Vårföräldrar 2015 #3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska du ringa förlossningen själv? Trodde alltid att BM gjorde det. Skönt att få ett slutdatum. Det gjorde att jag kunde slappna av och de sista dagarna var inte så jobbiga :).

Jag tyckte också att det var konstigt! Liksom "Hej, jag vill ha en tid i morgon." Om de inte har tid då? :crazy:
 
Min bebis har gått från att äta långdraget men i perfekta tretimmarsintervaller till att äta nonstop i timtal :nailbiting::cautious:. Är det vanligt att de är supersnuttiga i perioder eller ska det vara såhär nu :confused:?
 
MARS
2:a FengurLaugar, 2:a barnet. Emelie född 3/3 kl 23.13, 3020 gram och 49 cm.
11:e Girasol, 5:e barnet, flicka. Elvira föddes 19/1 kl 15.24, 2226 gram och 47 cm.
14:e Sined, 2:a barnet. Albin född 6/3 kl 22.47, 3535 gram och 50 cm.
16:e _saga_ 2:a barnet, flicka Elise född 17/3 kl 19:43, 3420 gram och 50 cm.
17:e Jast, 1:a barnet, pojke. Mats föddes 18/2 kl 21.00, 2865 gram och 48 cm.
17:e Rhinos, 1:a barnet, pojke. E född 2/4 kl 23.17, 3975 gram och 53 cm.
29:e Olina, 1:a barnet
31:e Vilse, 2:a barnet, flicka

APRIL
3:e carmarnic, 2:a barnet
5:e Lo_, 1:a barnet. Lo född 6/4 kl 07.06, 3220 g och 48 cm.
5:e Smulu 2:a barnet
5:e Glittra, 1:a barnet. Son född 7/4 kl 21.22, 3000 g och 51 cm.
8:e Tassetass, 1:a barnet
12:e Elisha, 1:a barnet, flicka
14:e Snowwhite, 1:a barnet, pojke
15:e Snna, 2:a barnet
16:e Melisen, 1:a barnet, flicka
20:e Comatose, 1:a barnet
26:e Gesska, 2:a barnet
27:e Jazzen, 1:a barnet
28:e Bambi, första barnen, tvillingflickor. L & J födda på morgonen 12/4. 2234 & 2415 g och 45 & 46 cm.
30:e Imogen, 1:a barnet. Son född 12/4 kl 00:07. 2460 g och 48 cm.

MAJ
5:e Magnum, 1:a barnet
17:e Lime, 1:a barnet
19:e Sinus, 1:a barnet
23:e Magzzan 2:a barnet, pojke
28:e Retro, 1:a barnet
29:e 1887, 1:a barnet


Våra älskade flickor kom igår morse och de mår bra :heart Det blev akutsnitt pga havandeskapsförgiftning.

Grattis!!!
 
Jag användar sjal. Har ett tricot-slen. Tog lite tid att lära sig att få på plats bebis, men när han är der somnar han direkt och det känns bra tycker jag. Men mitt sjal blir något varmt nu så jag skall nog hitta ett lite svalare. Väldig smidigt med sjal. Särskild om man bare skall uten snabb tur.
Jag har kollat på tricot slen, men läste just att den blir lite varm. Funderar på en sjal från KAM Care Design, enligt vad jag läst ska den vara lite svalare och ganska enkel att använda.

Vad tittar du på för alternativ?
 
Jag har köpt en tricot slen men inser att den nog kommer bli rätt varm så vill jättegärna ha tips på smidiga svalare varianter om nån har koll. Har ingen erfarenhet alls av det där med sjal! Håller precis på att sätta mig in i djungeln av tygblöjor, puh!
 
Jag har köpt en tricot slen men inser att den nog kommer bli rätt varm så vill jättegärna ha tips på smidiga svalare varianter om nån har koll. Har ingen erfarenhet alls av det där med sjal! Håller precis på att sätta mig in i djungeln av tygblöjor, puh!

Jag försöker sätta mig in i sjaldjungeln och beställde hem en Sino trikåsjal igår. Den är återkommande när folk vill ha tips på svala sjalar inför sommaren. Nu har jag ingen chans att prova den innan bebisen kommer, men fick ett mail förut om att den var skickad så kan klämma på den så länge :)
 
Jag försöker sätta mig in i sjaldjungeln och beställde hem en Sino trikåsjal igår. Den är återkommande när folk vill ha tips på svala sjalar inför sommaren. Nu har jag ingen chans att prova den innan bebisen kommer, men fick ett mail förut om att den var skickad så kan klämma på den så länge :)

Åh så fina färger det fanns också! Tack för tipset :)
 
Angående sjalar så kan det vara värt att köpa en vävd istället för trikå. Trikåsjal är visserligen perfekt för att komma in i sjalsvängen men att knyta i vävd är inte så avancerat. Till sommarsjal kan man kanske köpa en i bomull/lin och för mindre bebisar ska bambu funka bra tror jag (inte så avlastande till större), sen har jag läst att folk är nöjda med Tekhnisjalarna i repreve.

Sen kan en kortare sjal vara att föredra i sommarvärme, för det är klart snurrar man in sig i 5 meter tyg blir det lätt lite svettigt ;)
 
Wow vilken babyboom det blev här nu! Grattis till alla säger jag!
Såfort vi enats om en stavning på mini's namn så ska jag också uppdatera listan :p

Min bebis har gått från att äta långdraget men i perfekta tretimmarsintervaller till att äta nonstop i timtal :nailbiting::cautious:. Är det vanligt att de är supersnuttiga i perioder eller ska det vara såhär nu :confused:?
Ökar som sagt produktionen. Tar ett par dagar sen brukar de återgå till det normala :)
 
  • Gilla
Reactions: Lo_
Grattis till alla nya bebisar:love:.

Och hoppas @Bambi snart mår bättre!

Efter en tuff gårdag med amning amning amning och utmattad mamma har natten iaf följt samma mönster som tidigare. Fick sova ostört mellan 21.30-01, då underhöll pappa bebis. Hon hade säkert velat äta lite tidigare men jag behövde verkligen sova sammanhängande en stund. Sen åt hon en halvtimme vid 04 och sen nu vid 07. Hoppas på att vi har en mer harmonisk dag framför oss.

Det är ju av förklarliga skäl väldigt många som vill träffa bebis, och det tycker iaf jag kan vara rätt jobbigt med väldigt lite sömn i bagaget och en känsla av att vilja ha henne för sig själv en stund till. Hur gör ni med besök såhär i början? Lo fyllde en vecka igår och har hittills haft fyra besök samt träffade några släktingar redan på BB.
 
Det är ju av förklarliga skäl väldigt många som vill träffa bebis, och det tycker iaf jag kan vara rätt jobbigt med väldigt lite sömn i bagaget och en känsla av att vilja ha henne för sig själv en stund till. Hur gör ni med besök såhär i början? Lo fyllde en vecka igår och har hittills haft fyra besök samt träffade några släktingar redan på BB.

Lås ytterdörren.
Vi tog bara emot typ en handfull besökare de första två-tre veckorna.

Sedan blev sömnen inte bättre, men jag vande mig vid att överleva på få sömntimmar. ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
395
Senast: Rosett
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 833
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
21 985
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 198
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp