Vårföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stackare, den där nivån av illamående är något jag är livrädd för (jag går in väggen och blir helt trött och trög om middagen blir någon timme sen, liksom). Hoppas att du får behålla två mackor imorgon!
Jag mår hur bra som helst :D inget illamående, trötthet eller annat! *peppar peppar*
 
@vilse jo tack det är bättre med Lergigan comp, inte så mycket kräkningar och ffa inte så många biverkningar som på primperan. Värst är väl att jag får huvudvärk och lite hjärtklappning av Lergiganet, det innehåller ju koffein och effidrin som uppiggande och jag dricker ju inte kaffe, så det får jag ju känna på nu. Första dagen jag bara mått illa och inte kräkts var igår! Går in i v 11 idag och hoppas att det kommer fortsätta med bara illamående och inte kräkningar -Lergigan är min bästa vän :love: just nu.
 
Hmm har nu gjort mitt första jobbpass efter semestern 16.15-09.00. Har gått bra förutom att två av mina brukare fick spelet, var och en på sitt sätt. Den ena hotar mig med stryk för han tänker inte ta emot hjälp av någon jävla gravid personal och den andra vägrade äta -det är för svårt att äta när hon har en bäbis magen... :crazy:

Så frågan är hur vi ska hantera detta, mailat chefen som har semester denna och nästa vecka samt mailat chefen som är stand in under tiden. Har liksom inte lust att åka på en fetsmäll. Vi brukar ju stänga av vår gravida personal med hänsyn till hot och våld, men först i mitten av graviditeten och detta är mig veterligen första gången hot om våld blivit så här pass riktat och uttalat just pga graviditet. Annars var det nice att vara tillbaka :up:
 
Tja jag förväntar mig ingen snabb resons just nu, nästa arbetspass är på fredag natt och det passet behöver jag göra för att ligga på rätt sida i timbanken vid avstämning. Sen kan de få hojta ;)
Nä men seriöst, just kvällstid så är vi dubbelbemannade mot dagtid, så känner mig inte ensam direkt. Värre med dagpass då v har visst ensamarbete.
 
Jag mår hur bra som helst :D inget illamående, trötthet eller annat! *peppar peppar*

Samma här, eller ja, något tröttare möjligtvis. Jag har hysterisk spyfobi och har spytt en gång sedan jag var 5 år (och det var självförvållat). Har aldrig magsjuka eller liknande så jag HOPPAS jag slipper kräkas, då skulel jag vara världens lyckligaste. Smärta kan jag ta, bara jag slipper kräkas.

För övrigt så virkar jag babytofflor och börjat på en babyfilt. Kände det kunde vara mysigt med lite pyssel :).
 
Hmm har nu gjort mitt första jobbpass efter semestern 16.15-09.00. Har gått bra förutom att två av mina brukare fick spelet, var och en på sitt sätt. Den ena hotar mig med stryk för han tänker inte ta emot hjälp av någon jävla gravid personal och den andra vägrade äta -det är för svårt att äta när hon har en bäbis magen... :crazy:

Så frågan är hur vi ska hantera detta, mailat chefen som har semester denna och nästa vecka samt mailat chefen som är stand in under tiden. Har liksom inte lust att åka på en fetsmäll. Vi brukar ju stänga av vår gravida personal med hänsyn till hot och våld, men först i mitten av graviditeten och detta är mig veterligen första gången hot om våld blivit så här pass riktat och uttalat just pga graviditet. Annars var det nice att vara tillbaka :up:

Eftersom du redan är utsatt för hot så tycker jag det vore rimligt att stänga av dig redan nu.
 
Jo det kan jag med tycka, men tror inte att jag blir det. Ev på deltid och sedan omplaceras en viss tid nere hos chefen eftersom de tänkt mig som vikarierande chef för den andra chefen som är gravid. De har lite mycket att göra så de behöver avlastning även om jag inte kommer gå på gravida chefens vik. Så jag lär väl få sätta mig in i lönesystemet och sånt där....
 
Mina hungerskänslor har försvunnit de senaste dagarna. Mitt normaltillstånd är att vara hungrig, jag är JÄMT hungrig, mat är mitt liv. Nu har jag tre dagar i rad tittat på klockan vid två-tre på eftermiddagen och insett att jag inte ätit sedan frukost. Jag äter bra när jag väl kommer mig för, så aptiten finns där, det finns bara inget som triggar den.

Så nu blir det till att ställa mobilen, för jag blir ju helt orkeslös av att inte äta ordentligt.
 
Mina hungerskänslor har försvunnit de senaste dagarna. Mitt normaltillstånd är att vara hungrig, jag är JÄMT hungrig, mat är mitt liv. Nu har jag tre dagar i rad tittat på klockan vid två-tre på eftermiddagen och insett att jag inte ätit sedan frukost. Jag äter bra när jag väl kommer mig för, så aptiten finns där, det finns bara inget som triggar den.

Så nu blir det till att ställa mobilen, för jag blir ju helt orkeslös av att inte äta ordentligt.

Jag blir ett monster om jag inte äter typ var 3:e timme :p Så jag bara väntar på att det ska bli värre men hittills så är jag varken mer eller mindre hungrig än normalt. Sambon säger att han borde lagra upp med sådär 10 kg chokladkakor som han kan ha redo om/när jag blir ännu känsligare för lågt blodsocker, vet inte aaaaalls varför han är så orolig :angel:
 
Gör ett snabbt inhopp här bara ;)
@Siri vad skönt att höra att jag inte är ensam! har knappt känt nån hunger under min graviditet alls (är i vecka29 nu) men när jag har maten framför mig slinker den ner utan problem :D
Ställa klocka är en god ide, blir lätt att man glömmer annars och godis brukar va bra att "sätta igång" hungerkänslorna med har jag märkt :cool:
 
Jag blir ett monster om jag inte äter typ var 3:e timme :p Så jag bara väntar på att det ska bli värre men hittills så är jag varken mer eller mindre hungrig än normalt. Sambon säger att han borde lagra upp med sådär 10 kg chokladkakor som han kan ha redo om/när jag blir ännu känsligare för lågt blodsocker, vet inte aaaaalls varför han är så orolig :angel:

Jag är också väldigt styrd av min mage, dock blir jag inget monster utan jag blir bara trött, trög och ofokuserad. Fort går det också, jag kan sitta och prata med sambon och plötsligt är det som att någon stänger av strömmen till hjärnan.

Gör ett snabbt inhopp här bara ;)
@Siri vad skönt att höra att jag inte är ensam! har knappt känt nån hunger under min graviditet alls (är i vecka29 nu) men när jag har maten framför mig slinker den ner utan problem :D
Ställa klocka är en god ide, blir lätt att man glömmer annars och godis brukar va bra att "sätta igång" hungerkänslorna med har jag märkt :cool:

Säger som du; skönt att inte vara ensam. I regel tycker jag mig läsa om sug, ökad aptit eller rent och skärt illamående, men tappad hunger har jag inte läst om så ofta.

Får som sagt se till att planera lite och ha maten lättillgänglig. Just nu är jag dessutom ledig vilket inte gör saken lättare, blir nog bättre när jag får normala rutiner igen om ett par veckor.
 
Varit på inskrivning idag, kändes lite bättre ang bm denna gången jämfört med hälsosamtalet. Mitt Hb sjunker trots järntabletter och är nu nere på 98. Blodtrycket bättre än sist. Annars verkar allt ok. Fick tid till KUB, läkarbesök samt bm igen. Har tider enda fram i november. Hon la stor vikt vid missfallet o var lite tjatig där och erbjöd psykolog/samtalskontakt. Kändes mer besvärande faktiskt men hon tyckte nog vi var kalla i den frågan. Men försökte förklara att eftersom vi haft ganska dåliga odds så satte de tillbaka två med målsättning att nå graviditet och tvilling får ses som bonus. Så vi räknade inte med två. Dessutom såg jag tidigt på ul att det inte såg bra ut men läkarna försökte släta lite. Det påpekade jag däremot som obekvämt, gillar inte att daltas med.

Med tanke på min bindvävssjukdom så blir det läkarbesök och graviditetsplanering. Känns konstigt för det har jag inte gjort de tidigare gångerna. Ev kan det bli ett senare ul i grav just pga av detta. Men nu har vi KUB den 29e att börja med. Det känns sådär, eftersom jag inte är bekväm med den snäva gränsen de har för riskgrupp i vårt landsting. Nu ligger gränsen på 200 och skulle vi hamna precis över så kommer vi inte få göra fvp och skulle det då visa sig att vi har en kromosomskada på barnet så har jag på känn att jag kommer bli väldigt bitter. Räcker liksom med risken att barnet ärver min sjukdom eftersom den ärvs autosomalt dominant. dvs 50/50.
 
Vad olika det kan vara! Jag känner mig hungrig mycket fortare nu än vad jag brukar göra och det känns som att jag äter hela tiden ;).
 
Vad olika det kan vara! Jag känner mig hungrig mycket fortare nu än vad jag brukar göra och det känns som att jag äter hela tiden ;).

Ja verkligen, jag äter nog nästan mindre än innan, särskilt om jag ska se till att jag åt ganska mycket chips och läsk tidigare (bra utfyllnad mellan målen och gott :p) Nu har jag inget sug på någonting. Tycker att det mesta smakar sött och därmed illa, chips vet jag inte varför jag inte tycker om längre.. sörjer detta :angel:
 
Jag kjänner mig hungrig som vanligt men har endå dårlig apetitt. Äter om jag har framför mig. Men inget som frister.
 
Har nyligen fått ett plus på graviditetstestet, är något i chock fortfarande... Hur dags bör man ringa BM för inskrivning?
 
Ring så fort du själv känner för det. :)
Hälsosamtal brukar man ha mellan vecka 5-8 ca och inskrivning runt vecka 12 :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
44 292
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Startar en ny tråd åt er som väntar barn våren -17 :) Mars April Maj
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
122 885
Senast: Hyacinth
·
Ridning Har sett att flera andra årtal har egna trådar. Så varför inte skapa en tråd för våra 02or då?! För jag kan väl knappast vara den enda...
Svar
5
· Visningar
1 318
Senast: fio
·
Tjatter Nej men vad säger ni? Nu är det väl ändå dags att dra igång anmälan för årets version av Secret Easterbunny? :D Jag drar reglerna i...
11 12 13
Svar
246
· Visningar
10 844

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp