Vårföräldrar 2015 #3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur många dygn har ni förstföderskor stannat på bb? Här rekomenderar dom två dygn, men vi vill åka hem imorgon, efter en hel natt men eftersom hon föddes vid 03 i natt blir det ju nästan två nätter.

Hon har ammat 1,5 timme idag o gjort allt hon ska osv. Pga mina sprickningar kan jag knappt gå så är på rummet hela tiden, vore mkt skönare att vara hemma. :)
 
Hur många dygn har ni förstföderskor stannat på bb? Här rekomenderar dom två dygn, men vi vill åka hem imorgon, efter en hel natt men eftersom hon föddes vid 03 i natt blir det ju nästan två nätter.

Hon har ammat 1,5 timme idag o gjort allt hon ska osv. Pga mina sprickningar kan jag knappt gå så är på rummet hela tiden, vore mkt skönare att vara hemma. :)

Jag har varit hemma innan bebisarna har varit 24h gamla båda gångerna :)
 
Hur många dygn har ni förstföderskor stannat på bb? Här rekomenderar dom två dygn, men vi vill åka hem imorgon, efter en hel natt men eftersom hon föddes vid 03 i natt blir det ju nästan två nätter.

Hon har ammat 1,5 timme idag o gjort allt hon ska osv. Pga mina sprickningar kan jag knappt gå så är på rummet hela tiden, vore mkt skönare att vara hemma. :)

Vi var tvungna att vara kvar 2 dygn på BB för tidig vattenavgång så de hade koll på oss.
 
Någon högre makt hörde mig och igår drog värkarna igång vid halv nio. Runt tre inatt åkte vi in till förlossningen och strax efter två i eftermiddag föddes vår lilla Lisbeth. Allt gick bra, berättar mer när vi kommer hem (kommer få stanna en natt på BB eftersom hon hade bajsat i fostervattnet).
Stort stoet grattis finaste Tassen!
 
Vi var också kvar två dygn pga tidig vattenavgång. Vad som hade gällt annars vet jag inte. Men vi var aldrig på bb utan kom direkt från förlossningen till bb-hotellet.
 
Ja jösses, jag är verkligen inte designad för att sitta på sängen och amma hela dagen. Hon är gärna med sin pappa, eller ligger och sover själv för den delen, men just själva amningen är ju svår att dela. Och dessa stygn alltså, må de läka riktigt fort nu så jag iaf kan gå ut med vagnen!

För mig upphörde problemen först när de tog bort stygnen, jag är tydligen överkänslig mot tråden. När den försvann läkte det fort.
 
Hur många dygn har ni förstföderskor stannat på bb? Här rekomenderar dom två dygn, men vi vill åka hem imorgon, efter en hel natt men eftersom hon föddes vid 03 i natt blir det ju nästan två nätter.

Hon har ammat 1,5 timme idag o gjort allt hon ska osv. Pga mina sprickningar kan jag knappt gå så är på rummet hela tiden, vore mkt skönare att vara hemma. :)
Mitt landsting har också tidig hemgång. Vår son föddes kl 21.22 och vi åkte hem dagen efter ca kl 18. Vi skulle ha åkt hem omkring kl 15, men jag hade kateter som såklart skulle strula precis vid hemgång.

Var jätteskönt att komma hem!
 
Mitt landsting har också tidig hemgång. Vår son föddes kl 21.22 och vi åkte hem dagen efter ca kl 18. Vi skulle ha åkt hem omkring kl 15, men jag hade kateter som såklart skulle strula precis vid hemgång.

Var jätteskönt att komma hem!
Förstår det! Speciellt när allt funkar bra :)
 
Äldsta dottern är född halv 9 på en fredag kväll, va de där 6 timmarna på förlossningen som man måste va. Så tidigt på lördag morgon gick vi ner till patienthotellet, sov där till söndag och efter frukost då åkte vi hem. Insåg att vi inte orka va kvar för vi är rastlösa själar! Åkte tillbaka till sjukhuset på måndag morgon för 48 h kontrollen. Vi stannade mest för att bm rådde oss till att stanna två nätter ifall nåt strulade men vi klara bara en :D

Denna gång tryckte vi hårt på att vi ska hem så fort vi bara får! Lillan är född kvart över 11 på kvällen och vi åkte hem direkt efter första läkarkontrollen dagen efter och var hemma runt lunchtid :)
 
Oj vad ni föder barn! :banana: Väljer att skriva "Stort grattis till alla nyblivna mammor" nu för annars missar jag någon.

Jisses, hur många aprilbebisar är det kvar? Snart blir det ju min tur enligt kölistan :nailbiting:
 
Grattis @snna !
Jäklar vad många som fick samtidigt nu :)

Min bebis vägrar dock komma ut, känns som att jag kommer vara forever pregnant, det finns ingen ände... :meh:
 
Någon högre makt hörde mig och igår drog värkarna igång vid halv nio. Runt tre inatt åkte vi in till förlossningen och strax efter två i eftermiddag föddes vår lilla Lisbeth. Allt gick bra, berättar mer när vi kommer hem (kommer få stanna en natt på BB eftersom hon hade bajsat i fostervattnet).

Äntligen! :love:
Hoppas att ni mår bra och att ni har landat i något härligt.

Vill du älta något så finns jag på PM :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
393
Senast: Rosett
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 833
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
21 983
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 196
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp