Vårföräldrar 2015 #3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Grattis!
En uppdatering :)
I natt klockan 02 gick vattnet och vi åkte in för koll eftersom jag ville veta att bebis mådde bra vid undersökningen med Ctg och även en kik såg barnmorskan att jag inte öppnat mig alls så vi blir hemskickad vid 3 tiden. Ca 07 drar värkar igång med besked jag kräks flera gånger och har urjobbigt. Så vi åker tillbaka till BB får Ctg vid den nya undersökningen är jag öppen mellan 7 och 8 cm. Får plågas med Ctg ytterligare en liten stund och får sedan komma in i ett förlossning rum långsamt gående med gåstolen. Får lustgas, vi blir bra kompisar :) bebis föds kl 1030. En kille
 
Här hann det bli en flicka igår :) Tror hon vägde 3190 g och 52 cm lång så hon hade ju inte ätit upp sig direkt fast hon stannade 13 dagar extra. Tyvärr kom hon så sent så jag fick stanna på BB över natten och det var jättefullt så de visste inte om de skulle behöva skicka hem maken mitt i natten så han åkte hem.
Men jag hade tur och ingen behövde sängen bredvid fast jag har ändå inte lyckats sova många minuter. Lilltjejen har sovit desto bättre :)
Grattis och även grattis till @Elisha
 
Här blev det bebis imorse halv 4! En stor tjej på 4098 g och 52cm på bf+4. Fick högsta tänkbara smärtlindring och ändå gjorde det fruktansvärt ont, nästa ggn blir det helt klart KS, hade riktigt jobbigt och sprack en del pga hela kroppen kom i en enda värk. Grad 2 blev det. :(

Grattis!!
Hoppas du återhämtar dig bra både psykiskt och fysiskt.
 
Grattis till trådens nya bebisar!! :heart


Förmodligen näst sista kollen för mej idag hos BM,om det inte händer nåt då.
Bebis följer konstant SI-måttet med sin vecka som han/hon gjort sedan första mätningen. Vecka 37 nu och magen mäter sina 37 cm.
Han/hon är ruckbar nästintill fixerad, och idag gjorde det inte alls så ont när hon kände efter hur bebis låg, som de andra gångerna. Stålsatte mej så inför det och så kändes det knappt alls...
 
Här blev det bebis imorse halv 4! En stor tjej på 4098 g och 52cm på bf+4. Fick högsta tänkbara smärtlindring och ändå gjorde det fruktansvärt ont, nästa ggn blir det helt klart KS, hade riktigt jobbigt och sprack en del pga hela kroppen kom i en enda värk. Grad 2 blev det. :(

Stort grattis! Men vad jobbigt med en sådant slut på förlossningen. Hoppas hämtar dig så snabbt som möjligt från komplikationerna och ändå kan njuta av flickan från start :)
 
Min och Elishas bebisar är ju förresten ett litet "bevis" på hur otroligt trubbigt sf-måttet är för att bedöma bebisars födelsevikt. Samma sf-mått inför förlossning och nästan 1,6 kg skillnad i födelsevikt.
 
Här blev det bebis imorse halv 4! En stor tjej på 4098 g och 52cm på bf+4. Fick högsta tänkbara smärtlindring och ändå gjorde det fruktansvärt ont, nästa ggn blir det helt klart KS, hade riktigt jobbigt och sprack en del pga hela kroppen kom i en enda värk. Grad 2 blev det. :(
Grattis till flickan!

Hoppas att du läker snabbt och får hjälp med smärtlindring.
 
Jag har skickat in foton från Los första två veckor (1,5, två veckor blir hon först på måndag) på framkallning. Hoppas det blir bra! Annars klättrar jag lite på väggarna här, börjar bli grymt rastlös men får ont så fort jag rör mig :banghead:
 
Jag har skickat in foton från Los första två veckor (1,5, två veckor blir hon först på måndag) på framkallning. Hoppas det blir bra! Annars klättrar jag lite på väggarna här, börjar bli grymt rastlös men får ont så fort jag rör mig :banghead:

Men va jobbigt att du får så ont :( Är det stygnen eller?
 
Men va jobbigt att du får så ont :( Är det stygnen eller?
Jo det är stygnen som blir irriterade. Första veckan kunde jag gå hyfsat långa promenader och fixa stallet själv men nu får jag ont direkt om jag rör på mig. Är väl ingen fara och borde strax vara läkt men jag blir verkligen lite knäpp i skallen av att vara still :o;). Och det är typ ett heltidsjobb för sambon att sköta allt, väldigt frustrerande när man vill själv :meh:
 
Jo det är stygnen som blir irriterade. Första veckan kunde jag gå hyfsat långa promenader och fixa stallet själv men nu får jag ont direkt om jag rör på mig. Är väl ingen fara och borde strax vara läkt men jag blir verkligen lite knäpp i skallen av att vara still :o;). Och det är typ ett heltidsjobb för sambon att sköta allt, väldigt frustrerande när man vill själv :meh:

Låter som vi är rätt lika så jag förstår dig! Blir rastlös fort och vill inte vara beroende av andra utan vill fixa själv.

Hoppas det sätter igång att läka snabbt nu!
 
Låter som vi är rätt lika så jag förstår dig! Blir rastlös fort och vill inte vara beroende av andra utan vill fixa själv.

Hoppas det sätter igång att läka snabbt nu!
Ja hoppas hoppas. Igår tog jag bilen en kilometer bort och apporterade lite med hunden;), man får hitta fungerande alternativ för en gnutta frisk luft och stimulans :)
 
Påbörjade lite lätt styrketräning idag hemma på tvrumsgolvet ihop med 3 åringen :p Känner mig jäkligt svag men magmusklerna verkar inte ha delat sig så mycket denna gång heller! Får försöka få tillbaka lite styrka för jag kände mig som en vante när jag galopperade på hästen i tisdags :D
 
Idag dröjde det ända till fem-tiden innan första sammanbrottet kom. Just nu känns det här inte kul alls, jag längtar inte ens längre och vill överhuvudtaget inte vara med. Tittade just på småkläderna jag tänkt att vi ska ha med på BB och kände bara "Åt helvete med allt". För bara några dagar sedan kändes det rätt okej, nu är det bara nattsvart.

Jag vet att det går över, jag vet att det kommer bli bra när den lilla väl kommer till världen och jag får börja bli mig själv igen. Det kanske inte blir bra på en gång, men det kommer att bli bra. Det måste bli bra. Det måste vara värt det.
:heartheart:heartheart:heartheart:heart
 
Påbörjade lite lätt styrketräning idag hemma på tvrumsgolvet ihop med 3 åringen :p Känner mig jäkligt svag men magmusklerna verkar inte ha delat sig så mycket denna gång heller! Får försöka få tillbaka lite styrka för jag kände mig som en vante när jag galopperade på hästen i tisdags :D
Hur vet man om magmusklerna delat sig?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
393
Senast: Rosett
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 833
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
21 983
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 196
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp