måste väl komma en del blod och någon större klump då, eller? Sen att det ändå kan vara kvar i kroppen och ha dött är ju en sak men man borde väl iaf märka om det lämnar kroppen (är i vecka 7)?
 
@Kanintant
Jag har haft 3 missfall. Alla olika. Men alltid ganska rejält med färskt blod. Som mens en gång och betydligt mer än mens 2 ggr. Och det har kommit igång ganska snabbt efter att det börjat. Har även varit lite klumpigt osv. Smärtan har varit väldigt olika. Första gången gjorde det så ont att jag inte kunde stå ens. Andra kändes inte alls o tredje var som mensvärk. Har alla varit runt v. 7-8.
 
@Kanintant
Jag har haft 3 missfall. Alla olika. Men alltid ganska rejält med färskt blod. Som mens en gång och betydligt mer än mens 2 ggr. Och det har kommit igång ganska snabbt efter att det börjat. Har även varit lite klumpigt osv. Smärtan har varit väldigt olika. Första gången gjorde det så ont att jag inte kunde stå ens. Andra kändes inte alls o tredje var som mensvärk. Har alla varit runt v. 7-8.

Tack för att du delar med dig och jag beklagar dina missfall. Känns lugnare för min del iaf. Sist jag var på toa idag var det inget blod alls så det verkar som det håller på att sluta. Blir det inget mer nu så låter jag det vara såvida det inte återkommer senare.
 
@Kanintant Mitt missfall började i v 12 med en liten blödning, behövde knappt trosskydd. Inga smärtor alls. Detta var på torsdag och det höll i sig på samma sätt under helgen, blödde på samma sätt och hade inte ont. På tisdagen åkte vi in och fick konstaterat MA. Fostret hade dött i v 9 ungefär.
 
Verkar vara så olika. I min fjärde graviditet som för fem veckor sedan resulterade i en liten dotter har jag inte haft en enda blödning. Men min vän som nu är gravid med sitt andra barn har haft relativt ordentliga blödningar båda gångerna. Första gången gick det ju bra och det verkar inte vara några konstigheter denna gång heller.
Rätt knäppt egentligen.
 
Ja det verkar ju vara väldigt olika. Vore ju skönt med ett VUL för att få veta om fostret lever så slipper man fundera. Jag har ju inte så mycket symptom heller (ja jag vet att det inte betyder att det inte är som det ska) men det gör att man känner sig lite "ogravid".
 
@Kanintant

När jag fick missfall så googlade jag (så klart) massor. Kan väl konstatera att det finns de som blöder massor och även klumpar utan att något är fel, och det finns de som inte blöder mycket alls och det är början på mf. Omöjligt att säga med andra ord.

När jag var i kontakt med gynakuten var det (såklart) inte alls säkert att det var mf trots att jag då blödde rätt mycket (betydligt mer än normal mens för mig).

De tyckte inte alls att det behövdes kolla upp utan det var bara att avvakta. Till viss del hade de ju rätt eftersom det inte är säkert att man ser något så tidigt. Men det gjorde ju knappast mig lugnare och gladare..

Men ja, fokusera på att det är helt normalt med små blödningar i början! Och ställ in dig på att de antagligen kommer säga att det bara är att avvakta så du inte blir alltför besviken..
 
Och ja just det.

Sen ett par dagar senare var det dags för mitt hälsosamtal hos BM. Jag uttryckte min oro såklart och min bedrövelse över att gynakuten sagt åt mig att först om en månad kan man konstatera om det var missfall eller ej..

Då bokade min barnmorska in ett VUL en vecka senare, när man skulle kunna avgöra på VUL. Men innan dess hann jag både blöda ännu mer och testa neg på gravtest så det blev aldrig aktuellt.
 
Tack för ditt svar. På tisdag är jag på 7+0 så om jag kan få tid för vul i denna veckan kommer jag vara i vecka 8 och då bör man ju kunna se och höra om det lever tycker jag. Ja jag ska se om jag får prata med min BM imorgon.
 
Ja absolut :)

Ska hålla tummarna både för att du får bra hjälp och bästa möjliga resultat!

Tror ni att det är svårt att få ett vul? Fundera annars om jag ska göra det privat, eller är det överdrivet? Jag vill bara inte går i flera veckor och tro att man är gravid och så är dte något som hänt.
 
Tror ni att det är svårt att få ett vul? Fundera annars om jag ska göra det privat, eller är det överdrivet? Jag vill bara inte går i flera veckor och tro att man är gravid och så är dte något som hänt.

Ja har inte haft några problem att få VUL. Men kan säkert bero på var man bor och så. Spelar nog säkert in att jag har haft flera missfall innan med.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
44 334
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Startar en ny tråd åt er som väntar barn våren -17 :) Mars April Maj
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
122 911
Senast: Hyacinth
·
Ridning Har sett att flera andra årtal har egna trådar. Så varför inte skapa en tråd för våra 02or då?! För jag kan väl knappast vara den enda...
Svar
5
· Visningar
1 319
Senast: fio
·
Tjatter Nej men vad säger ni? Nu är det väl ändå dags att dra igång anmälan för årets version av Secret Easterbunny? :D Jag drar reglerna i...
11 12 13
Svar
246
· Visningar
10 858

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Hjälmar
  • OS Hoppning 2024

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp