Vårföräldrar 2015 #3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha ja det är fantastiskt hur snabbt ens perspektiv på "mycket sömn" ändras. Här fick jag efter en timmes lur på soffan innan midnatt sova mellan 01-03 och 04-07. Känner mig helt utvilad och som en ny människa :p
 
Hade värkar med ca 15 minuters mellanrum från 3 i natt fram tills jag gick upp. Sen dog det ut och nu är det väldigt sällan. Ska gå ut och måla lite, hoppas det kan hjälpa lite :)
 
Hade värkar med ca 15 minuters mellanrum från 3 i natt fram tills jag gick upp. Sen dog det ut och nu är det väldigt sällan. Ska gå ut och måla lite, hoppas det kan hjälpa lite :)
När jag tyckte mina värkar segade lite ställde jag mig på crosstrainern ;), ångrade mig omedelbart kan jag säga då intensiteten ökade markant :D. Hoppas måleri har en liknande effekt :up:
 
Ogillas starkt! Elise är också förkyld, hon hostar och är lite typ, som snorig fast längre ner så man känner att hon borde harkla sig. Hoppas våra små snabbt bättrar sig!
Ja usch ja, de är för små för att vara sjuka. Svårt att be dem fräsa och harkla sig ;). Vi har spolat näsan med koksalt och det hjälper lite iaf. Vi får hoppas de kryar snabbt!
 
Ogillas starkt! Elise är också förkyld, hon hostar och är lite typ, som snorig fast längre ner så man känner att hon borde harkla sig. Hoppas våra små snabbt bättrar sig!

Emelie har vart lite snorig ett tag men det märks mest på morgonen och det hjälper att använda snorsugen bara. Hon störs inte så mycket av det utan sover lika bra ändå.
 
Ja usch ja, de är för små för att vara sjuka. Svårt att be dem fräsa och harkla sig ;). Vi har spolat näsan med koksalt och det hjälper lite iaf. Vi får hoppas de kryar snabbt!

Inte roligt :( Har ni höjt upp huvudändan på sängen? Annars är det bra när de är lite täppta.
 
Inte roligt :( Har ni höjt upp huvudändan på sängen? Annars är det bra när de är lite täppta.
Nja hon ligger just nu på nån av oss, så är lite upphöjd naturligt så att säga men inatt kanske vi får bulla upp fårskinnet i fram lite. Hon sover mellan oss i huvudändan. Tack för tips!
 
Min lille kille blev också lite forkyld her om tisdagen. Litt lett hoste och snuvig. Inte täppt som tur är men rett mycket snor. Jag spolat med lite bröstmjölk och det fungerar jättebra. Bli sämre när han ligger rakt och på magen så det undviker vi. Bygger upp med kuddar under huvudet i sängen.

I natt hade vi ny rekord mellan ätande. Över sju timmar. Tänk om han sov dom timmene också. Jag ammade 23.30 sen tog sambo över och jag fick sove till 06.30. Lille somnade inte före 02 så inte like mycket sömn på sambo men tycker inte synd om honnom. Han får sove mer eller mindre ostörd varje natt.
 
Fått dagen att gå genom att sy ett babynest. Inte det lättaste att göra på bf- dagen visade det sig haha, sådär smidigt att krypa runt på golvet för att mäta och klippa :p
 
Idag dröjde det ända till fem-tiden innan första sammanbrottet kom. Just nu känns det här inte kul alls, jag längtar inte ens längre och vill överhuvudtaget inte vara med. Tittade just på småkläderna jag tänkt att vi ska ha med på BB och kände bara "Åt helvete med allt". För bara några dagar sedan kändes det rätt okej, nu är det bara nattsvart.

Jag vet att det går över, jag vet att det kommer bli bra när den lilla väl kommer till världen och jag får börja bli mig själv igen. Det kanske inte blir bra på en gång, men det kommer att bli bra. Det måste bli bra. Det måste vara värt det.
 
Fått dagen att gå genom att sy ett babynest. Inte det lättaste att göra på bf- dagen visade det sig haha, sådär smidigt att krypa runt på golvet för att mäta och klippa :p

Då har du gjort något vettigt i alla fall :) Önskar att jag med vore begåvad med att kunna sy och grejja men jag skulle aldrig i livet lyckas med att göra ett eget babynest.

Har för övrigt noterat att min foglossning har avklingat sista veckorna för att nu vara helt borta.
WTF? Jag har ju inte klämt ut den än? Ska de inte hålla sig lösa tills det är klart? Har de cementerat ihop sig igen innan förlossningen är avklarad? Har jag lidit månader i onödan? Eller är de fortfarande lösa men kan inte släppa efter mer, är det därför det inte gör ont? Eller har jag vant mig med smärtan och hjärnan orkar bara inte notera den längre?
Så många frågor...
:confused:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
395
Senast: Rosett
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 833
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
21 983
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 198
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp