Vårföräldrar 2015 #3

Status
Stängd för vidare inlägg.
@superstar @Imogen

Skönt att höra att det är fler!! Har ju hört alla historier om hårda sparkar och sett filmer på magar där det ser ut som att nån håller på att gräva sig ut och så känner man själv knappt nåt alls :cautious:

Det här med "lagom är bäst" verkar få bäbisar förstå. Min hade en kort period då hon bluffade lite morgon och kväll, då visste jag att allt var bra men slapp bli misshandlad. Försökte övertala henne att fortsätta med den rutinen, men nä... Jag tar dock hellre att det gör ont än att behöva vara orolig.
 
Det här med "lagom är bäst" verkar få bäbisar förstå. Min hade en kort period då hon bluffade lite morgon och kväll, då visste jag att allt var bra men slapp bli misshandlad. Försökte övertala henne att fortsätta med den rutinen, men nä... Jag tar dock hellre att det gör ont än att behöva vara orolig.

Nä nåt lagom verkar inte existera :p mycket av min oro beror nog på att jag inte jobbar längre utan faktiskt har tid att vara uppmärksam. Är nog rätt troligt att hon beter sig ungefär som innan. Ska nog vara tacksam att jag slipper misshandeln :)
 
Med massa hormoner och ruggigt uttråkad av att gå hemma så önskar jag att min lilla i magen var lite livligare :( drar igång mig själv så dant när jag inte känt av henne på länge. När hon väl rör sig är det enda hon åstadkommer lite petande med en fot eller lite put med rumpan. Hon har ju hela tiden varit väldigt stillsam med lååååånga perioder utan rörelse men nu har jag helt för mycket tid att känna efter. Har sovit gott på nätterna nu två nätter också så har ju missat om hon varit igång då... fy fasen att man ska hålla på innan dom ens är ute!

Nån mer som har en stillsam sak inneboende??

Min är lugn de flesta dagar. Brukar få putta igång den ibland när jag börjar fundera på när jag kände den senast. Brukar inte härja på nätterna heller så just det hoppas jag att den fortsätter med när den väl kommer ut!
 
Nä nåt lagom verkar inte existera :p mycket av min oro beror nog på att jag inte jobbar längre utan faktiskt har tid att vara uppmärksam. Är nog rätt troligt att hon beter sig ungefär som innan. Ska nog vara tacksam att jag slipper misshandeln :)

Din skulle kunna gå kurs hos min, gör jag någon gång missen att tänka "vad lugn hon är idag" dröjer det sällan mer än 30 sekunder innan hon gnuggar med skallen eller sätter upp en fot mellan revbenen.
 
De har ett i reflex på Maxi här. Annars finns det nog på barnaffärerna :)

Det är ju det som är så konstigt, har inte hittat ett enda i barnaffärerna, kollat flera på nätet samt babyproffsen som är den vi har tillgång till irl. Jag tycker efterfrågan borde vara stor.

Vi köpte ett reflexöverdrag till vår barnvagn på Claes Ohlsson :)

Det är det vi tänker satsa på! Sambon hittade det i går och jag tyckte det lätt utmärkt. Varför gå över ån efter vatten :-D
 
Varit hos barnmorskan idag och tydligen skulle jag ringa till förlossningen på fredag för igångsättning på lördag. Som det känns nu räknar jag inte med att förlossningen kommer starta av sig själv. Hade förvärkar i några dagar men ingenting varken i går eller idag. Men jag har blivit lite piggare igen så det kanske händer något ändå.
 
Nyfiken på hur ont det kommer göra som @Snowwhite skrev
Har också funderingar runt det. Men är knappast jättenyfiken :angel: Jag är rätt smärttålig och kan hålla ut bra, men när jag inte vet vad jag kan vänta mej så kanske jag inte har någon smärttolerans öht. Det skräms lite.
Och orolig över att jag inte kommer fungera som alla andra- göra fel, fatta trögt o komplicera saker o ting o så :o


Det pratas mycket om andning och avslappning, och det där med att andas när det gör ont det kan jag nog klara av. Har tränat lite :meh: Men att slappna av? Det blir ju inte automatiskt för mej (kanske inte för nån?) att slappna av bara för jag andas genom ontet (vad nu det än beror på). Jag får nog träna på det lite...
 
Nyfiken på hur ont det kommer göra som @Snowwhite skrev
Har också funderingar runt det. Men är knappast jättenyfiken :angel: Jag är rätt smärttålig och kan hålla ut bra, men när jag inte vet vad jag kan vänta mej så kanske jag inte har någon smärttolerans öht. Det skräms lite.
Och orolig över att jag inte kommer fungera som alla andra- göra fel, fatta trögt o komplicera saker o ting o så :o


Det pratas mycket om andning och avslappning, och det där med att andas när det gör ont det kan jag nog klara av. Har tränat lite :meh: Men att slappna av? Det blir ju inte automatiskt för mej (kanske inte för nån?) att slappna av bara för jag andas genom ontet (vad nu det än beror på). Jag får nog träna på det lite...
Jag är också ganska smärttålig och klarade av att andas mig igenom de flesta värkarna. Såklart var jag inte avslappnad vid alla, och framförallt inte de värkar jag hade innan epiduralen sattes in. Var inte rädd att be om smärtlindring om det känns outhärdigt, det är viktigt att kunna få smärtlindring och vila emellanåt, speciellt om det är långt kvar tills krystarbetet sätter igång :).
 
Varit hos barnmorskan idag och tydligen skulle jag ringa till förlossningen på fredag för igångsättning på lördag. Som det känns nu räknar jag inte med att förlossningen kommer starta av sig själv. Hade förvärkar i några dagar men ingenting varken i går eller idag. Men jag har blivit lite piggare igen så det kanske händer något ändå.
Ska du ringa förlossningen själv? Trodde alltid att BM gjorde det. Skönt att få ett slutdatum. Det gjorde att jag kunde slappna av och de sista dagarna var inte så jobbiga :).
 
Nyfiken på hur ont det kommer göra som @Snowwhite skrev
Har också funderingar runt det. Men är knappast jättenyfiken :angel: Jag är rätt smärttålig och kan hålla ut bra, men när jag inte vet vad jag kan vänta mej så kanske jag inte har någon smärttolerans öht. Det skräms lite.
Och orolig över att jag inte kommer fungera som alla andra- göra fel, fatta trögt o komplicera saker o ting o så :o


Det pratas mycket om andning och avslappning, och det där med att andas när det gör ont det kan jag nog klara av. Har tränat lite :meh: Men att slappna av? Det blir ju inte automatiskt för mej (kanske inte för nån?) att slappna av bara för jag andas genom ontet (vad nu det än beror på). Jag får nog träna på det lite...

Ett boktips är "föda utan rädsla". Köpte den och har läst den nu inför min andra förlossning. Känns som en bra bok att läsa även om man inte har förlossningsrädsla utan bara vill ha lite kunskap om hur man kan följa med i förloppet på bästa sätt.
 
Idag är första dagen jag är ensam med den lille då sambon var tvungen att jobba (han ska dock vara hemma resten av veckan). Allt har gått bra och det är inte alls lika läskigt som jag hade föreställt mig. Dock hade bebis en jobbig natt och ville inte sova på sin plats i sängen utan grodläge på mitt bröst var det enda som dög. Det har han dock tagit igen idag då han varit väldigt nöjd mellan amningarna och antingen sovit eller legat vaken och betraktat världen.

Han är ju mest nöjd med att ligga på mig, så idag fick jag hem en bärsjal jag beställde i förra veckan. Ska bli spännande att testa den sen och hoppas att han gillar den så att jag kan vara lite mobil i hemmet trots att han sover :). Vi har en bärsele från Baby Björn men den funkade inte alls. Den kanske duger när han blir lite äldre. Någon annan som använder sig av sjal eller sele?
 
Idag är första dagen jag är ensam med den lille då sambon var tvungen att jobba (han ska dock vara hemma resten av veckan). Allt har gått bra och det är inte alls lika läskigt som jag hade föreställt mig. Dock hade bebis en jobbig natt och ville inte sova på sin plats i sängen utan grodläge på mitt bröst var det enda som dög. Det har han dock tagit igen idag då han varit väldigt nöjd mellan amningarna och antingen sovit eller legat vaken och betraktat världen.

Han är ju mest nöjd med att ligga på mig, så idag fick jag hem en bärsjal jag beställde i förra veckan. Ska bli spännande att testa den sen och hoppas att han gillar den så att jag kan vara lite mobil i hemmet trots att han sover :). Vi har en bärsele från Baby Björn men den funkade inte alls. Den kanske duger när han blir lite äldre. Någon annan som använder sig av sjal eller sele?

Vi använder sele :) Den använde flitigt när äldsta dottern var bäbis också.
 
Jag användar sjal. Har ett tricot-slen. Tog lite tid att lära sig att få på plats bebis, men när han är der somnar han direkt och det känns bra tycker jag. Men mitt sjal blir något varmt nu så jag skall nog hitta ett lite svalare. Väldig smidigt med sjal. Särskild om man bare skall uten snabb tur.
 
MARS
2:a FengurLaugar, 2:a barnet. Emelie född 3/3 kl 23.13, 3020 gram och 49 cm.
11:e Girasol, 5:e barnet, flicka. Elvira föddes 19/1 kl 15.24, 2226 gram och 47 cm.
14:e Sined, 2:a barnet. Albin född 6/3 kl 22.47, 3535 gram och 50 cm.
16:e _saga_ 2:a barnet, flicka Elise född 17/3 kl 19:43, 3420 gram och 50 cm.
17:e Jast, 1:a barnet, pojke. Mats föddes 18/2 kl 21.00, 2865 gram och 48 cm.
17:e Rhinos, 1:a barnet, pojke. E född 2/4 kl 23.17, 3975 gram och 53 cm.
29:e Olina, 1:a barnet
31:e Vilse, 2:a barnet, flicka

APRIL
3:e carmarnic, 2:a barnet
5:e Lo_, 1:a barnet. Lo född 6/4 kl 07.06, 3220 g och 48 cm.
5:e Smulu 2:a barnet
5:e Glittra, 1:a barnet. Son född 7/4 kl 21.22, 3000 g och 51 cm.
8:e Tassetass, 1:a barnet
12:e Elisha, 1:a barnet, flicka
14:e Snowwhite, 1:a barnet, pojke
15:e Snna, 2:a barnet
16:e Melisen, 1:a barnet, flicka
20:e Comatose, 1:a barnet
26:e Gesska, 2:a barnet
27:e Jazzen, 1:a barnet
28:e Bambi, första barnen, tvillingflickor. L & J födda på morgonen 12/4. 2234 & 2415 g och 45 & 46 cm.
30:e Imogen, 1:a barnet. Son född 12/4 kl 00:07. 2460 g och 48 cm.

MAJ
5:e Magnum, 1:a barnet
17:e Lime, 1:a barnet
19:e Sinus, 1:a barnet
23:e Magzzan 2:a barnet, pojke
28:e Retro, 1:a barnet
29:e 1887, 1:a barnet


Våra älskade flickor kom igår morse och de mår bra :heart Det blev akutsnitt pga havandeskapsförgiftning.
 
Grattis @Bambi! Härligt att de mår bra och hoppas du också mår bra efter omständigheterna!

Börjar bli en liten babyboom i tråden nu! Men vissa bebisar borde inse att det är hög tid att haka på trenden ;)
 
Grattis @Bambi! Härligt att de mår bra och hoppas du också mår bra efter omständigheterna!

Börjar bli en liten babyboom i tråden nu! Men vissa bebisar borde inse att det är hög tid att haka på trenden ;)

Tack! Jag har det tufft men är på bättringsvägen. Småttingarna har det så bra :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
395
Senast: Rosett
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 833
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
21 985
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 198
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp