Vårföräldrar 2015 #3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Heja @vilse !
och heja alla andra som är nära sina datum!!

@Imogen , hur märker man fostervattenläckage?

Och som parantes hade jag en liten tanke att 'tänk om man inte märker slemproppen', eller om vattnet går eller om man får värkar och måste åka men inte fattar att det är just värkar som i värkar , men nu misstänker jag att -Det märker man nog :angel: :p

Precis så har jag också tänkt! Skönt att man aldrig är ensam!

Hon blev 5 veckor i tisdags och vi har inte haft en enda dålig natt hittills. Hon somnar när vi lägger oss på kvällen, äter första gången tidigast vid 03, men oftast är det runt 5 tiden. Sen äter hon en gång till mellan 6 och 7 och sover till 9-10 tiden nånting. Sover oftast mycket på fm sen men är mer vaken med bara powernaps under em och kvällen.
Låter härligt! Sover hon snällt i egen säng? :)

Tips: Köp hem förlossningsbindor innan förlossningen :p De lär behövas efter förlossningen oavsätt, och har ni dem hemma om vattnet går tror jag att ni är väldigt glada :p Handdukar fungerar sådär vid rinnande vatten....
3 trosor, 3 handdukar och ett par byxor senare gav jag upp och skickade iväg gubben till apoteket, så nu hoppas jag dessa monsterbindorna fungerar bättre :p

Fortfarande inga direkta värkar, lite onda sd då och då bara.
Men har fått tid på Spec. mödravården för kontroll kl 14.20, så får vi se vad de säger då :)

Fick ingen tid för igångsättning, hon hänvisade till att jag inte är övergången utan att det fortfarande är normalt att gå 42 fulla veckor så ny tid på måndag.

Men det värker lite i korsryggen och när sammandragningarna kommer så tycker jag det börjar göra ont så jag hoppas att det verkligen är på gång.

Annars tid som sagt på måndag med läkare och då ska des tas beslut om igångsättning. Frågade om man kunde kolla om det hänt något men de ville inte vara där och röra heller....

Min stackars sambo mår nog sämre än mig för han är nog så nervös att han är hemma och sjukskriven pga ont i magen.... :D

Heja @vilse :bump::banana:

Fy vad trist @Olina , jag trodde verkligen att du skulle få en tid nu :(

Lite halvonda sd och värk i ryggen är ju dock positivt!! Det kanske blir en dejt på bb ändå? (jaja, olika bb, men vi har ju buke som förbinder oss... ;) )

Fy vad trist @Olina , jag trodde verkligen att du skulle få en tid nu :(

Lite halvonda sd och värk i ryggen är ju dock positivt!! Det kanske blir en dejt på bb ändå? (jaja, olika bb, men vi har ju buke som förbinder oss... ;) )
Ja, jag trodde det med faktiskt men nej det är fortfarande normalt med 42 v tydligen.......

Men som sagt så känner jag av korsryggen eller heter det vekryggen så jag hoppas att det är på G samt att det sd gör lite ont mot tidigare. Ja jag hoppas det blir dejt på bb fast det är olika :)

Min unge verkar tro att vägen ut är mellan mina revben. Hoppas hon är visar sig bättre på orientering när hon väl kommit ut. :p

Ahh, min med! Känns som han kilat fast foten mellan två revben och ligger och vickar på tårna. När jag försöker putta ner honom sparkar han argt tillbaka. Härligt, det blir en liten rebell! :bump: :D

:cautious: :nailbiting:

Här konstaterades att det var vattnet som har gått. Och bebisen är tydligen fortfarande lite ruckbar så nu blev jag inlagd och får inte upp och springa. Så nu får det gärna komma igång också så att det inte blir en låååång väntan!

Här konstaterades att det var vattnet som har gått. Och bebisen är tydligen fortfarande lite ruckbar så nu blev jag inlagd och får inte upp och springa. Så nu får det gärna komma igång också så att det inte blir en låååång väntan!
Lycka till, ska tänka på dig här i amningssoffan:bump:

Bvc besök idag som sagt! Lillfröken väger nu 4465g och är 54cm lång :) Hon blev 5 veckor i tisdags.

Hade såkallat mammasamtal också där de fångar upp om man mått dåligt den senaste veckan. Det var inga konstigheter med mig och sköterskan gratulerade till ännu en unge som sover bra på natten (men varnade för att prata högt om det;)). Hon uppfattade oss som väldigt lugna och trygga föräldrar som inte hetsade upp oss i onödan, och så skulle jag nog beskriva oss själv också :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
465
Senast: Rosett
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 927
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 100
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 500
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar