Vårföräldrar 2015 #3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dagens stora överraskning:

Det alla gravida tar som största tecknet på att det snart drar igång har hänt!! (att förlossningspersonalen inte ens ser det som ett tecken struntar vi i ;)

Känt ett annorlunda tryck neråt idag. Tryck ner mot underlivet och/eller ljumskarna har jag haft länge, men detta sitter lixom mer i mitten. Muttrade lite för mig själv om att det fan aldrig kan vara samma så man vet vad man kan förvänta sig :p

Gick på toa, och av ren tillfällighet kollade jag ner i trosan (jag har slutat leta efter slemproppen då jag gett upp tanken om att den ska släppa), men nu fanns det slem i trosan. Och massor på pappret - tjoohoo skrek jag till gubben :p
10 min senare är det toadax igen, och då sitter delar av slemproppen på pappret. Erbjöd maken att komma och kolla, men han avböjde av någon anledning :D:rofl:

Så, något har hänt faktiskt! :) Tror fortfarande på att det blir igångsättning på fredag, men förhoppningsvis kanske jag är så pass mogen då att det räcker att de tar hål på hinnorna så kan det dra igång av sig själv :)

Vill minnas att slemproppen tas upp som ett tecken i boken Att föda så lyssna på den i stället ;-)

Heja bebis!
 
Vill minnas att slemproppen tas upp som ett tecken i boken Att föda så lyssna på den i stället ;-)

Heja bebis!
Den kan ju ombildas, därav att den inte ses som ett tecken på förlossningen ;)

Men här lär den inte ombildas, för vattnet gick just!! :eek:
Satt på toa då det bara smällde lite fint och det sen kom ett rejält pplask. Nu strilar det lite fint :p

Inga värkar, så skulle avvakta till EM innan jag kom in till förlossningen :)
 
Den kan ju ombildas, därav att den inte ses som ett tecken på förlossningen ;)

Men här lär den inte ombildas, för vattnet gick just!! :eek:
Satt på toa då det bara smällde lite fint och det sen kom ett rejält pplask. Nu strilar det lite fint :p

Inga värkar, så skulle avvakta till EM innan jag kom in till förlossningen :)

Vad härligt att det verkar ha kommit igång av sig själv - nu är det bara värkarna som saknas.
Snart har du din bebis på utsidan

(och ja, jag skrattade högt åt ditt erbjudande till J)
 
Den kan ju ombildas, därav att den inte ses som ett tecken på förlossningen ;)

Men här lär den inte ombildas, för vattnet gick just!! :eek:
Satt på toa då det bara smällde lite fint och det sen kom ett rejält pplask. Nu strilar det lite fint :p

Inga värkar, så skulle avvakta till EM innan jag kom in till förlossningen :)

Jaaaa! Äntligen! NU är det nära på riktigt! Nu är det din tur att uppdatera varje timma ;):D
 
Den kan ju ombildas, därav att den inte ses som ett tecken på förlossningen ;)

Men här lär den inte ombildas, för vattnet gick just!! :eek:
Satt på toa då det bara smällde lite fint och det sen kom ett rejält pplask. Nu strilar det lite fint :p

Inga värkar, så skulle avvakta till EM innan jag kom in till förlossningen :)

Ja, äntligen :banana:

Ja, jag smygläser här som många andra och tycker jag har väntat tillräckligt länge på era bebisar nu :mad:
Nu sticker jag till jobbet och förväntar mig minst en uppdatering till från dig som jag kan läsa på lunchrasten vid halv tolv, hör du det :angel: :D
 
Hejar på dig också @Olina. Hoppas att det drar igång eller får tid till igångsättning, vilket du lär få idag :).
 
Äldsta dottern ville sova hos farmor och farfar i natt så hon är där idag. Hämtar henne i em när vi ska äta middag där (jag har världens bästa svärföräldrar:love:svärföräldrar) så jag och mini är ensamma idag. Jag gick upp för ca en timme sen, har duschat, ätit frukost och dammsugit nervåningen. Nu sitter jag i soffan med dagens första kaffekopp och hon sover än :D Hon somna 22.30 igår och åt första gången 4.30 i morse. Tröttfis :love:

Ska till bvc idag och sen ska vi hälsa på på min jobb för första gången :)
 
Nu sticker jag till jobbet och förväntar mig minst en uppdatering till från dig som jag kan läsa på lunchrasten vid halv tolv, hör du det :angel: :D
Minst 1 uppdatering är fixad! ;) Inga värkar ännu, men det känns som om jag kissar på mig varje gång råkar spänna magen. Bindan är nu utbytt till handduk, tar väl liiiiite längre tid innan den är fylld kan man hoppas :p

Nä inget nytt. Har tid 10.30 så vi får se hur det går.
Lider med dig :(
Hoppas där plats så de kan sätta igång dig redan idag!
 
Äldsta dottern ville sova hos farmor och farfar i natt så hon är där idag. Hämtar henne i em när vi ska äta middag där (jag har världens bästa svärföräldrar:love:svärföräldrar) så jag och mini är ensamma idag. Jag gick upp för ca en timme sen, har duschat, ätit frukost och dammsugit nervåningen. Nu sitter jag i soffan med dagens första kaffekopp och hon sover än :D Hon somna 22.30 igår och åt första gången 4.30 i morse. Tröttfis :love:

Ska till bvc idag och sen ska vi hälsa på på min jobb för första gången :)
Det verklign en trött bebis du har. Min bebis vaknade varannan timma inatt och ville käka. Förut har han klarat sig på var tredje så hoppas han går tillbaka till den vanan.
 
Det verklign en trött bebis du har. Min bebis vaknade varannan timma inatt och ville käka. Förut har han klarat sig på var tredje så hoppas han går tillbaka till den vanan.

Hon blev 5 veckor i tisdags och vi har inte haft en enda dålig natt hittills. Hon somnar när vi lägger oss på kvällen, äter första gången tidigast vid 03, men oftast är det runt 5 tiden. Sen äter hon en gång till mellan 6 och 7 och sover till 9-10 tiden nånting. Sover oftast mycket på fm sen men är mer vaken med bara powernaps under em och kvällen.
 
Hon blev 5 veckor i tisdags och vi har inte haft en enda dålig natt hittills. Hon somnar när vi lägger oss på kvällen, äter första gången tidigast vid 03, men oftast är det runt 5 tiden. Sen äter hon en gång till mellan 6 och 7 och sover till 9-10 tiden nånting. Sover oftast mycket på fm sen men är mer vaken med bara powernaps under em och kvällen.

Jag beställer en likadan då ☺ :) Låter ju fantastiskt trevligt!
 
Och här ligger jag med ctg på magen :o Misstänkt fostervattenläckage under natten så nu ska det kollas. Fick en liten chock när barnmorskan sa att om det är fostervatten ska du sättas igång inom två dygn. Är ju tre veckor kvar ju :o :D
 
Heja @vilse !
och heja alla andra som är nära sina datum!!

@Imogen , hur märker man fostervattenläckage?

Och som parantes hade jag en liten tanke att 'tänk om man inte märker slemproppen', eller om vattnet går eller om man får värkar och måste åka men inte fattar att det är just värkar som i värkar , men nu misstänker jag att -Det märker man nog :angel: :p
 
Och här ligger jag med ctg på magen :o Misstänkt fostervattenläckage under natten så nu ska det kollas. Fick en liten chock när barnmorskan sa att om det är fostervatten ska du sättas igång inom två dygn. Är ju tre veckor kvar ju :o :D
Oj vad spännande, hur känns det, redo?
 
Heja @vilse !
och heja alla andra som är nära sina datum!!

@Imogen , hur märker man fostervattenläckage?

Och som parantes hade jag en liten tanke att 'tänk om man inte märker slemproppen', eller om vattnet går eller om man får värkar och måste åka men inte fattar att det är just värkar som i värkar , men nu misstänker jag att -Det märker man nog :angel: :p
Man märker. I början var jag osäker med vart efter tiden gick så var det inget alternativ att vara kvar hemma. Åkte in efter 22 h med värkar till och från på hemmaplan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
398
Senast: Rosett
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 836
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
21 988
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 199
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp