Vårföräldrar 2015 #3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Då har du gjort något vettigt i alla fall :) Önskar att jag med vore begåvad med att kunna sy och grejja men jag skulle aldrig i livet lyckas med att göra ett eget babynest.

Har för övrigt noterat att min foglossning har avklingat sista veckorna för att nu vara helt borta.
WTF? Jag har ju inte klämt ut den än? Ska de inte hålla sig lösa tills det är klart? Har de cementerat ihop sig igen innan förlossningen är avklarad? Har jag lidit månader i onödan? Eller är de fortfarande lösa men kan inte släppa efter mer, är det därför det inte gör ont? Eller har jag vant mig med smärtan och hjärnan orkar bara inte notera den längre?
Så många frågor...
:confused:

Alla har ju foglossning men alla får inte ont av det, vissa har ont i perioder och vissa har ont hela tiden. Jag hade ont i fogarna bak under ett par månader i mitten av graviditeten, efter det bara framfogen och sista två veckorna har det klingat av även där (fast det är inte helt borta).

Dock verkar det mest finnas frågor och inte så mycket svar runt foglossningssmärtor, det är ju inget egentligt fel och dessutom kvinnorelaterat så varför forska på det? :meh:
 
Idag dröjde det ända till fem-tiden innan första sammanbrottet kom. Just nu känns det här inte kul alls, jag längtar inte ens längre och vill överhuvudtaget inte vara med. Tittade just på småkläderna jag tänkt att vi ska ha med på BB och kände bara "Åt helvete med allt". För bara några dagar sedan kändes det rätt okej, nu är det bara nattsvart.

Jag vet att det går över, jag vet att det kommer bli bra när den lilla väl kommer till världen och jag får börja bli mig själv igen. Det kanske inte blir bra på en gång, men det kommer att bli bra. Det måste bli bra. Det måste vara värt det.

Vad jobbigt men jag kan säga att det är så värt det :love: Trodde verkligen inte det men gud vad jag är kär :love:
 
Alla har ju foglossning men alla får inte ont av det, vissa har ont i perioder och vissa har ont hela tiden. Jag hade ont i fogarna bak under ett par månader i mitten av graviditeten, efter det bara framfogen och sista två veckorna har det klingat av även där (fast det är inte helt borta).

Dock verkar det mest finnas frågor och inte så mycket svar runt foglossningssmärtor, det är ju inget egentligt fel och dessutom kvinnorelaterat så varför forska på det? :meh:

Får väl hoppas att de håller sig slappa tills förlossningen är avklarad då. När nu det kommer bli... :cautious:
 
Då har du gjort något vettigt i alla fall :) Önskar att jag med vore begåvad med att kunna sy och grejja men jag skulle aldrig i livet lyckas med att göra ett eget babynest.

Har för övrigt noterat att min foglossning har avklingat sista veckorna för att nu vara helt borta.
WTF? Jag har ju inte klämt ut den än? Ska de inte hålla sig lösa tills det är klart? Har de cementerat ihop sig igen innan förlossningen är avklarad? Har jag lidit månader i onödan? Eller är de fortfarande lösa men kan inte släppa efter mer, är det därför det inte gör ont? Eller har jag vant mig med smärtan och hjärnan orkar bara inte notera den längre?
Så många frågor...
:confused:

+ @Tassetass
Inte ovanligt att foglossningen blir bättre när bebis fixerat sig om era har gjort det. Huvudet hjälper väl till att stabilisera hela området.
 
Då har du gjort något vettigt i alla fall :) Önskar att jag med vore begåvad med att kunna sy och grejja men jag skulle aldrig i livet lyckas med att göra ett eget babynest.

Har för övrigt noterat att min foglossning har avklingat sista veckorna för att nu vara helt borta.
WTF? Jag har ju inte klämt ut den än? Ska de inte hålla sig lösa tills det är klart? Har de cementerat ihop sig igen innan förlossningen är avklarad? Har jag lidit månader i onödan? Eller är de fortfarande lösa men kan inte släppa efter mer, är det därför det inte gör ont? Eller har jag vant mig med smärtan och hjärnan orkar bara inte notera den längre?
Så många frågor...
:confused:

Har hört att foglossning ofta blir bättre när bebisen fixerar sig... jag ser framför mig hur den ser till att allt hamnar i spänn och inte kan vara så rangligt längre :p

Ang att sy så var detta första sen högstadiet så har alltså inte sytt nåt på 17 år men det var mindre avancerat än man kan tro :up:

Och nu såg jag att foglossningsfrågan redan var utredd...
 
Vi har haft BVC på besök och viktuppgången var bra, 180 g på sex dagar, det känns skönt att se siffror på att amningen fungerar.
 
Alla har ju foglossning men alla får inte ont av det, vissa har ont i perioder och vissa har ont hela tiden. Jag hade ont i fogarna bak under ett par månader i mitten av graviditeten, efter det bara framfogen och sista två veckorna har det klingat av även där (fast det är inte helt borta).

Dock verkar det mest finnas frågor och inte så mycket svar runt foglossningssmärtor, det är ju inget egentligt fel och dessutom kvinnorelaterat så varför forska på det? :meh:

Här uppe i Sundsvall finns sjukgymnaster på sjukhuset som disputerat på just foglossning, främst på de som får bestående men efter förlossningen.

Var på en föreläsning med en av dem och det var jätteintressant! Framförallt eftersom jag själv satt i rullstol på slutet av graviditeten på grund av foglossning och hade ganska svåra besvär i nästan ett år efter förlossningen.

Den som vill veta mer kan pm:a så skickar jag namnet :)
 
Idag dröjde det ända till fem-tiden innan första sammanbrottet kom. Just nu känns det här inte kul alls, jag längtar inte ens längre och vill överhuvudtaget inte vara med. Tittade just på småkläderna jag tänkt att vi ska ha med på BB och kände bara "Åt helvete med allt". För bara några dagar sedan kändes det rätt okej, nu är det bara nattsvart.

Jag vet att det går över, jag vet att det kommer bli bra när den lilla väl kommer till världen och jag får börja bli mig själv igen. Det kanske inte blir bra på en gång, men det kommer att bli bra. Det måste bli bra. Det måste vara värt det.
Fy, jag lider med dig och hoppas att din förlossning kommer igång av sig själv snart!

Jag är övertygad om att du kommer tycka att det är värt det till slut! Håller tummarna för att den stunden kommer snart, snart, snart!
 
Fy, jag lider med dig och hoppas att din förlossning kommer igång av sig själv snart!

Jag är övertygad om att du kommer tycka att det är värt det till slut! Håller tummarna för att den stunden kommer snart, snart, snart!
Japp, må det dra igång snart!
 
En uppdatering :)
I natt klockan 02 gick vattnet och vi åkte in för koll eftersom jag ville veta att bebis mådde bra vid undersökningen med Ctg och även en kik såg barnmorskan att jag inte öppnat mig alls så vi blir hemskickad vid 3 tiden. Ca 07 drar värkar igång med besked jag kräks flera gånger och har urjobbigt. Så vi åker tillbaka till BB får Ctg vid den nya undersökningen är jag öppen mellan 7 och 8 cm. Får plågas med Ctg ytterligare en liten stund och får sedan komma in i ett förlossning rum långsamt gående med gåstolen. Får lustgas, vi blir bra kompisar :) bebis föds kl 1030. En kille
 
En uppdatering :)
I natt klockan 02 gick vattnet och vi åkte in för koll eftersom jag ville veta att bebis mådde bra vid undersökningen med Ctg och även en kik såg barnmorskan att jag inte öppnat mig alls så vi blir hemskickad vid 3 tiden. Ca 07 drar värkar igång med besked jag kräks flera gånger och har urjobbigt. Så vi åker tillbaka till BB får Ctg vid den nya undersökningen är jag öppen mellan 7 och 8 cm. Får plågas med Ctg ytterligare en liten stund och får sedan komma in i ett förlossning rum långsamt gående med gåstolen. Får lustgas, vi blir bra kompisar :) bebis föds kl 1030. En kille

Grattis!!
 
Idag dröjde det ända till fem-tiden innan första sammanbrottet kom. Just nu känns det här inte kul alls, jag längtar inte ens längre och vill överhuvudtaget inte vara med. Tittade just på småkläderna jag tänkt att vi ska ha med på BB och kände bara "Åt helvete med allt". För bara några dagar sedan kändes det rätt okej, nu är det bara nattsvart.

Jag vet att det går över, jag vet att det kommer bli bra när den lilla väl kommer till världen och jag får börja bli mig själv igen. Det kanske inte blir bra på en gång, men det kommer att bli bra. Det måste bli bra. Det måste vara värt det.

Åh jag lider med dig. Men det kommer bli bra!

Jag har inte varit utomhus på fem dagar för när jag står upp känns det ungefär som att få en kniv upp i mina private parts. :arghh:
 
En uppdatering :)
I natt klockan 02 gick vattnet och vi åkte in för koll eftersom jag ville veta att bebis mådde bra vid undersökningen med Ctg och även en kik såg barnmorskan att jag inte öppnat mig alls så vi blir hemskickad vid 3 tiden. Ca 07 drar värkar igång med besked jag kräks flera gånger och har urjobbigt. Så vi åker tillbaka till BB får Ctg vid den nya undersökningen är jag öppen mellan 7 och 8 cm. Får plågas med Ctg ytterligare en liten stund och får sedan komma in i ett förlossning rum långsamt gående med gåstolen. Får lustgas, vi blir bra kompisar :) bebis föds kl 1030. En kille
Hurra!!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
395
Senast: Rosett
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 833
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
21 983
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 198
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Bästa film
  • Vad gör vi? Del CCII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp