Vårföräldrar 2015 #3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dagens gnäll: Jag har sjuuukt mycket vätska i kroppen nu! Det kliar i händer och fötter, det gör lite ont att stå, det gör lite ont att skära smör ... Inga besvär som inte går att leva med, det gör lite ont men inte svinont men det är ju sjukt jobbigt.
Tips på hur man kommer ur det här? Är det värt att sätta på bastun och försöka få igång lite cirkulation?

Oavsett om det går att leva med så är det ju inte mindre jobbigt...
Har inga tips tyvärr,

sambon tyckte bestämt jag skulle sätta mej i soffan häromdagen och 'slå på nån hästhoppning eller nåt'. För jag suckade och jämrade mej ju bara :angel::D
Känner mej mest stor och obekväm, orkar inget, och orkar jag något får jag sammandragningar så jag måste sluta. Men det är inte långt kvar nu! :love:
 
Dagens gnäll: Jag har sjuuukt mycket vätska i kroppen nu! Det kliar i händer och fötter, det gör lite ont att stå, det gör lite ont att skära smör ... Inga besvär som inte går att leva med, det gör lite ont men inte svinont men det är ju sjukt jobbigt.
Tips på hur man kommer ur det här? Är det värt att sätta på bastun och försöka få igång lite cirkulation?
Dricka är väl det som rekommenderas. Stödstrumpor. Massage.
Bastu vet jag inte, om man svettas ut "rätt" vatten då?
 
Dricka är väl det som rekommenderas. Stödstrumpor. Massage.
Bastu vet jag inte, om man svettas ut "rätt" vatten då?
Stödstrumpor på =)
Massge, ingen dålig idé ... Undrar hur snabbt min duktiga massör har tid med mig ;)

Jag är inte säker på att bastu skulle göra varken till eller från men jag kör lite bastu ibland för musklerna ändå, försiktig temperatur och sitter inte och trycker så länge.

Jag brukar försöka simma ca 2 gånger i veckan också, både för att det är den träningen jag klarar av och för att trycket mot kroppen verkar göra att man släpper ut vatten, ungefär so massagen antar jag. Tyvärr har jag väldigt liten lust att gå till simhallen nu under påsklovet ...

Det jag gjort i dag är att försöka dricka vatten, har känts lite som att jag kan vara uttorkad (trots vätskan!) på sistone för när jag går på toa så luktar urinen alltför mycket :wtf:
Dock blir jag illamående av att dricka vatten men jag jobbar på det ... Hemma sjuk i dag hur som helst så jag har ju inget annat för mig än att dricka vatten ändå.
 
Det jag gjort i dag är att försöka dricka vatten, har känts lite som att jag kan vara uttorkad (trots vätskan!) på sistone för när jag går på toa så luktar urinen alltför mycket :wtf:
Dock blir jag illamående av att dricka vatten men jag jobbar på det ... Hemma sjuk i dag hur som helst så jag har ju inget annat för mig än att dricka vatten ändå.

Har också tyckt så att oavsett hur mycket jag har druckit så har mitt kiss luktat apa..... Dessutom har jag inte tyckt att mängden vatten jag drar i mig motsvarar det som kommer ut... Konstigt det där.
 
Stödstrumpor på =)
Massge, ingen dålig idé ... Undrar hur snabbt min duktiga massör har tid med mig ;)

Jag är inte säker på att bastu skulle göra varken till eller från men jag kör lite bastu ibland för musklerna ändå, försiktig temperatur och sitter inte och trycker så länge.

Jag brukar försöka simma ca 2 gånger i veckan också, både för att det är den träningen jag klarar av och för att trycket mot kroppen verkar göra att man släpper ut vatten, ungefär so massagen antar jag. Tyvärr har jag väldigt liten lust att gå till simhallen nu under påsklovet ...

Det jag gjort i dag är att försöka dricka vatten, har känts lite som att jag kan vara uttorkad (trots vätskan!) på sistone för när jag går på toa så luktar urinen alltför mycket :wtf:
Dock blir jag illamående av att dricka vatten men jag jobbar på det ... Hemma sjuk i dag hur som helst så jag har ju inget annat för mig än att dricka vatten ändå.
Man ska dricka mer än vanligt när man samlar på sig vatten! Antar att det har något att göra med att det vattnet du dricker hamnar "i skinnet" istället för rätt kroppsdel. Så för att resten av kroppen ska få samma mängd vätska behövs det tillföras ännu mer vätska... *egen fundering - ingen fakta!*

Vatten är äckligt - jag lever på fun light! (röd funlight har fungerat hela graviditeten, nu fungerar bara vilda bär. Och starkt blandad ska den vara! :D
Står till och med på packningslistan till bb :D)
 
Har också tyckt så att oavsett hur mycket jag har druckit så har mitt kiss luktat apa..... Dessutom har jag inte tyckt att mängden vatten jag drar i mig motsvarar det som kommer ut... Konstigt det där.
Eller hur! Precis vad jag funderat över, allt vatten måste tryckas ut i hand- och fotleder. Det är det enda jag kan komma på. För lukten är typisk vätskebrist.
 
Man ska dricka mer än vanligt när man samlar på sig vatten! Antar att det har något att göra med att det vattnet du dricker hamnar "i skinnet" istället för rätt kroppsdel. Så för att resten av kroppen ska få samma mängd vätska behövs det tillföras ännu mer vätska... *egen fundering - ingen fakta!*

Vatten är äckligt - jag lever på fun light! (röd funlight har fungerat hela graviditeten, nu fungerar bara vilda bär. Och starkt blandad ska den vara! :D )
Haha, vattnet är gott här! Blandar dock en del med flädersaft, det är ju ändå snart dags att göra ny så den kan lika gärna ta slut :d
Däremot var jag på Gotland över påsk, där var vattnet inte gott!
 
Eller hur! Precis vad jag funderat över, allt vatten måste tryckas ut i hand- och fotleder. Det är det enda jag kan komma på. För lukten är typisk vätskebrist.

Ja precis. För annars vet jag inte vart det tar vägen.... Mystiskt vatten som dunstar bort eller nåt ;)
 
Nu tycker jag vatten är ok igen. Ett tag kunde jag bara dricka vatten med pressad citron i, rent vatten gick inte att dricka då.
 
Vi har haft BB-på väg här och hon var mycket bättre än stationära BB ;-). Underlättade att hon var djurmänniska...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
398
Senast: Rosett
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 836
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
21 988
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 200
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp