Vårföräldrar 2015 #3

Status
Stängd för vidare inlägg.
När vi ändå pratar om känslor och oro. Fick frågan igår om jag fått någon tvåbarnschock eller hur jag upplevde att ha två stycken nu. Det har man alltid fått höra att det är STOR skillnad på en och två barn och jag har vart lite orolig för att det skulle bli jättejobbigt. Men än så länge är det inte så jobbigt som jag trodde. Hade vår äldsta vart yngre hade det nog vart annorlunda. Och visst, chocken kanske kommer senare :p Men just nu funkar allt bra och vi har två snälla och harmoniska barn.
 
När vi ändå pratar om känslor och oro. Fick frågan igår om jag fått någon tvåbarnschock eller hur jag upplevde att ha två stycken nu. Det har man alltid fått höra att det är STOR skillnad på en och två barn och jag har vart lite orolig för att det skulle bli jättejobbigt. Men än så länge är det inte så jobbigt som jag trodde. Hade vår äldsta vart yngre hade det nog vart annorlunda. Och visst, chocken kanske kommer senare :p Men just nu funkar allt bra och vi har två snälla och harmoniska barn.

Hur gammal är din äldsta? Jag tror att det kommer att bli rätt jobbigt här, storasyster kommer att vara 1 år och 9 månader. Pappa duger när jag inte är hemma men annars är det mamma som ska bära och vara med henne. Skönt i alla fall att det börjar bli varmt och det inte behövs så mycket ytterkläder längre.
 
Hur gammal är din äldsta? Jag tror att det kommer att bli rätt jobbigt här, storasyster kommer att vara 1 år och 9 månader. Pappa duger när jag inte är hemma men annars är det mamma som ska bära och vara med henne. Skönt i alla fall att det börjar bli varmt och det inte behövs så mycket ytterkläder längre.

Hon blir 3 år i början av maj. Väldigt självständig och förstående. Hon klär sig för det mesta själv, har bara nattblöja och kissa på toa/potta klarar hon själv, leker gärna själv och är väldigt glad i sin lillasyster. Hon är gärna med både mig och pappa så det är bra.
 
Nej tyvärr inte. Vi åkte in inatt men då avtog värkarna så vi valde att åka hem igen. Sen fick jag en sovdos men kunde ändå inte sova så jag låg nog över 1 timme i badet på morgonkvisten. Sen har det molat på ordentligt men nu mellan 13-16 så har det varit ganska lugnt men tror det börjar ta i igen. Hoppas på bebis ikväll/natt.

Grattis @vilse
 
Nej tyvärr inte. Vi åkte in inatt men då avtog värkarna så vi valde att åka hem igen. Sen fick jag en sovdos men kunde ändå inte sova så jag låg nog över 1 timme i badet på morgonkvisten. Sen har det molat på ordentligt men nu mellan 13-16 så har det varit ganska lugnt men tror det börjar ta i igen. Hoppas på bebis ikväll/natt.

Grattis @vilse
Men attans!! Hoppas verkligen att bebisen vill ut inatt.
 
Få se, det var två till utom mej som hade BF den 5:e. Har ni fått era bebisar ännu? Min klamrar sig fast fastän både storasyster, jag, pappan, barnmorskan, barnmorskestudenten och ett antal vänner berättat hen är så välkommen ut.
 
Smulu skrev:
Få se, det var två till utom mej som hade BF den 5:e. Har ni fått era bebisar ännu? Min klamrar sig fast fastän både storasyster, jag, pappan, barnmorskan, barnmorskestudenten och ett antal vänner berättat hen är så välkommen ut.
Ja det var väl jag och @glittra , båda ute:o
 
Ingen igångsättning än för mig! :banana:

Mirakulöst var mitt blodtryck nere på 130/85 idag vilket inte är nåt onormalt ens.

Fast när jag sa att jag fortfarande jobbar tittade hon på mig som att jag är dum i huvudet och frågade om jag "tänkt göra det tills värkarna börjar eller?"

- Ehh, ja, det hade ju varit praktiskt, tyckte jag.

Då tittade hon på mig som att jag var dum i huvudet igen och så sjukskrev hon mig.

Trist... :wtf:
 
God morgon, typ... Klåda i fötter och händer som hållit mig vaken stundtals i natt, gravidklåda?
Någon som har erfarenhet och förslag på hur man kan lindra? Ska ringa 1177 nu på morgonen, ska bara försöka sova lite till...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
395
Senast: Rosett
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 836
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
21 987
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 198
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp