Vårföräldrar 2015 #3

Status
Stängd för vidare inlägg.
En uppdatering :)
I natt klockan 02 gick vattnet och vi åkte in för koll eftersom jag ville veta att bebis mådde bra vid undersökningen med Ctg och även en kik såg barnmorskan att jag inte öppnat mig alls så vi blir hemskickad vid 3 tiden. Ca 07 drar värkar igång med besked jag kräks flera gånger och har urjobbigt. Så vi åker tillbaka till BB får Ctg vid den nya undersökningen är jag öppen mellan 7 och 8 cm. Får plågas med Ctg ytterligare en liten stund och får sedan komma in i ett förlossning rum långsamt gående med gåstolen. Får lustgas, vi blir bra kompisar :) bebis föds kl 1030. En kille
Stort grattis till pojken!!
 
Här hann det bli en flicka igår :) Tror hon vägde 3190 g och 52 cm lång så hon hade ju inte ätit upp sig direkt fast hon stannade 13 dagar extra. Tyvärr kom hon så sent så jag fick stanna på BB över natten och det var jättefullt så de visste inte om de skulle behöva skicka hem maken mitt i natten så han åkte hem.
Men jag hade tur och ingen behövde sängen bredvid fast jag har ändå inte lyckats sova många minuter. Lilltjejen har sovit desto bättre :)
 
Här hann det bli en flicka igår :) Tror hon vägde 3190 g och 52 cm lång så hon hade ju inte ätit upp sig direkt fast hon stannade 13 dagar extra. Tyvärr kom hon så sent så jag fick stanna på BB över natten och det var jättefullt så de visste inte om de skulle behöva skicka hem maken mitt i natten så han åkte hem.
Men jag hade tur och ingen behövde sängen bredvid fast jag har ändå inte lyckats sova många minuter. Lilltjejen har sovit desto bättre :)
Så målandet hjälpte? Grattis !
 
Idag dröjde det ända till fem-tiden innan första sammanbrottet kom. Just nu känns det här inte kul alls, jag längtar inte ens längre och vill överhuvudtaget inte vara med. Tittade just på småkläderna jag tänkt att vi ska ha med på BB och kände bara "Åt helvete med allt". För bara några dagar sedan kändes det rätt okej, nu är det bara nattsvart.

Jag vet att det går över, jag vet att det kommer bli bra när den lilla väl kommer till världen och jag får börja bli mig själv igen. Det kanske inte blir bra på en gång, men det kommer att bli bra. Det måste bli bra. Det måste vara värt det.

Jag hade BF 25/1 och han stannade inne till 4/2 och jag tyckte så jävla synd om mig, samlade på mig galet med vätska, hade nidvärkar i 3dygn och en foglossning som var handikappande. Men efter all väntan och en lång jäkla förlossning så kom han ut och POFF så var i alla fall världen underbar igen :D.

Eller, man är så upptagen att glo och gosa med det nya livet att tunnelseendet blockerar all skit.

Nu när han precis vaknat och ler så var det så värt det. Det blir inga fler, men galet hur värt det är!

Men jag känner igen det nattsvarta, det är inte konstigt att det är svårt att se ljusningen, men det är inte långt kvar! :heart
 
Här hann det bli en flicka igår :) Tror hon vägde 3190 g och 52 cm lång så hon hade ju inte ätit upp sig direkt fast hon stannade 13 dagar extra. Tyvärr kom hon så sent så jag fick stanna på BB över natten och det var jättefullt så de visste inte om de skulle behöva skicka hem maken mitt i natten så han åkte hem.
Men jag hade tur och ingen behövde sängen bredvid fast jag har ändå inte lyckats sova många minuter. Lilltjejen har sovit desto bättre :)

Grattis!!!

Nu är det verkligen riktig babybom i tråden :D
 
Jag vet inte om man får skriva sånt här; men jag har en hög med amnings-bh:ar som jag skänker bort om någon vill ha. Det är storlek 80E och dom är endast använda en gång för att jag gjorde misstaget att köpa utan bågar (trots att jag vet att jag avskyr båglöst). Känns så onödigt att kasta dem.
 
Tänkte försöka söva lillfröken i babynestet i spjälsängen igår, men det tyckte hon var en väldigt dålig idé haha ;) La henne mellan oss istället, gav nappen och gosa lite med henne och där somna hon och sov till kl 5. Vi somna nog vid 22.30 tiden. Första gången hon somnar bredvid mig utan att äta samtidigt! Vi har ena sidan på spjälsängen öppen så jag ska prova och se om det går att söva henne där. Tror hon vill se mig :) Så gjorde vi med storasyster och det funka bra. Kan prova med lillan också, men går det inte får hon sova hos oss, det är ingen big deal. Men ibland är det skönt att kunna flytta sig som man vill och kramas lite med maken :angel:;)
 
Tänkte försöka söva lillfröken i babynestet i spjälsängen igår, men det tyckte hon var en väldigt dålig idé haha ;) La henne mellan oss istället, gav nappen och gosa lite med henne och där somna hon och sov till kl 5. Vi somna nog vid 22.30 tiden. Första gången hon somnar bredvid mig utan att äta samtidigt! Vi har ena sidan på spjälsängen öppen så jag ska prova och se om det går att söva henne där. Tror hon vill se mig :) Så gjorde vi med storasyster och det funka bra. Kan prova med lillan också, men går det inte får hon sova hos oss, det är ingen big deal. Men ibland är det skönt att kunna flytta sig som man vill och kramas lite med maken :angel:;)
Så gjorde Lo inatt också. Sov på sin lilla fäll till 02, sedan åt hon och tillbaka till fällen. Inte helt nöjd och vaken så tog henne till mig igen. Ville inte äta mer men ligga och kika på mig. Tror inte hon åt mer förrän vid sjusnåret men sov med mig. Känns lite otryggt att ha henne lös i sängen men också himla mysigt.

Igår var mamman kopiöst trött och somnade sittammandes och vaknade av en liten hostande tjej. Sen sov vi vidare i soffan och vaknade inte ens när J kom hem från stallet. Jag som är extremt lättväckt i vanliga fall- sömnbristen börjar visst ta ut sin rätt.
 
Precis hemkommen från bm, allt ser bra ut som vanligt :) svullnaden i händerna är inte havandeskapsförgiftning :up:

Nästa vecka gör hon hinnsvepning om det går och jag vill och har tid för igångsättning 1 maj om lilla fröken inte behagar komma ut innan :)
 
Jag vet inte om man får skriva sånt här; men jag har en hög med amnings-bh:ar som jag skänker bort om någon vill ha. Det är storlek 80E och dom är endast använda en gång för att jag gjorde misstaget att köpa utan bågar (trots att jag vet att jag avskyr båglöst). Känns så onödigt att kasta dem.

Antar att brösten brukar växa en del när mjölken rinner till? Har 75F nu men dom är lite tighta runt om så 80E hade nog funkat bra men som sagt, svårt att veta vad som händer efter förlossningen. Kanske hör av mig när hon är ute och kollar om du har kvar dom :)
 
Antar att brösten brukar växa en del när mjölken rinner till? Har 75F nu men dom är lite tighta runt om så 80E hade nog funkat bra men som sagt, svårt att veta vad som händer efter förlossningen. Kanske hör av mig när hon är ute och kollar om du har kvar dom :)

Direkt efter förlossningen kommer du att behöva typ K-kupa, dom blir som bowlingklot ha ha! :D Du får gärna ta dem, så hör av dig om du vill ha dem, så kan jag skicka dem om du bor långt från Västerås.
 
Så gjorde Lo inatt också. Sov på sin lilla fäll till 02, sedan åt hon och tillbaka till fällen. Inte helt nöjd och vaken så tog henne till mig igen. Ville inte äta mer men ligga och kika på mig. Tror inte hon åt mer förrän vid sjusnåret men sov med mig. Känns lite otryggt att ha henne lös i sängen men också himla mysigt.

Igår var mamman kopiöst trött och somnade sittammandes och vaknade av en liten hostande tjej. Sen sov vi vidare i soffan och vaknade inte ens när J kom hem från stallet. Jag som är extremt lättväckt i vanliga fall- sömnbristen börjar visst ta ut sin rätt.

Har inga större problem med att ha henne i vår säng för så har vi haft sen hon föddes och lika med storasyster. Är dock noga med att hon inte ska bli för varm. Som du säger är det himla mysigt!
 
Här blev det bebis imorse halv 4! En stor tjej på 4098 g och 52cm på bf+4. Fick högsta tänkbara smärtlindring och ändå gjorde det fruktansvärt ont, nästa ggn blir det helt klart KS, hade riktigt jobbigt och sprack en del pga hela kroppen kom i en enda värk. Grad 2 blev det. :(
 
MARS
2:a FengurLaugar, 2:a barnet. Emelie född 3/3 kl 23.13, 3020 gram och 49 cm.
11:e Girasol, 5:e barnet, flicka, Elvira föddes 19/1 kl 15.24, 2226 gram och 47 cm.
14:e Sined, 2:a barnet. Albin född 6/3 kl 22.47, 3535 gram och 50 cm.
16:e _saga_ 2:a barnet, flicka Elise född 17/3 kl 19:43, 3420 gram och 50 cm.
17:e Jast, 1:a barnet, pojke. Mats föddes 18/2 kl 21.00, 2865 gram och 48 cm.
17:e Rhinos, 1:a barnet, pojke. E född 2/4 kl 23.17, 3975 gram och 53 cm.
29:e Olina, 1:a barnet. Pojke född 12/4 kl 06.12, 4320 gram och 55 cm.
31:e Vilse, 2:a barnet, flicka Lova född 10/4 kl 11.37, 3940 g och 52 cm

APRIL
3:e carmarnic, 2:a barnet
5:e Lo_, 1:a barnet. Lo född 6/4 kl 07.06, 3220 g och 48 cm.
5:e Smulu 2:a barnet
5:e Glittra, 1:a barnet. Son född 7/4 kl 21.22, 3000 g och 51 cm.
8:e Tassetass, 1:a barnet
12:e Elisha, 1:a barnet, flicka. Flicka född 17/4 kl 03.38, 4098 g och 52 cm.
14:e Snowwhite, 1:a barnet, pojke
15:e Snna, 2:a barnet
16:e Melisen, 1:a barnet, flicka
20:e Comatose, 1:a barnet
26:e Gesska, 2:a barnet
27:e Jazzen, 1:a barnet
28:e Bambi, första barnen, tvillingflickor. L & J födda på morgonen 12/4. 2234 & 2415 g och 45 & 46 cm.
30:e Imogen, 1:a barnet. Son född 12/4 kl 00:07. 2460 g och 48 cm.

MAJ
5:e Magnum, 1:a barnet
17:e Lime, 1:a barnet
19:e Sinus, 1:a barnet
23:e Magzzan 2:a barnet, pojke
28:e Retro, 1:a barnet
29:e 1887, 1:a barnet
 
Här blev det bebis imorse halv 4! En stor tjej på 4098 g och 52cm på bf+4. Fick högsta tänkbara smärtlindring och ändå gjorde det fruktansvärt ont, nästa ggn blir det helt klart KS, hade riktigt jobbigt och sprack en del pga hela kroppen kom i en enda värk. Grad 2 blev det. :(

Stort grattis :)

Men vad jobbigt med en så tuff förlossning :( hoppas du återhämtar dig fort!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
395
Senast: Rosett
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 833
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
21 983
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 198
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Bästa film
  • Vad gör vi? Del CCII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp