Vårföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Detta trodde jag inte att jag skulle skriva på flera veckor ännu, men detverkar som om mitt illamående börjar lätta! :bump:
Haft tre bra dagar, idag har jag till och med nästan ätit normalt :D Såklart full dos lergigan, och måste vara väldigt försiktig med vad jag gör (inte böja mig, röra mig lugnt och såklart vila), men det blir bättre och bättre :D
Men såklart får man inte vara glad, så nu har jag åkt på värsta diarrén, nog sprungit på toa 7 gånger sista timmen. Det är verkligen inte tänkt att jag ska få behålla maten tydligen. :p
 
@vilse Vad skönt att du fått ha några lättare dagar. Att magen reagerar åt andra hållet är kanske inte så konstigt om den inte är behövt arbeta så mycket på ett tag.

Själv har jag faktiskt lyckats med frukost, lunch och middag idag och känner stor skillnad på energinivån. Enda irritationsmomentet nu är mina ömma bröst, måste ha sport-BH på mig hela tiden för om något råkar ta emot när jag inte är beredd, eller när jag ska dra av mig en tröja, så vill jag krypa ihop i fosterställning.
 
Hur går det för er?

Idag är det hälsosamtal, får se vad dom har att säga. Känner mig väldigt ogravid, nästan så man undrar om det verkligen kan vara något därinne. Yrseln är helt borta och kissnödigheten nästan också. Brösten känns lite fylligare och bröstvårtorna är ömma men annars ingenting. Vilket jag iof är glad för, vi ska bila ner till europa om 4 veckor, ungefär vår första gemensamma semester (vi är dåliga på att åka iväg) och jag hoppas verkligen att jag kommer må bra nu när vi äntligen kommer iväg, vi har sett fram så mycket mot resan.
 
Ja om nu dammsugningen vore det enda.... Det mesta är en plåga just nu.

Idag väntar jobbet... Får se om jag blir avstängd eller inte. Har ju pga graviditeten blivit mordhotad (ja min sambo också och något förvånande även min bil) båda mina arbetspass sedan jag kom tillbaka från semestern... Känns hyvens kul just nu.

Dessutom kom inte barnens skolskjuts idag så nu får jag en körning på tre mil extra. Jippi
 
Ja om nu dammsugningen vore det enda.... Det mesta är en plåga just nu.

Idag väntar jobbet... Får se om jag blir avstängd eller inte. Har ju pga graviditeten blivit mordhotad (ja min sambo också och något förvånande även min bil) båda mina arbetspass sedan jag kom tillbaka från semestern... Känns hyvens kul just nu.

Dessutom kom inte barnens skolskjuts idag så nu får jag en körning på tre mil extra. Jippi

Men usch, det kan ju inte vara ok att jobba under sådana hot. Hoppas det löser sig.
 
Hur går det för er?

Idag är det hälsosamtal, får se vad dom har att säga. Känner mig väldigt ogravid, nästan så man undrar om det verkligen kan vara något därinne. Yrseln är helt borta och kissnödigheten nästan också. Brösten känns lite fylligare och bröstvårtorna är ömma men annars ingenting. Vilket jag iof är glad för, vi ska bila ner till europa om 4 veckor, ungefär vår första gemensamma semester (vi är dåliga på att åka iväg) och jag hoppas verkligen att jag kommer må bra nu när vi äntligen kommer iväg, vi har sett fram så mycket mot resan.

Här går det rätt bra. Varit noga med att äta frukost, lunch och middag senaste tre-fyra dagarna och det har gjort rätt stor skillnad. Är fortfarande lite trött och har djävulskt känsliga bröst, men annars är det fint. Har hälsosamtal på onsdag. :)

Ja om nu dammsugningen vore det enda.... Det mesta är en plåga just nu.

Idag väntar jobbet... Får se om jag blir avstängd eller inte. Har ju pga graviditeten blivit mordhotad (ja min sambo också och något förvånande även min bil) båda mina arbetspass sedan jag kom tillbaka från semestern... Känns hyvens kul just nu.

Dessutom kom inte barnens skolskjuts idag så nu får jag en körning på tre mil extra. Jippi

Vad jag förstått så "ingår" hot i ditt arbete men det måste väl finnas gränser? :(
 
@Siri japp vi har ganska bra av den varan. Blir riskbedömning med chefen i em och sedan får vi se vart det landar. Surast är att blir jag avstängd pga risker i arbetet så får jag inte behålla min lön utan får samma som sjukpenning.. Känns rätt surt att tappa 20% minst ett halvår tidigare än tänkt:(
 
@Siri japp vi har ganska bra av den varan. Blir riskbedömning med chefen i em och sedan får vi se vart det landar. Surast är att blir jag avstängd pga risker i arbetet så får jag inte behålla min lön utan får samma som sjukpenning.. Känns rätt surt att tappa 20% minst ett halvår tidigare än tänkt:(
Vad jobbar du med?
 
Men vilket skit, @Girasol. Inte nog med att du mått/mår dåligt under graviditeten med allt vad det innebär. Nu strular det på jobbet också :(. All inkomst man kan få innan nedkomsten känner åtminstone jag är välkommet så att tappa 20 % förstår jag att du inte är så sugen på. Det finns ingen möjlighet att bli omplacerad?

@vilse Vad skönt att det börjar lätta för dig :). Nu hoppas jag att det bara blir bättre.

@Kanintant För mig går det bra och jag mår egentligen bra, men känner mig allmänt nedstämd/omotiverad/trött. Sover middag varje dag, annars är dagen helt outhärdig. Är inte sugen på att göra något så jag försöker planera in lagom med aktiviteter för att jag vet att jag mår bra av det, men inte för mycket så att jag inte orkar med det. Innan en planerad aktivitet känner jag mest osug och vill inte alls men jag vet att det blir roligt när jag väl gör det :). Jag accepterar att det handlar om gravidieten och försöker inte stressa upp mig över det och det har gått bra hittills. Hoppas mest för sambons skull att jag blir lite piggare och mer motiverad framöver ;).
 
@Elisha skötare/vårdare

@Rhinos hmm kanske men inte min fulla tid (kontor kanske 20% om jag har tur). Om jag inte ska börja pendla 4 mil extra per dag och då får nog arbetsgivaren glatt betala det och det vet jag inte om de vill. Men alla enheter här innehar stadigvarande hot & våld. Å andra sidan så har jag ganska rejält med foglossningar så jag kanske blir sjukskriven fortare än jag anar om jag har otur. Vaggar redan fram och bältet hjälper inte mycket, så just omplacering blir svårt då det är mycket gående på de lugnare enheterna utanför stan.
 
@Rhinos Ja det där med att känna sig lite passiv/trött/omotiverad känner jag igen. Hästen har inte blivit särskilt mycket tränad sista tiden. Känner att det är skönt att bara vara inne och ta det lugnt vilket jag aldrig brukar ha ro till annars. Har snart virkat färdigt en snuttefilt och ett par tofflor, ganska behaglig syssla som inte kräver så mycket aktivitet :p.

@Girasol Så himla surt :( Det är ju liksom inte ditt fel att det blir en hotfull situation men ändå du som ska betala priset.
 
Fördelen med att ha LÅNGT att pendla till jobbet är att ekonomin går på ett ut när man är sjukskriven. Mindre pengar men också 100mil färre i veckan att köra.
 
Nu har jag varit på hälsosamtal, trevlig bm så det kändes bra. Hon frågade om vi ville göra nupp-test, tydligen erbjuds alla det och de som inte vill erbjuds i vilket fall ett ul. Jag blev väldigt glad att slippa be om det :)

Inskrivning 12/9 innan vi åker iväg och sedan blir det väl ul/nupp v 40 när vi kommit hem från resan så det blir jättebra. Kan jag fråga om det är något jag undrar innan vi åker och samtidigt behöver vi inte bekymra oss om ett ev dåligt test utan kan njuta av resan istället.

Blir dock lite deppig av att jag varken kan dricka vin eller äta ost när vi är i frankrike. Jag är långt ifrån en storkonsument av akohol men ett glas vin är ju så himla gott och sen inte heller kunna äta goda ostar *suck*. Men bm sa att det är nog inte hela världen om jag äter lite ost någon gång så en liten bit brieost kanske jag kan unna mig iaf.
 
Så har jag ocksåbörjat användaa gravidbyxorna... :crazy: förra gången var jag i vecka 20-25 innan jag använde dem.... :eek:
de är liite stora och kasar lite, men det gör iof de vanliga jeansen också när jag satt gummiband i knappen.

Veckans fundering består av att funder ut hur jag ska göra nästavecka. Börjar jobba på måndag efter lite mer än 1 års ledighet/föräldraledig.
Ny arbetsgivare, nytt uppdrag (konsult). Ska jag berätta första dagen? Ska jag maila chefen redan nu ochberätta? Eller ska jag ses "som den konstiga" ett par veckor då jagintekan följa med och äta lunch (är super känslig för dofter denna gången)
gaah. Kan inte bestämma mig! :banghead:
 
Så har jag ocksåbörjat användaa gravidbyxorna... :crazy: förra gången var jag i vecka 20-25 innan jag använde dem.... :eek:
de är liite stora och kasar lite, men det gör iof de vanliga jeansen också när jag satt gummiband i knappen.

Veckans fundering består av att funder ut hur jag ska göra nästavecka. Börjar jobba på måndag efter lite mer än 1 års ledighet/föräldraledig.
Ny arbetsgivare, nytt uppdrag (konsult). Ska jag berätta första dagen? Ska jag maila chefen redan nu ochberätta? Eller ska jag ses "som den konstiga" ett par veckor då jagintekan följa med och äta lunch (är super känslig för dofter denna gången)
gaah. Kan inte bestämma mig! :banghead:

Vilken vecka är du i nu? Jag har precis köpt lite nya kläder (behövdes verkligen) i sommar så jag hoppas kunna ha merparten av dom ett bra tag till.

Ajdå, jobbig situation, kanske lika bra att berätta första dagen om du är ok med det, skönt att slippa hitta på massa ursäkter.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
44 292
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Startar en ny tråd åt er som väntar barn våren -17 :) Mars April Maj
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
122 885
Senast: Hyacinth
·
Ridning Har sett att flera andra årtal har egna trådar. Så varför inte skapa en tråd för våra 02or då?! För jag kan väl knappast vara den enda...
Svar
5
· Visningar
1 318
Senast: fio
·
Tjatter Nej men vad säger ni? Nu är det väl ändå dags att dra igång anmälan för årets version av Secret Easterbunny? :D Jag drar reglerna i...
11 12 13
Svar
246
· Visningar
10 844

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp