Vårföräldrar 2015 #3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hoppas det går bra för alla som är igång med barnafödande i natten :up:.

Vi kämpar med amningen. Eller rättare sagt så kämpar jag, Lo njuter både länge och väl, över timslånga sessioner med mycket smärta är inget ovanligt för den ömma modern :meh:
 
Klarvaken mitt i natten.

Ska jag få BARN imorgon?? Vaddå BARN?? Vill jag ens HA barn?? Kan jag ångra mig nu?! Jag kanske skulle ha skaffat hund istället??

Kommer det göra ont? Kommer jag dö? Spricka från Ystad till Haparanda? Kommer vi bli bra föräldrar? Kommer vi få ett roligt barn? Kommer han vara frisk?? Tänk om han fått några konstiga skador av mina illamåendetabletter? Tänk om han får tre fötter t ex? (Då kommer det bli JÄTTEDYRT med skor!)

Hur mår han där inne nu? Vad GÖR han? Är det normalt att han hickar så här mycket? Har han kramp??

Tänk om jag är skitdålig på att vara mamma? Inte gillar det alls? (Jag har kört barnvagn EN gång, på väg ut från butiken, och det första jag gjorde var att släppa dörren rakt på den - var det ett TECKEN??!)

Kommer jag träffa mitt barn idag eller ska jag bara gå och jobba som vanligt? Krysta eller beställa tårta till Lottas 50-årsuppvaktning?

GAAAAH! Borde verkligen sova!
 
Klarvaken mitt i natten.

Ska jag få BARN imorgon?? Vaddå BARN?? Vill jag ens HA barn?? Kan jag ångra mig nu?! Jag kanske skulle ha skaffat hund istället??

Kommer det göra ont? Kommer jag dö? Spricka från Ystad till Haparanda? Kommer vi bli bra föräldrar? Kommer vi få ett roligt barn? Kommer han vara frisk?? Tänk om han fått några konstiga skador av mina illamåendetabletter? Tänk om han får tre fötter t ex? (Då kommer det bli JÄTTEDYRT med skor!)

Hur mår han där inne nu? Vad GÖR han? Är det normalt att han hickar så här mycket? Har han kramp??

Tänk om jag är skitdålig på att vara mamma? Inte gillar det alls? (Jag har kört barnvagn EN gång, på väg ut från butiken, och det första jag gjorde var att släppa dörren rakt på den - var det ett TECKEN??!)

Kommer jag träffa mitt barn idag eller ska jag bara gå och jobba som vanligt? Krysta eller beställa tårta till Lottas 50-årsuppvaktning?

GAAAAH! Borde verkligen sova!
Helt legitima frågor allesammans;). Svaren får du säkert imorgon:p.


Ps jag var väldigt skeptisk hela graviditeten, men nu känns hon helt självklar och jag är upp över öronen kär:love: Ds
 
Hoppas det går bra för alla som är igång med barnafödande i natten :up:.

Vi kämpar med amningen. Eller rättare sagt så kämpar jag, Lo njuter både länge och väl, över timslånga sessioner med mycket smärta är inget ovanligt för den ömma modern :meh:
Lilla H som i magen var mest aktiv på dagen och sov på nätterna är nu tvärtom, det är bäst att äta mycket och ofta på natten. Av någon anledning fungerar amningen med det ena bröstet klockrent, men det andra gör ganska ont. Det som känns jobbigast är dock att jag får smärtsamma eftervärkningar/sammandragningar så fort jag ammar (vilket alla barnmorskor tycker är positivt eftersom det innebär att livmodern drar ihop sig bra).
 
Klarvaken mitt i natten.

Ska jag få BARN imorgon?? Vaddå BARN?? Vill jag ens HA barn?? Kan jag ångra mig nu?! Jag kanske skulle ha skaffat hund istället??

Kommer det göra ont? Kommer jag dö? Spricka från Ystad till Haparanda? Kommer vi bli bra föräldrar? Kommer vi få ett roligt barn? Kommer han vara frisk?? Tänk om han fått några konstiga skador av mina illamåendetabletter? Tänk om han får tre fötter t ex? (Då kommer det bli JÄTTEDYRT med skor!)

Hur mår han där inne nu? Vad GÖR han? Är det normalt att han hickar så här mycket? Har han kramp??

Tänk om jag är skitdålig på att vara mamma? Inte gillar det alls? (Jag har kört barnvagn EN gång, på väg ut från butiken, och det första jag gjorde var att släppa dörren rakt på den - var det ett TECKEN??!)

Kommer jag träffa mitt barn idag eller ska jag bara gå och jobba som vanligt? Krysta eller beställa tårta till Lottas 50-årsuppvaktning?

GAAAAH! Borde verkligen sova!
Hoppas att du kunnat somna om och att du får en bra dag idag oavsett om det blir jobb eller bebisleverans på schemat!
 
Lilla H som i magen var mest aktiv på dagen och sov på nätterna är nu tvärtom, det är bäst att äta mycket och ofta på natten. Av någon anledning fungerar amningen med det ena bröstet klockrent, men det andra gör ganska ont. Det som känns jobbigast är dock att jag får smärtsamma eftervärkningar/sammandragningar så fort jag ammar (vilket alla barnmorskor tycker är positivt eftersom det innebär att livmodern drar ihop sig bra).
Och vi håller nog som bäst på att skapa ett ätmönster. Brösten är enorma och kokheta och jag förstår plötsligt laktationsfysiologin jag läste för länge sedan på ett helt annat sätt;). Trodde inte det gick att dricka såna mängder utan att typ flyta iväg...

Har, trots ammingsnapp, fått sår på bägge bröstvårtorna och det gör väldigt ont. Vi ska på återbesök idag så ska försöka få lite hjälp med tekniken då. Nu sover barnet mätt och belåtet och jag ligger med dunkande smärta både här och där... Känns inte riktigt schysst naturen :down:
 
Klarvaken mitt i natten.

Ska jag få BARN imorgon?? Vaddå BARN?? Vill jag ens HA barn?? Kan jag ångra mig nu?! Jag kanske skulle ha skaffat hund istället??

Kommer det göra ont? Kommer jag dö? Spricka från Ystad till Haparanda? Kommer vi bli bra föräldrar? Kommer vi få ett roligt barn? Kommer han vara frisk?? Tänk om han fått några konstiga skador av mina illamåendetabletter? Tänk om han får tre fötter t ex? (Då kommer det bli JÄTTEDYRT med skor!)

Hur mår han där inne nu? Vad GÖR han? Är det normalt att han hickar så här mycket? Har han kramp??

Tänk om jag är skitdålig på att vara mamma? Inte gillar det alls? (Jag har kört barnvagn EN gång, på väg ut från butiken, och det första jag gjorde var att släppa dörren rakt på den - var det ett TECKEN??!)

Kommer jag träffa mitt barn idag eller ska jag bara gå och jobba som vanligt? Krysta eller beställa tårta till Lottas 50-årsuppvaktning?

GAAAAH! Borde verkligen sova!

Åh vad skönt att det inte bara är jag som har dylika tankar! Min ständiga är "men var det här verkligen en bra idé. ..???"

Jag är ändå nånstans övertygad om att när jag väl får träffa henne så kommer allt kännas rätt och bra. Kanske inte på en gång men inom rimlig tid.

Du kommer bli en fantastisk mamma!
 
V 40 idag, 6 dagar till bf. Firar med att ha sovit hela natten. Pallat upp med 8 kuddar så jag kan halvsitta och därmed slippa halsbrännan :up:
 
Här har det varit värkar hela natten nästan istället för sömn. Vissa känns rätt rejält, men de håller sig på en 7-8 minuters mellanrum . Trodde vid 3 i natt att det verkligen höll på att sätta igång men det håller sig fortfarande på samma nivå..
 
Här har det varit värkar hela natten nästan istället för sömn. Vissa känns rätt rejält, men de håller sig på en 7-8 minuters mellanrum . Trodde vid 3 i natt att det verkligen höll på att sätta igång men det håller sig fortfarande på samma nivå..

Spännande! Hoppas du ändå får möjlighet att vila lite!
 
Hoppas det går bra för alla som är igång med barnafödande i natten :up:.

Vi kämpar med amningen. Eller rättare sagt så kämpar jag, Lo njuter både länge och väl, över timslånga sessioner med mycket smärta är inget ovanligt för den ömma modern :meh:
Aj vad jobbigt! Jag hoppas att jag får en till snabbammare. Efter 10 minuter började det krypa och klia på hela mig med dottern, jag klarar inte av att sitta still så länge.
Hoppas att såren läker snart!
 
P
Aj vad jobbigt! Jag hoppas att jag får en till snabbammare. Efter 10 minuter började det krypa och klia på hela mig med dottern, jag klarar inte av att sitta still så länge.
Hoppas att såren läker snart!
Jag hoppas också hon blir bra mycket effektivare, kan det inte vara såhär i början tills man får lite mer rutiner och mjölken rinner snabbare?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
395
Senast: Rosett
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 836
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
21 988
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 199
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Bästa film
  • Roliga saker som barn säger
  • Sortera plast?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp