Vårföräldrar 2015 #3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har barnmorska nr 2 varit inne och klämt på magen. Båda barnmorskorna är överens om att bebisen visst är fixerad och läkaren hade fel. Lika överens var de om att barnmorskor vet bäst :p Ja ja vi får väl se vad som händer!

Har även fått höra vilken vacker mage jag har och vilken stark bukmuskukatur jag har. Verkar som att förlossningen är stället för konstiga komplimanger :p
 
Hon blev 5 veckor i tisdags och vi har inte haft en enda dålig natt hittills. Hon somnar när vi lägger oss på kvällen, äter första gången tidigast vid 03, men oftast är det runt 5 tiden. Sen äter hon en gång till mellan 6 och 7 och sover till 9-10 tiden nånting. Sover oftast mycket på fm sen men är mer vaken med bara powernaps under em och kvällen.

Här käkas det varannan timme och har gjorts sedan födsel, ibland kan det gå hela tre timmar men oftast två. Det var samma sak med dottern. Din lilla tjej kanske kan prata vett med min grabb och be honom låta sin mamma få lite, bara lite, sammanhängande sömn? :D
 
Och blä, jag är hemma igen. Hade verkligen hoppats på att bli inlagd så man slipper åka tillbaka när det gör ont som fan :p

Ctg var bra, skitungen är fortfarande inte fixerad (ruckbar...). Om det mot förmodan inte sätter igång ikväll/natt så ska jag in på ny kontroll imorgon fm. Eller om de sätter igång mig på fl (min bokade tid). Vi får se.
Både jag och läkaren tror dock att det kommer dra igång snart :) Värkarna har börjat komma, men är fortfarande oregelbundna. Kan komma ett flertal under 30 minuter, för att sen inte synas till alls nästa 30 minuter... Suck.

Men just nu får det gärna dröja någon timme, det var nämligen fullt på förlossningen nu :eek: Nu bor jag förvisso i skåne så jag har ju 3 bb inom 40 minuter, och ytterligare 2 inom 1-1.5 timmes bilväg. Så plats någonstans lär jag ju få, men ja, jag vill gärna till Lund :p
 
  • Gilla
Reactions: Lo_
Och blä, jag är hemma igen. Hade verkligen hoppats på att bli inlagd så man slipper åka tillbaka när det gör ont som fan :p

Ctg var bra, skitungen är fortfarande inte fixerad (ruckbar...). Om det mot förmodan inte sätter igång ikväll/natt så ska jag in på ny kontroll imorgon fm. Eller om de sätter igång mig på fl (min bokade tid). Vi får se.
Både jag och läkaren tror dock att det kommer dra igång snart :) Värkarna har börjat komma, men är fortfarande oregelbundna. Kan komma ett flertal under 30 minuter, för att sen inte synas till alls nästa 30 minuter... Suck.

Men just nu får det gärna dröja någon timme, det var nämligen fullt på förlossningen nu :eek: Nu bor jag förvisso i skåne så jag har ju 3 bb inom 40 minuter, och ytterligare 2 inom 1-1.5 timmes bilväg. Så plats någonstans lär jag ju få, men ja, jag vill gärna till Lund :p

Men vet du, det händer saker därinne fastän du inte har värkar. Så med lite tur får du en lätt förlossning utan massa onda värkar utan det mesta sköter sig nu utan att du märker något :)
 
Har du bf idag?

Hade BF igår. :) Men jag känner lugnet, är på sätt och vis bara glad att kroppen inte jäklas med förvärkar och allehanda tecken innan det faktiskt är dags. Och om två veckor är hon ju här oavsett, så ljuset i tunneln blir allt starkare. Dessutom är det bara bra om jag kommer igång rejält med min uppsats innan nedkomsten, då blir startsträckan inte så långt sedan när jag väl nyktrat till efter förlossningen.
 
Hade BF igår. :) Men jag känner lugnet, är på sätt och vis bara glad att kroppen inte jäklas med förvärkar och allehanda tecken innan det faktiskt är dags. Och om två veckor är hon ju här oavsett, så ljuset i tunneln blir allt starkare. Dessutom är det bara bra om jag kommer igång rejält med min uppsats innan nedkomsten, då blir startsträckan inte så långt sedan när jag väl nyktrat till efter förlossningen.
Eller så blir det som för mig, inga tidiga tecken, helt plötsligt kom hon bara. Hur som, hoppas sista tiden blir bra.
 
Värkarna är regelbundna i varje fall :p

18.11, 18.22, 18.33 och 18.44 :p 35-70 sekunder långa.
Nu är frågan om jag ska fortsätta sitta på gymbollen eller om jag ska gå in och lägga mig och vila lite...
 
Nu har vi fått rum på en avdelning. Förhoppningsvis går det snabbare än 1,5 dygn innan vi är tillbaka på förlossningen.

Dagens nöje verkar iaf vara att klämma på mig mage! Barnmorska tre och fyra har också gett sitt utlåtande och nu står det 3-2 i huruvida bebisen är ruckbar eller inte :p Förvirringen har iaf lett till att jag ska ligga still. Börjar bli bra på det nu ;)
 
Värkarna är regelbundna i varje fall :p

18.11, 18.22, 18.33 och 18.44 :p 35-70 sekunder långa.
Nu är frågan om jag ska fortsätta sitta på gymbollen eller om jag ska gå in och lägga mig och vila lite...
Jag skulle hålla igång för att se till att det går framåt :D nu behöver du inte leta tecken längre ;):banana:
 
Och blä, jag är hemma igen. Hade verkligen hoppats på att bli inlagd så man slipper åka tillbaka när det gör ont som fan :p

Ctg var bra, skitungen är fortfarande inte fixerad (ruckbar...). Om det mot förmodan inte sätter igång ikväll/natt så ska jag in på ny kontroll imorgon fm. Eller om de sätter igång mig på fl (min bokade tid). Vi får se.
Både jag och läkaren tror dock att det kommer dra igång snart :) Värkarna har börjat komma, men är fortfarande oregelbundna. Kan komma ett flertal under 30 minuter, för att sen inte synas till alls nästa 30 minuter... Suck.

Men just nu får det gärna dröja någon timme, det var nämligen fullt på förlossningen nu :eek: Nu bor jag förvisso i skåne så jag har ju 3 bb inom 40 minuter, och ytterligare 2 inom 1-1.5 timmes bilväg. Så plats någonstans lär jag ju få, men ja, jag vill gärna till Lund :p

Passa på att vila nu då medans du kan. Haha skitungen är arbetsnamnet på våran också :D

Jag tror för övrigt att jag börjar få värkar, hoppas innerligt att det är det :)
 
Jag skulle hålla igång för att se till att det går framåt :D nu behöver du inte leta tecken längre ;):banana:
Ligger och vilar nu, kom på att jag ju vill att det ska hinna bli ledigt på förlossningen i Lund, så då gör det inget om det drar ut liiite på tiden nu ;)

(ha, vem hade kunnat tro att jag någonsin skulle skriva något sånt? :p )
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
397
Senast: Rosett
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 836
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
21 988
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 199
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp