Vårföräldrar 2015 #3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså, jag förstår att det är engagemang och välvilja från familj och vänner som ligger bakom frågor som "Har du fött än?". Men seriöst... TROR DE PÅ FULLASTE ALLVAR ATT VI SKULLE FÅ BARN OCH INTE BERÄTTA DET!??!?! :banghead: :rage: :arghh:

MVH jävligt irriterad
 
Säg inget när det väl är klart som straff :devil:

Tro mig, tanken har slagit mig, men det är så jobbigt att göra anpassade inlägg på Facebook...

Skulle för övrigt vilja lägga till frågor som "Hur mår magen?" till listan över saker som gör mig galen med att vara gravid. Magen är en del av MIG, frågan ska formuleras "Hur mår DU?". Nötter...

Varför blir så många så dumma i huvudet när det gäller graviditeter och småbarn? Normala, vettiga människor som i alla andra aspekter av livet är hur bra som helst tappar helt konceptet vad gäller personlig integritet och normal logik.

Och värst är att jag har varit på riktigt bra humör idag, känt mig tillfreds med livet och så kommer några frågor/kommentarer i stil med ovan nämnda exempel och jag bara hatar världen igen.

Tur att jag har en make som gör allt för att göra mig glad igen, och lyckas. Världens bästa människa. :love:
 
Lillskruttan tvärkorkade i babynestet máedan jag släppte ut hunden på kvällskiss. Hade inte förväntat mig det utan hade gärna sett att hon åt en gång till för mina brösts skull. Hon börja gnälla lite i mitt knä innan så jag trodde hon ville äta men jäklar va arg hon blev när jag stoppade bröstet i munnen på henne! :p Hon ville ju sova inte äta och mamma fatta ingenting haha!

Hon snosar gott i nestet i sin säng nu :love: Hoppas hon vaknar innan kl 5 så jag slipper bli så öm i bröstet som hon gärna hade fått ätit från en gång till innan hon somna.
 
Skulle för övrigt vilja lägga till frågor som "Hur mår magen?" till listan över saker som gör mig galen med att vara gravid. Magen är en del av MIG, frågan ska formuleras "Hur mår DU?". Nötter...

Usch jag tycker att den frågan är så obehaglig. Som om man vore en avelsko eller något :crazy: En person som frågat så varje gång vi träffats, har tänkt fråga tillbaka men jag tycker det är så obehagligt varje gång hon frågar så jag klarar inte ens av att svara. Kanske ska börja fråga när bebis är ute för då lär hon ju inte fråga mig det :P
 
Usch jag tycker att den frågan är så obehaglig. Som om man vore en avelsko eller något :crazy: En person som frågat så varje gång vi träffats, har tänkt fråga tillbaka men jag tycker det är så obehagligt varje gång hon frågar så jag klarar inte ens av att svara. Kanske ska börja fråga när bebis är ute för då lär hon ju inte fråga mig det :P

Den frågan fick man ju ständigt. Svarade alltid med skeptisk röst att jag antog att den mådde bra eftersom jag mår bra men att jag inte visste säkert.
 
Skulle för övrigt vilja lägga till frågor som "Hur mår magen?" till listan över saker som gör mig galen med att vara gravid. Magen är en del av MIG, frågan ska formuleras "Hur mår DU?". Nötter...

Jag vet att jag rätt ofta svarade ren rappakalja. Typ: Åh, tack för att du frågar, jag har varit förstoppad de senaste tre veckorna men i fredags så lyckades stolgången äntligen ordentligt och då blev rören igenokorkade så vi fick ringa rörmokaren, så för att undvika det käkar jag katrinplommon morgon, middag, kväll och nu har det blivit åt andra hållet - magen är jättesnabb och jag sitter på toa mest hela tiden
 
Jag vet att jag rätt ofta svarade ren rappakalja. Typ: Åh, tack för att du frågar, jag har varit förstoppad de senaste tre veckorna men i fredags så lyckades stolgången äntligen ordentligt och då blev rören igenokorkade så vi fick ringa rörmokaren, så för att undvika det käkar jag katrinplommon morgon, middag, kväll och nu har det blivit åt andra hållet - magen är jättesnabb och jag sitter på toa mest hela tiden

Haha, underbart. :D
 
Ja inte är han stor inte! Pyjamasen i stl 50 ser min sagt gigantisk ut :D :love:
Direkt efter förlossningen, när de berättade att vår son vägde 3000 g och var 51 cm lång så var min första tanke att jag bara tagit med kläder i storlek 50 och att allt skulle vara för litet :o Det är det inte, så jag kan tänka mig hur mycket extra utrymme det finns för ert barn :D

Och massa grattis!
 
Ny rekord imellan matninger i natt, över 6 timmer. Tänk om han sov dom timmene... Men sambon tog honnom i natt så jag fick faktisk sove nästan 6 timmer sammanhängande! Annars är det lite svårt ibland då han ofte efter och ha vaknat både måste bajse och äte. Inte alltid like lett att kombinera. Och nu är vi ganske nära att pakke bort amningsnappen. Börjar bli bra på att ta tag nu. I morgon är det BVC igen, 2 månader ju. Spendt på vikt och längd nu. Tycker han har vekst jätte mycket på de två siste veckorna....
 
Direkt efter förlossningen, när de berättade att vår son vägde 3000 g och var 51 cm lång så var min första tanke att jag bara tagit med kläder i storlek 50 och att allt skulle vara för litet :o Det är det inte, så jag kan tänka mig hur mycket extra utrymme det finns för ert barn :D

Och massa grattis!

Vår lilla är 54cm och väger 4465g nu vid snart 6 veckor och kan ha storlek 50 fortfarande :) Men snart får vi lägga undab det och köra på bara 56.
 
Puttar upp listan.

MARS

2:a FengurLaugar, 2:a barnet. Emelie född 3/3 kl 23.13, 3020 gram och 49 cm.
11:e Girasol, 5:e barnet, flicka. Elvira föddes 19/1 kl 15.24, 2226 gram och 47 cm.
14:e Sined, 2:a barnet. Albin född 6/3 kl 22.47, 3535 gram och 50 cm.
16:e _saga_ 2:a barnet, flicka Elise född 17/3 kl 19:43, 3420 gram och 50 cm.
17:e Jast, 1:a barnet, pojke. Mats föddes 18/2 kl 21.00, 2865 gram och 48 cm.
17:e Rhinos, 1:a barnet, pojke. E född 2/4 kl 23.17, 3975 gram och 53 cm.
29:e Olina, 1:a barnet
31:e Vilse, 2:a barnet, flicka

APRIL
3:e carmarnic, 2:a barnet
5:e Lo_, 1:a barnet
5:e Smulu 2:a barnet
5:e Glittra, 1:a barnet. Son född 7/4 kl 21.22, 3000 g och 51 cm.
8:e Tassetass, 1:a barnet
12:e Elisha, 1:a barnet, flicka
14:e Snowwhite, 1:a barnet, pojke
15:e Snna, 2:a barnet
16:e Melisen, 1:a barnet, flicka
20:e Comatose, 1:a barnet
26:e Gesska, 2:a barnet
27:e Jazzen, 1:a barnet
28:e Bambi, första barnen, tvillingflickor
30:e Imogen, 1:a barnet

MAJ
5:e Magnum, 1:a barnet
17:e Lime, 1:a barnet
19:e Sinus, 1:a barnet
23:e Magzzan 2:a barnet, pojke
28:e Retro, 1:a barnet
29:e 1887, 1:a barnet

Får se nu, ni som fött men inte skrivit på listan är väl @Lo_, @vilse, @Smulu & @Imogen?

Hur går det för dig, @Olina? Blir det besök hos BM imorgon om det inte sätts igång? Du borde få en tid för igångsättning nu ju.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
395
Senast: Rosett
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 834
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
21 985
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 198
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp