Vårföräldrar 2015 #3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hmm, mitt blodtryck har visst gått upp igen, 135/101 igår. Har dessutom spår av äggvita i urinen, samlar sjukt mycket vatten, jag kräks mer än någonsin och den där livmodermätningen har visat samma siffra i över två veckor. Har jag otur sätter de igång förlossningen för att han inte får nog med näring, får veta mer i morgon och på måndag har jag ett ultraljud för att kolla tillväxt.

Är inte speciellt orolig, men jesus vad jobbigt det är med all vätska! Jag har typ gått upp 6 kilo på två veckor, känns inte riktigt klokt. Mina fötter är som (onda!) bollar och jag vaknar varje morgon av att det bara dunkar i dem och händerna. Konstigt att jag ändå kände mig ganska rörlig och smidig för typ 14 dagar sedan, det har verkligen varit nu på sluttampen som all vikt/vätska kommit.

Jag HAR känt mig sexigare, om vi säger så... :meh:
 
Hmm, mitt blodtryck har visst gått upp igen, 135/101 igår. Har dessutom spår av äggvita i urinen, samlar sjukt mycket vatten, jag kräks mer än någonsin och den där livmodermätningen har visat samma siffra i över två veckor. Har jag otur sätter de igång förlossningen för att han inte får nog med näring, får veta mer i morgon och på måndag har jag ett ultraljud för att kolla tillväxt.

Är inte speciellt orolig, men jesus vad jobbigt det är med all vätska! Jag har typ gått upp 6 kilo på två veckor, känns inte riktigt klokt. Mina fötter är som (onda!) bollar och jag vaknar varje morgon av att det bara dunkar i dem och händerna. Konstigt att jag ändå kände mig ganska rörlig och smidig för typ 14 dagar sedan, det har verkligen varit nu på sluttampen som all vikt/vätska kommit.

Jag HAR känt mig sexigare, om vi säger så... :meh:

Fy fan vad träligt. Men tur att de har koll på dig, hoppas pyret får stanna inne ett tag till i alla fall!
 
Hmm, mitt blodtryck har visst gått upp igen, 135/101 igår. Har dessutom spår av äggvita i urinen, samlar sjukt mycket vatten, jag kräks mer än någonsin och den där livmodermätningen har visat samma siffra i över två veckor. Har jag otur sätter de igång förlossningen för att han inte får nog med näring, får veta mer i morgon och på måndag har jag ett ultraljud för att kolla tillväxt.

Är inte speciellt orolig, men jesus vad jobbigt det är med all vätska! Jag har typ gått upp 6 kilo på två veckor, känns inte riktigt klokt. Mina fötter är som (onda!) bollar och jag vaknar varje morgon av att det bara dunkar i dem och händerna. Konstigt att jag ändå kände mig ganska rörlig och smidig för typ 14 dagar sedan, det har verkligen varit nu på sluttampen som all vikt/vätska kommit.

Jag HAR känt mig sexigare, om vi säger så... :meh:
Hua, stackars dig :wtf:
 
@Comatose Ääe stackare! Ät du din skämsmat med gott samvete ;)

KL
Var hos BM idag, är nu i v. 32+4. SF mått 31, gått upp 15 kg sen inskrivning. Allt var bra, fick lyssna lite på hjärtljuden och bad BM känna hur han ligger. Som jag trodde så har han fått ner sitt lilla huvud rätt långt ner i bäckenet så det är därför det ilar i smulan hela tiden.

För att ha något att se fram emot (utöver bebis ankomst då hehe) har jag bestämt mig för att börja på ridskola till hösten om det finns plats i en lördagsgrupp (enda dagen sambon garanterat är hemma och kan ta bebis då han jobbar borta i veckorna ibland). Har inte ridit på eh... 2 ½ år kanske? Och de senaste åren har det bara varit hobbyridning med nån enstaka lektion här och där. Känner mig enormt ringrostig. Men peppad :bump: Tanken är ju att kunna skaffa häst igen om några år så är väl bra om jag bättrar på kunskaperna lite fram tills dess.
 
För att ha något att se fram emot (utöver bebis ankomst då hehe) har jag bestämt mig för att börja på ridskola till hösten om det finns plats i en lördagsgrupp (enda dagen sambon garanterat är hemma och kan ta bebis då han jobbar borta i veckorna ibland). Har inte ridit på eh... 2 ½ år kanske? Och de senaste åren har det bara varit hobbyridning med nån enstaka lektion här och där. Känner mig enormt ringrostig. Men peppad :bump: Tanken är ju att kunna skaffa häst igen om några år så är väl bra om jag bättrar på kunskaperna lite fram tills dess.
Det hade jag också tänkt göra :). Har ingen häst för tillfället och känner att jag behöver utvecklas i ridningen. Ska bli så kul att få igång ridningen igen :D
 
  • Gilla
Reactions: Lo_
Kan sammandragningar på något vis vara dåliga för mig/kroppen/bebisen?

Får en del sammandragningar nu när jag går snabbare än sakta? De gör inte ont på något vis utan yttrar dig som känslan av akut kissnödighet. Än så länge vinner min envishet och viljan att kunna gå fort över den känslan om jag får bestämma.

Men om det på något sätt inte är bra att "stå ut med" sammandragningarna får jag väl finna mig i att gå långsamt :p Åsikter?
 
@vilse Vad skönt att ha ett datum att sätta fokus på. För mig kändes det väldigt bra att ha det, väntan var lättare att ta och dagarna kunde fyllas med annat än att känna efter förlossningssymptom hela tiden ;).
 
Kan sammandragningar på något vis vara dåliga för mig/kroppen/bebisen?

Får en del sammandragningar nu när jag går snabbare än sakta? De gör inte ont på något vis utan yttrar dig som känslan av akut kissnödighet. Än så länge vinner min envishet och viljan att kunna gå fort över den känslan om jag får bestämma.

Men om det på något sätt inte är bra att "stå ut med" sammandragningarna får jag väl finna mig i att gå långsamt :p Åsikter?
Sammandragningar som inte gör ont är så vitt jag vet inget som är dåligt för vare sig bebis eller mamma. fick också lättare och fler sammandragningar i slutet av grav. :)
 
Kan sammandragningar på något vis vara dåliga för mig/kroppen/bebisen?

Får en del sammandragningar nu när jag går snabbare än sakta? De gör inte ont på något vis utan yttrar dig som känslan av akut kissnödighet. Än så länge vinner min envishet och viljan att kunna gå fort över den känslan om jag får bestämma.

Men om det på något sätt inte är bra att "stå ut med" sammandragningarna får jag väl finna mig i att gå långsamt :p Åsikter?
Så har jag haft sen vecka 20, ska inte bara någon fara om det inte gör ont. Mina blir dock så starka efter ett tag att jag inte kan fortsätta. Så det ska nog vara lugnt!
 
Grattis @glittra !

Börjar fundera över skendräktighet eller något. Om den inte har kommit nu så tänker den ens komma överhuvudtaget? Börjar bli jobbigt att inte kunna planera för nästa dag :grin:
 
Dagens stora överraskning:

Det alla gravida tar som största tecknet på att det snart drar igång har hänt!! (att förlossningspersonalen inte ens ser det som ett tecken struntar vi i ;)

Känt ett annorlunda tryck neråt idag. Tryck ner mot underlivet och/eller ljumskarna har jag haft länge, men detta sitter lixom mer i mitten. Muttrade lite för mig själv om att det fan aldrig kan vara samma så man vet vad man kan förvänta sig :p

Gick på toa, och av ren tillfällighet kollade jag ner i trosan (jag har slutat leta efter slemproppen då jag gett upp tanken om att den ska släppa), men nu fanns det slem i trosan. Och massor på pappret - tjoohoo skrek jag till gubben :p
10 min senare är det toadax igen, och då sitter delar av slemproppen på pappret. Erbjöd maken att komma och kolla, men han avböjde av någon anledning :D:rofl:

Så, något har hänt faktiskt! :) Tror fortfarande på att det blir igångsättning på fredag, men förhoppningsvis kanske jag är så pass mogen då att det räcker att de tar hål på hinnorna så kan det dra igång av sig själv :)
 
Dagens stora överraskning:

Det alla gravida tar som största tecknet på att det snart drar igång har hänt!! (att förlossningspersonalen inte ens ser det som ett tecken struntar vi i ;)

Känt ett annorlunda tryck neråt idag. Tryck ner mot underlivet och/eller ljumskarna har jag haft länge, men detta sitter lixom mer i mitten. Muttrade lite för mig själv om att det fan aldrig kan vara samma så man vet vad man kan förvänta sig :p

Gick på toa, och av ren tillfällighet kollade jag ner i trosan (jag har slutat leta efter slemproppen då jag gett upp tanken om att den ska släppa), men nu fanns det slem i trosan. Och massor på pappret - tjoohoo skrek jag till gubben :p
10 min senare är det toadax igen, och då sitter delar av slemproppen på pappret. Erbjöd maken att komma och kolla, men han avböjde av någon anledning :D:rofl:

Så, något har hänt faktiskt! :) Tror fortfarande på att det blir igångsättning på fredag, men förhoppningsvis kanske jag är så pass mogen då att det räcker att de tar hål på hinnorna så kan det dra igång av sig själv :)

Min slemmis lossnade kvällen innan det satte igång. Kände inget alls kvällen innan mer än att jag fick dra ut slemmisen som bokstavligt talat hängde mellan benen på mig :wtf:
Sen startade det runt sex på morgonen med värkar. Som jag visserligen misstog för magont i två timmar tills jag kom på att jag visst var åtta dagar över tiden å det nog var värkar :o

Låter som det närmar sig!
 
Fy vilket uppvaknande idag :p
Ingen bebis under natten, men i morse kom hela slemmisen. :yuck:

Det jag trodde var halva igår, var max 1/5. Och precis som @Matmissbrukaren skrev så hängde den bokstavligen mellan benen.
Stoooor och slajmig. Precis vad jag inte vill se precis innan frukost  :yuck:
Frågade jocke idag igen om han ville se, men av någon anledning tackade han nej igen :D (ja, jag har jättedålig humor :p )
 
Nähä, ingen bebis på utsidan ännu.
Sov dåligt i natt, molande mage och kissnödig hela tiden. Jag tycker ju att bebis kunde vilja komma ut nu :) vore riktigt trevligt med helgmys tillsammans med bebis :) så beeeeeeeebiiiiiiiiiis!!!!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
398
Senast: Rosett
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 836
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
21 988
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 200
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp