Vårföräldrar 2015 #3

Status
Stängd för vidare inlägg.

MARS

2:a FengurLaugar, 2:a barnet. Emelie född 3/3 kl 23.13, 3020 gram och 49 cm.
11:e Girasol, 5:e barnet, flicka. Elvira föddes 19/1 kl 15.24, 2226 gram och 47 cm.
14:e Sined, 2:a barnet. Albin född 6/3 kl 22.47, 3535 gram och 50 cm.
16:e _saga_ 2:a barnet, flicka Elise född 17/3 kl 19:43, 3420 gram och 50 cm.
17:e Jast, 1:a barnet, pojke. Mats föddes 18/2 kl 21.00, 2865 gram och 48 cm.
17:e Rhinos, 1:a barnet, pojke. E född 2/4 kl 23.17, 3975 gram och 53 cm.
29:e Olina, 1:a barnet
31:e Vilse, 2:a barnet, flicka

APRIL
3:e carmarnic, 2:a barnet
5:e Lo_, 1:a barnet. Lo född 6/4 kl 07.06, 3220 g och 48 cm.
5:e Smulu 2:a barnet
5:e Glittra, 1:a barnet. Son född 7/4 kl 21.22, 3000 g och 51 cm.
8:e Tassetass, 1:a barnet
12:e Elisha, 1:a barnet, flicka
14:e Snowwhite, 1:a barnet, pojke
15:e Snna, 2:a barnet
16:e Melisen, 1:a barnet, flicka
20:e Comatose, 1:a barnet
26:e Gesska, 2:a barnet
27:e Jazzen, 1:a barnet
28:e Bambi, första barnen, tvillingflickor
30:e Imogen, 1:a barnet

MAJ
5:e Magnum, 1:a barnet
17:e Lime, 1:a barnet
19:e Sinus, 1:a barnet
23:e Magzzan 2:a barnet, pojke
28:e Retro, 1:a barnet
29:e 1887, 1:a barnet

Uppdaterad lista med lilla Los födelse.
 
Jag sitter och funderar på regnskydd till barnvagnen, jag skulle vilja ha ett som verkligen syns! Vi bor väldigt mörkt här så mycket reflexer och neonfärger tänker jag. Det vi fick till vagnen har visserligen reflexer men är svart, jag skulle vilja synas mer än så! Någon som har tips på var jag kan hitta regnskydd som SYNS!
 
Alltså de där första riktiga leendena :love:
Man dör ju lite varje gång! :love: riktiga härliga leenden kom för några dagar sen, och nu är det leenden mest hela tiden :)

Idag firade vi vår stora, underbara tjej med kalas, hon blir 5 imorgon. Åh vad jag ÄLSKAR den ungen! Hon är helt fantastiskt underbar, så det känns som hjärtat går sönder.

Mina fina älskade barn jag hade turen att få in i mitt liv, jag är LYCKLIG :heart
 
Jag sitter och funderar på regnskydd till barnvagnen, jag skulle vilja ha ett som verkligen syns! Vi bor väldigt mörkt här så mycket reflexer och neonfärger tänker jag. Det vi fick till vagnen har visserligen reflexer men är svart, jag skulle vilja synas mer än så! Någon som har tips på var jag kan hitta regnskydd som SYNS!

De har ett i reflex på Maxi här. Annars finns det nog på barnaffärerna :)
 
Man dör ju lite varje gång! :love: riktiga härliga leenden kom för några dagar sen, och nu är det leenden mest hela tiden :)

Idag firade vi vår stora, underbara tjej med kalas, hon blir 5 imorgon. Åh vad jag ÄLSKAR den ungen! Hon är helt fantastiskt underbar, så det känns som hjärtat går sönder.

Mina fina älskade barn jag hade turen att få in i mitt liv, jag är LYCKLIG :heart

Hon började med lite svarsleenden under veckan men igår när hon låg på skötbordet så var det ännu mera! Lika nu när hon satt i babysittern medan jag och äldsta dottern åt frukost :love:

Åh jag skulle kunna ha skrivit det där!! Vi har verkligen fått två underbara barn och min man är one of a kind :love:
 
Igår kväll fick jag en sådan inre mangling som jag aldrig varit med om maken till tidigare och det pågick i timmar. Ett tag funderade jag nästan på om något rent av var fel, om ungen försökte komma ut men gått vilse och fått panik.

I övrigt är det ganska lugnt, så här på femte dagen efter BF. Nästa vecka är hon här hur man än vrider och vänder på det och det gör att jag inte tycker att det är så jobbigt trots allt (förutom att längtan efter att få träffa henne börjar bli riktigt, riktigt stor!).
 
Igår kväll fick jag en sådan inre mangling som jag aldrig varit med om maken till tidigare och det pågick i timmar. Ett tag funderade jag nästan på om något rent av var fel, om ungen försökte komma ut men gått vilse och fått panik.

I övrigt är det ganska lugnt, så här på femte dagen efter BF. Nästa vecka är hon här hur man än vrider och vänder på det och det gör att jag inte tycker att det är så jobbigt trots allt (förutom att längtan efter att få träffa henne börjar bli riktigt, riktigt stor!).

Alltså jag läste lite fel. Såhär läste jag: "Igår kväll fick jag en sådan inre mangling som jag aldrig varit med om AV maken, och det pågick i timmar."

Wow, vilken uthållig karl du har, tänkte jag. Sällan man hör någon kalla sex för inre mangling... :up:
 
Jag sitter och funderar på regnskydd till barnvagnen, jag skulle vilja ha ett som verkligen syns! Vi bor väldigt mörkt här så mycket reflexer och neonfärger tänker jag. Det vi fick till vagnen har visserligen reflexer men är svart, jag skulle vilja synas mer än så! Någon som har tips på var jag kan hitta regnskydd som SYNS!

Vi köpte ett reflexöverdrag till vår barnvagn på Claes Ohlsson :)
 
Tro mig, tanken har slagit mig, men det är så jobbigt att göra anpassade inlägg på Facebook...

Skulle för övrigt vilja lägga till frågor som "Hur mår magen?" till listan över saker som gör mig galen med att vara gravid. Magen är en del av MIG, frågan ska formuleras "Hur mår DU?". Nötter...

Varför blir så många så dumma i huvudet när det gäller graviditeter och småbarn? Normala, vettiga människor som i alla andra aspekter av livet är hur bra som helst tappar helt konceptet vad gäller personlig integritet och normal logik.

Och värst är att jag har varit på riktigt bra humör idag, känt mig tillfreds med livet och så kommer några frågor/kommentarer i stil med ovan nämnda exempel och jag bara hatar världen igen.

Tur att jag har en make som gör allt för att göra mig glad igen, och lyckas. Världens bästa människa. :love:
Jag skrev ett nästan identiskt inlägg här i slutet av min graviditet med dottern. La i samband med det upp ett inlägg på fb att jag hatar såna inlägg och stängde sedan av mobilen :p
 
Jag skrev ett nästan identiskt inlägg här i slutet av min graviditet med dottern. La i samband med det upp ett inlägg på fb att jag hatar såna inlägg och stängde sedan av mobilen :p

Om jag någon gång får för mig att skaffa fler barn (högst otroligt att det händer av flertalet anledningar) så kommer jag faktiskt ta den där striden tidigt i graviditeten. Nu är det så få dagar kvar att jag orkar helt enkelt inte...
 
Om jag någon gång får för mig att skaffa fler barn (högst otroligt att det händer av flertalet anledningar) så kommer jag faktiskt ta den där striden tidigt i graviditeten. Nu är det så få dagar kvar att jag orkar helt enkelt inte...
Det var faktiskt skönt att stänga av telefonen och undvika fb. Det var min lösning. Meddelade de viktiga att de kunde ringa sambon om det var något. Numer är min strid att inte klappa på magen ;) sambons farmor klappades igår och jag tog bort handen och gick därifrån, slapp kommande klappar den dagen. Verkar som om hon förstod vinken :)
 
Detta är ju knäppt, jag sitter här och längtar efter att det ska börja göra lite ont. Samtidigt som jag är lite rädd för hur det ska gå. Kommer jag klara det? Stora syster föddes med kejsarsnitt när jag var öppen typ 3 cm eftersom hon inte mådde bra, så jag har ingen aning om hur värkarna blir längre fram i förlossningen.
Så tecken på att det är på G... Mina små känningar börjar även kännas bak i rygg och rumpa. Nått slajmigt (slempropp?) har synts till på toapappret ett par gånger sedan igår.
Ska nog pröva att mata snabeldraken och se om något händer.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
395
Senast: Rosett
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 834
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
21 985
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 198
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp