Vårföräldrar 2015 #3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vet, men sett till hur annan smärta - som också är individuell - runt hela den här bäbisgrejen drabbat mig hittills räknar jag kallt med att OM jag skulle amma så lär jag få lida... :p
Nej nej nej! Du är inte byggd för att vara gravid (precis som jag! ;) ), = då måste vi få kompensation genom att slippa ha ont när vi ammar! (eller ja, jag då ;) Gud nåde min kropp om det inte går lika smärtfritt denna gången :nailbiting: )
 
Nej nej nej! Du är inte byggd för att vara gravid (precis som jag! ;) ), = då måste vi få kompensation genom att slippa ha ont när vi ammar! (eller ja, jag då ;) Gud nåde min kropp om det inte går lika smärtfritt denna gången :nailbiting: )

Jag kör mer på "Hope for the best, prepare for the worst". :p
 
Jag kanske ska ta och fundera liiite längre innan jag börjar kläcka ur mig dumma saker :rofl:

Nä, fortsätt för all del, det är underhållande. :D Sitter just nu och plöjer igenom en av statens offentliga utredningar om arvsrätt från 1925, jag behöver få skratta lite emellanåt. :p
 
Inte för att just den där aspekten överhuvudtaget påverkat mitt beslut att högst troligt inte amma, men det känns onekligen som en trevlig bonus att slippa ytterligare smärta (de fem månader med foglossningen från helvetet räcker för mig, tack).

Förra gången fuskade jag med amningsnapp hela det halvåret jag ammade så då hade jag inte alls så ont. Nu gav jag mig fan på att inte ha napp och då fick vi slita lite med att få till tekniken och nu funkar det super! Lätt värt smärtan för mig för det är smidigt att amma, särskilt nattetid för ingen av oss går miste om många minuters sömn :) Men jag förstår dom som blir avskräckta! Har tänkt ge upp flera ggr själv :D
 
Vadå "stränga"? Kan inte låta bli att haka upp mig på ordvalet, får bilden av en sträng lärare eller förälder och sådana bilder går överhuvudtaget inte ihop med hur man bemöter vuxna människor.

Stränga i bemärkelsen att de inte tvekar att berätta hur dumt (orimligt) det är att åka hem innan amningen fungerar. Jag är duktig på att skuldbelägga mig själv men har samtidigt svårt för när folk ska bestämma över mig så det är lite svårhanterat. Vi bor tämligen nära, 10 min med bil, så tänkte väl att vi kunde komma in och få hjälp vid behov, hade inte tänkt låta henne svälta som det lät på dem ( eller så är jag överkänslig ). Nu har jag iaf, efter en lång stunds lyckad amning, varit hemma en timme och hämtat kläder och tagit hand om katterna. De känslostormar man upplever mellan att både vilja vara i hemmet och med bebisen är ingen lek. Jag har större ingen koll på vad jag känner, hormonerna måste verkligen löpa amok såhär efter förlossningen.
 
Sitter på spec. Mödravården nu och väntar.. Hade tid 11.40, men tydligen var det en akuttid = den är bara preliminär. (detta hade dock ingen upplyst mig om) så ja, det är ju tur vi inte har bråttom i varje fall....
 
Sitter på spec. Mödravården nu och väntar.. Hade tid 11.40, men tydligen var det en akuttid = den är bara preliminär. (detta hade dock ingen upplyst mig om) så ja, det är ju tur vi inte har bråttom i varje fall....

Min upplevelse är att alla tider på SMV inte är mer än grova riktlinjer... :p
 
Kommer inte göra just någonting och känner jag Isola rätt, vilket jag tror att jag gör efter nästan ett decennium, så kommer det inte behövas göras något heller. Visst, hon sover i barnsängen emellanåt, men att hon skulle göra det när det ligger en bäbis där håller jag för osannolikt av flera anledningar.

Om det mot förmodan blir problem får vi hitta en lösning för att hålla lite avstånd mellan katt och bäbis, men stänga ut Isola från sovrummet eller något liknande blir det absolut inte tal om.

Inte här heller, tror inte Nisse lägger sig på bebisen, och han är väldigt försiktig när han lägger sig hos oss, så jag är inte alls orolig. Det verkar däremot min sambos mamma vara, hon undrade lite förskräckt igår om vi inte trodde att katten skulle kväva bebben. Men nej, noll orolig.
 
Hur kommer ni med katter att göra med bebisen och spjälsängen? Jag har börjat bli väldigt fundersam på om risken faktiskt är ganska stor att vår lilla ligistkatt kommer gå och lägga sig på bebisen. Han har blivit mer och mer som ett plåster sista tiden och vill vara nära, helst på och tar inte ett nej utan är envis som synden.
Nu har vi inte bäddat klart spjälsängen än just för att vi inte vill vänja katterna vid att det är deras plats. Men hur gör man sen egentligen? Stängd sovrumsdörr nattetid visst, men annars? Har sett att det finns någon form av "kattnät" man kan ha på sängen, någon som har ett sådant eller en annan lösning?

Vår katt fick inte ligga i barnvagn/babykorg/spjälsäng innan dottern kom. (Nu har vi inget av det inne än.) Hade sprayflaska med vatten och schasade bort han vid minsta försök. Sen köpte jag en sänghimmel i myggnät men den använde jag bara första natten hemma för katten höll sig på avstånd.
Men våran katt väger 5 kg och det känns inte så lämpligt att han hoppar upp i vagnen och landar på bebis.
 
Våra två katter är ganska närgångna och keliga, samt har legat in spjälsängen med stor självklarhet och besittning så dem ska jag hålla lite koll på tills jag ser hur de resonerar kring en bebis. Förhoppningsvis, och troligtvis, så lägger de sig bredvid henne och på mig som de brukar men det visar sig väl.
 
Grattis @Lo_ ! Skönt att någon bebis håller tiden i alla fall! :)

Tack! Hon var verkligen punktlig som drog igång på BF, men kom ut dagen efter. Trodde jag aldrig, så lite känningar som jag hade. Sa till alla som frågade att jag räknade med minst två veckor över tiden.
 
Blä, tydligen mycket akut här idag som såklart går före. Med otur är det ett par timmar kvar innan det är min tur :eek: jag som ska vara hos vanliga bm kl 14.30....
Vet inte hur jag ska göra där faktiskt, strunta i detta och åka till vanliga bm, eller sitta kvar här...?

Fick tid hit efter jag ringde fl förra veckan och bönade och bad om att få bli igångsatt, så det är igångsättning jag ska prata med läkaren om....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
400
Senast: Rosett
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 838
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
21 995
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 204
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp