Vårföräldrar 2015 #3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men det låter ganska bra ändå @vilse!

Här är det ett himla liv i magen! Vad hände i vecka 33 egentligen, blev det helt omöjligt att vara still i två sekunder? ;-)
 
Yey!!!! Jag har ridit för första gången på typ 5 månader! Eller, jag har skrittat ett varv runt huset :D Lever länge på detta. Min fina fina häst som är den absolut största energikällan i mitt liv :heart

Det var egentligen min man som skulle rida så jag tog barnen i vagnen och följde med till fots sen :) Nu har äldsta dottern lagt, mannen gått ut i vedhögen och jag sitter och matar lilla fröken :)
 
Tanken är att katterna ska tycka att det är otäckt när de hoppar upp på folien och därmed ska avstå från att göra det sen när bäbisen ligger där. Fascinerande att nästan alla "uppfostringsmetoder" som rör katter handlar om att skrämma, avskräcka eller använda deras i regel inneboende avsky för vatten... :meh:

(Och nu ska jag sluta OT:a om min bitterhet rörande folks attityd mot katter... :p )

Fast jag tror katten överlever det, men det är nog inte så bra för en bebis att bli hoppad eller soven på.
 
@FengurLaugar Åh vad roligt! Jag längtar tills jag kan börja rida igen jag med. Jobbigt när man tittar ut genom köksfönstret och ser en nysladdad paddock och hästen i hagen och så sol på det och så får jag inte rida :(
 
Vad skönt med ett slutdatum @vilse!

Här är det 8 arbetsdagar kvar nu, börjar verkligen bli nedräkning nu! Även. Jag som klarat mig utan krämpor börjar känna att det är rätt skönt att jobbet närmar sig slutet :p

Sen undrar jag lite vad mina bröst pysslar med.. Läckt har de gjort sen ca v 15 och jag har behövt inlägg både dag och natt sen kanske v 22.. Men nu i v 37 har de i princip slutat! Det är väl inget problem så länge det inte betyder något för produktionen sen. De hade ju gärna fått vänta till efter graviditeten med att producera mjölk isf O_o
 
Jag planerar faktiskt att göra nån sorts nättak till spjälsängen. Våra supersociala terrorister till katter litar jag inte på ;) Tänker mig ungefär som ett nätfönster. Att stänga sovrumsdörren finns inte på kartan, sprayflaska är en kul leksak och jag vill gärna undvika att bebisen blir kudde eller studsmatta i början innan vi ser hur det funkar. Problemet är väl att samsova, typ med babynest i sängen.

Hur kommer ni med katter att göra med bebisen och spjälsängen? Jag har börjat bli väldigt fundersam på om risken faktiskt är ganska stor att vår lilla ligistkatt kommer gå och lägga sig på bebisen. Han har blivit mer och mer som ett plåster sista tiden och vill vara nära, helst på och tar inte ett nej utan är envis som synden.
Nu har vi inte bäddat klart spjälsängen än just för att vi inte vill vänja katterna vid att det är deras plats. Men hur gör man sen egentligen? Stängd sovrumsdörr nattetid visst, men annars? Har sett att det finns någon form av "kattnät" man kan ha på sängen, någon som har ett sådant eller en annan lösning?
 
Tänk att en sån här liten varelse kan vända upp och ner på precis allt.

Vi är hemma sedan igårkväll och våra katter är hittills mest i chock över hennes högljudda lilla person. Den morskaste försökte prata lite med henne på katters språk men hon lyssnade inte så då bytte han rum. Han sov med oss i sängen så länge hon sov, men på behörigt avstånd. Min fina hund försökte också trösta inatt, både henne och mig och snarkar nu högljutt nedanför sängen. Det är omställning för alla törs jag nog säga utan att överdriva.
 
Sårig bröstvårta trots ammingsnapp, suger hon fel då?

Finns väl inte så många sätt att ta tag när det är en amningsnapp på. Jag hann få sår innan jag började med amningsnapp och det tog länge innan de läkte helt. Varvade med amningsnapp och utan, smörjde med bröstmjölk och purelansalva. Så fortsätter du använda amningsnapp borde det inte bli mer sår iallafall. Men visst, bröstvårtan är ju inte van misshandeln så det kanske kan bli lite sår i början ändå :)
 
Finns väl inte så många sätt att ta tag när det är en amningsnapp på. Jag hann få sår innan jag började med amningsnapp och det tog länge innan de läkte helt. Varvade med amningsnapp och utan, smörjde med bröstmjölk och purelansalva. Så fortsätter du använda amningsnapp borde det inte bli mer sår iallafall. Men visst, bröstvårtan är ju inte van misshandeln så det kanske kan bli lite sår i början ändå :)
Då fortsätter vi kämpa på :-)
 
Yey!!!! Jag har ridit för första gången på typ 5 månader! Eller, jag har skrittat ett varv runt huset :D Lever länge på detta. Min fina fina häst som är den absolut största energikällan i mitt liv :heart

Det var egentligen min man som skulle rida så jag tog barnen i vagnen och följde med till fots sen :) Nu har äldsta dottern lagt, mannen gått ut i vedhögen och jag sitter och matar lilla fröken :)

Om sanningen ska fram så tog jag också mig en liten ridtur för ca en vecka sedan, dottern skulle åka lite häst och någon behövde ju rida hästen innan för att säkerställa att den var lugn :D
 
Dagens gnäll: Jag har sjuuukt mycket vätska i kroppen nu! Det kliar i händer och fötter, det gör lite ont att stå, det gör lite ont att skära smör ... Inga besvär som inte går att leva med, det gör lite ont men inte svinont men det är ju sjukt jobbigt.
Tips på hur man kommer ur det här? Är det värt att sätta på bastun och försöka få igång lite cirkulation?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
400
Senast: Rosett
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 838
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
21 995
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 204
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp