Vårföräldrar 2015 #3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Magknip jo men visst... Bebis? Nä annan variant av magknip, järntabletterna fortsätter göra mig hård i magen.
2 dagar efter BF idag.
Väcker mig klockan 06 varje morgon gör hen också med rejäla utbrytningsbuffar. Hmm, undrar om hen inte förstått vilket håll hen ska ta sig ut åt? Fast hen ligger rätt och är fixerad så... Beeeeebiiiiis fortsätt neråt!!
 
Hejja alla bäbisar! Kom ut nu och sluta plåga era mammor!


Själv sitter jag och matar min bäbis och dricker kaffe. Ska alldeles snart packa ihop båda barnen och köra den stora till dagis så får det bli en promenad för oss andra sen :)
 
Hur kommer ni med katter att göra med bebisen och spjälsängen? Jag har börjat bli väldigt fundersam på om risken faktiskt är ganska stor att vår lilla ligistkatt kommer gå och lägga sig på bebisen. Han har blivit mer och mer som ett plåster sista tiden och vill vara nära, helst på och tar inte ett nej utan är envis som synden.
Nu har vi inte bäddat klart spjälsängen än just för att vi inte vill vänja katterna vid att det är deras plats. Men hur gör man sen egentligen? Stängd sovrumsdörr nattetid visst, men annars? Har sett att det finns någon form av "kattnät" man kan ha på sängen, någon som har ett sådant eller en annan lösning?
 
Magknip jo men visst... Bebis? Nä annan variant av magknip, järntabletterna fortsätter göra mig hård i magen.
2 dagar efter BF idag.
Väcker mig klockan 06 varje morgon gör hen också med rejäla utbrytningsbuffar. Hmm, undrar om hen inte förstått vilket håll hen ska ta sig ut åt? Fast hen ligger rätt och är fixerad så... Beeeeebiiiiis fortsätt neråt!!

Min verkar inte heller förstå vart han ska... :D
Sträcker på sig och stökar till höger och vänster alt försöker bryta sig ut genom naveln. Fel håll! :D

Måtte det bli en babyboom snart i den här tråden!
Jag är sååå avundsjuk på er som redan fått era :)
 
Hur kommer ni med katter att göra med bebisen och spjälsängen? Jag har börjat bli väldigt fundersam på om risken faktiskt är ganska stor att vår lilla ligistkatt kommer gå och lägga sig på bebisen. Han har blivit mer och mer som ett plåster sista tiden och vill vara nära, helst på och tar inte ett nej utan är envis som synden.
Nu har vi inte bäddat klart spjälsängen än just för att vi inte vill vänja katterna vid att det är deras plats. Men hur gör man sen egentligen? Stängd sovrumsdörr nattetid visst, men annars? Har sett att det finns någon form av "kattnät" man kan ha på sängen, någon som har ett sådant eller en annan lösning?

Undrar också, har två som gärna myser ner sej på en sån perfekt plats som barnvagn eller spjälsäng. Inte samtidigt dock. Nu är båda mycket försiktiga katter som ogärna visar sej för främmande så jag tror att om bara bebis rör på sej så kommer de att kissa på sej :angel: men jag förstår ju att de kommer vänja sej så småningom och gärna gosa ner sej...
 
Hur kommer ni med katter att göra med bebisen och spjälsängen? Jag har börjat bli väldigt fundersam på om risken faktiskt är ganska stor att vår lilla ligistkatt kommer gå och lägga sig på bebisen. Han har blivit mer och mer som ett plåster sista tiden och vill vara nära, helst på och tar inte ett nej utan är envis som synden.
Nu har vi inte bäddat klart spjälsängen än just för att vi inte vill vänja katterna vid att det är deras plats. Men hur gör man sen egentligen? Stängd sovrumsdörr nattetid visst, men annars? Har sett att det finns någon form av "kattnät" man kan ha på sängen, någon som har ett sådant eller en annan lösning?

Vi kommer stänga för dörren på natten i alla fall och sen får vi se hur förtjusta katterna är i bebisen.
 
Hur kommer ni med katter att göra med bebisen och spjälsängen? Jag har börjat bli väldigt fundersam på om risken faktiskt är ganska stor att vår lilla ligistkatt kommer gå och lägga sig på bebisen. Han har blivit mer och mer som ett plåster sista tiden och vill vara nära, helst på och tar inte ett nej utan är envis som synden.
Nu har vi inte bäddat klart spjälsängen än just för att vi inte vill vänja katterna vid att det är deras plats. Men hur gör man sen egentligen? Stängd sovrumsdörr nattetid visst, men annars? Har sett att det finns någon form av "kattnät" man kan ha på sängen, någon som har ett sådant eller en annan lösning?

Vår katt ligger gärna i spjälsäng, babynest och babysitter men har aldrig gjort det när ungarna legat där och tror aldrig hon kommer göra det heller så det är inget vi är oroliga för eller var när J var bäbis heller :)
 
Efterkontroll bokat hos bm på tisdag! Då är det 6 veckor sen förlossningen. Hoppas innerligt att jag får godkänt för att börja rida!! :D Ska fråga när det är okej att börja springa också.
 
Hur kommer ni med katter att göra med bebisen och spjälsängen?

Kommer inte göra just någonting och känner jag Isola rätt, vilket jag tror att jag gör efter nästan ett decennium, så kommer det inte behövas göras något heller. Visst, hon sover i barnsängen emellanåt, men att hon skulle göra det när det ligger en bäbis där håller jag för osannolikt av flera anledningar.

Om det mot förmodan blir problem får vi hitta en lösning för att hålla lite avstånd mellan katt och bäbis, men stänga ut Isola från sovrummet eller något liknande blir det absolut inte tal om.
 
Om det gör ont att amma? Så in i bängen:rage:. Om barnmorskor är stränga? Samma svar där :D

Vadå "stränga"? Kan inte låta bli att haka upp mig på ordvalet, får bilden av en sträng lärare eller förälder och sådana bilder går överhuvudtaget inte ihop med hur man bemöter vuxna människor.
 
Inte för att just den där aspekten överhuvudtaget påverkat mitt beslut att högst troligt inte amma, men det känns onekligen som en trevlig bonus att slippa ytterligare smärta (de fem månader med foglossningen från helvetet räcker för mig, tack).
Vill bara göra ett tillägg (kanske mest till andra än dig då ;) ) att det är väldigt inviduellt hur det är att amma. Jag var öm lite första natten (innan mjölken runnit till), annars hade jag inte ont en enda gång under de 8 månader jag ammade :)
 
Vill bara göra ett tillägg (kanske mest till andra än dig då ;) ) att det är väldigt inviduellt hur det är att amma. Jag var öm lite första natten (innan mjölken runnit till), annars hade jag inte ont en enda gång under de 8 månader jag ammade :)

Jag vet, men sett till hur annan smärta - som också är individuell - runt hela den här bäbisgrejen drabbat mig hittills räknar jag kallt med att OM jag skulle amma så lär jag få lida... :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
400
Senast: Rosett
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 838
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
21 995
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 204
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp