Vårföräldrar 2015 #3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det var faktiskt skönt att stänga av telefonen och undvika fb. Det var min lösning. Meddelade de viktiga att de kunde ringa sambon om det var något. Numer är min strid att inte klappa på magen ;) sambons farmor klappades igår och jag tog bort handen och gick därifrån, slapp kommande klappar den dagen. Verkar som om hon förstod vinken :)

Låter som att du var betydligt hårdare ansatt än vad jag är, fy fan vad jobbigt. :( Vad gäller magklappande är det bara svärmor som gör det och det är helt okej (finns betydligt fler magklappare på min sida av släkten men jag bor 100 mil från de flesta så det utgör inget större problem :p ).
 
Detta är ju knäppt, jag sitter här och längtar efter att det ska börja göra lite ont.

Då är vi två, har aldrig längtat efter intensiv smärta så mycket som nu. BRING IT ON, säger jag! :D Jag vet ju av förklarliga skäl inte heller hur värkar känns, men i mitt huvud är de liknande de smärtor (åtminstone intensitetsmässigt) man får vid gallstensanfall och sådana är jag skillad på att hantera. :p
 
Idag går jag in i v. 36 och är just hemkommen från BM-besök. SF-måttet idag var 34 och magen hade vuxit 3 cm på 2 veckor och låg numera över mittstrecket.
Måste erkänna att BM lyckats få mig nervös, "bebisen har sjunkit lååångt ner i bäckenet och ligger i startposition. Nu är det bara värkarna som saknas, men det är bra om den stannar några veckor till".
Tror ni det betyder att bebisen kan tänkas komma innan 17:e maj eller att den lika gärna kan stanna kvar till en ev. igångsättning?
Hon tyckte min mage var stor med hänsyn till att den sjunkit så långt ned och nu förfasar jag mig över att arbetsnamnet "Dunderklumpen" kommer att bli realitet :nailbiting:

Fick BM att skaka på huvudet åt förra veckans äventyr med först krogkväll och sedan skogsplantering, i helgen däremot kunde jag inte ens plantera några sketna tulpanlökar utan att få ryggont, sammandragningar och förvärkar...
 
Idag går jag in i v. 36 och är just hemkommen från BM-besök. SF-måttet idag var 34 och magen hade vuxit 3 cm på 2 veckor och låg numera över mittstrecket.
Måste erkänna att BM lyckats få mig nervös, "bebisen har sjunkit lååångt ner i bäckenet och ligger i startposition. Nu är det bara värkarna som saknas, men det är bra om den stannar några veckor till".
Tror ni det betyder att bebisen kan tänkas komma innan 17:e maj eller att den lika gärna kan stanna kvar till en ev. igångsättning?
Hon tyckte min mage var stor med hänsyn till att den sjunkit så långt ned och nu förfasar jag mig över att arbetsnamnet "Dunderklumpen" kommer att bli realitet :nailbiting:

Fick BM att skaka på huvudet åt förra veckans äventyr med först krogkväll och sedan skogsplantering, i helgen däremot kunde jag inte ens plantera några sketna tulpanlökar utan att få ryggont, sammandragningar och förvärkar...

Min har också varit fixerad mååånga veckor och legat långt ner länge också, jag hade bf igår så tror inte du behöver oroa dig eller vad man säger. Jag har samma sf mått i v 40 som du har nu :p
 
Idag går jag in i v. 36 och är just hemkommen från BM-besök. SF-måttet idag var 34 och magen hade vuxit 3 cm på 2 veckor och låg numera över mittstrecket.
Måste erkänna att BM lyckats få mig nervös, "bebisen har sjunkit lååångt ner i bäckenet och ligger i startposition. Nu är det bara värkarna som saknas, men det är bra om den stannar några veckor till".
Tror ni det betyder att bebisen kan tänkas komma innan 17:e maj eller att den lika gärna kan stanna kvar till en ev. igångsättning?
Hon tyckte min mage var stor med hänsyn till att den sjunkit så långt ned och nu förfasar jag mig över att arbetsnamnet "Dunderklumpen" kommer att bli realitet :nailbiting:

Fick BM att skaka på huvudet åt förra veckans äventyr med först krogkväll och sedan skogsplantering, i helgen däremot kunde jag inte ens plantera några sketna tulpanlökar utan att få ryggont, sammandragningar och förvärkar...

Min låg långt ner (men varit lite ruckbar) länge innan hon fixerade sig för någon vecka sedan. Jag hade BF förra onsdagen så de kan tydligen trivas rätt bra med att sitta med huvudet i ett skruvstäd.

Och kom ihåg att SF-måttet inte förutser bäbisens storlek. En kompis till maken berättade att han hade tydligen haft väldigt mycket fostervatten att simma runt i så dels ville han inte fixera sig och dels var han rätt liten när han föddes trots att hans mammas mage var helt enorm. En annan i min närhet låg också väldigt högt på kurvan men ut kom en liten knodd på ganska prick tre kilo.

Jag ligger lite under mittenkurvan men är fullt beredd på en heffaklump ändå, det känns då som att hon borde väga minst fem kilo när hon stökar runt... :p
 
Senast ändrad:
Huuur ont ska det göra när bebis rör sig egentligen? De senaste dagarna har han varit igång ordentligt och samtidigt som han sparkar på mina revben gnider han sitt lilla huvud i mitt bäcken så det hugger och ilar som satan i smulan. :arghh: Det gör mindre ont när jag ligger ner, men jag kan inte skriva hemtenta i liggande läge. Då somnar jag ju!
Tycker han kan komma ut och sparka lite på sin pappa istället. Lite tid kvar dock, vecka 33+2 nu.
 
Vilken tur att stort SF-måttet inte behöver betyda att dunderklumpen blir gigantisk :)
Nervositeten gjorde i alla fall att min studiemotivation höjdes avsevärt på en gång och det är ju positivt :D
Bebisen får gärna kommer litet tidigare i alla fall, jag känner mig klar med graviditeten nu. Häromdagen låg den så dumt till att jag först inte lyckades böja mig fram för att vrida om nyckeln i tändningslåset på bilen, inte okej.
 
Låter som att du var betydligt hårdare ansatt än vad jag är, fy fan vad jobbigt. :( Vad gäller magklappande är det bara svärmor som gör det och det är helt okej (finns betydligt fler magklappare på min sida av släkten men jag bor 100 mil från de flesta så det utgör inget större problem :p ).
Mjae, det vet jag inte. Jag hade bara extremt jobbigt med mitt mående. Jag var ihormonchock och trodde aldrig att folk skulle intressera sig för mina enligt mig högst personliga delar av livet ;) mina graviditeter delar jag med min partner, inte med mamma, farmor osv. Den här gången mår jag mycket bättre och räknar med att stå emot bättre.
 
Sitter också och längtar efter att det ska börja göra lite (mycket) ont ;)
Är vid det här laget ganska nyfiken på hur ont det kommer göra och hur lång tid det kommer ta.
Haft ganska rejäl försmak av vad som komma skall de sista två kvällarna, med rejäla sammandragningar som känts ganska ordentligt både i mage, rygg och lår. Tämligen regelbundna med 5-10 min mellanrum i några timmar, meeeen sen klingar de av och slutar istället för att bli värre...
Nä jag håller med dig Tassetass, bring it on bara! Låt oss bli klara med det här nu! ;)
 
Jag gillar faktiskt dom jag köpte från bonprix. Köpte dom när jag amma äldsta dottern och dom har hållt sig fina så jag har dom nu också.

Är det någon som handlat från bon prix och vet nåt om leveranstid/kvalitet?

Och angående storlek, är brösten såhär kring dag fem som de kommer vara ungefär eller blir de lite mindre igen?

Jag tänkte beställa några från Bon prix, igår köpte jag också en BH från Boob. Den är jätteskön och rekommenderas verkligen, men storlek L är på gränsen till för liten för mina jättetuttar så jag hoppas verkligen att de blir lite mindre när mjölkproduktionen ställt in sig.
 
MARS
2:a FengurLaugar, 2:a barnet. Emelie född 3/3 kl 23.13, 3020 gram och 49 cm.
11:e Girasol, 5:e barnet, flicka. Elvira föddes 19/1 kl 15.24, 2226 gram och 47 cm.
14:e Sined, 2:a barnet. Albin född 6/3 kl 22.47, 3535 gram och 50 cm.
16:e _saga_ 2:a barnet, flicka Elise född 17/3 kl 19:43, 3420 gram och 50 cm.
17:e Jast, 1:a barnet, pojke. Mats föddes 18/2 kl 21.00, 2865 gram och 48 cm.
17:e Rhinos, 1:a barnet, pojke. E född 2/4 kl 23.17, 3975 gram och 53 cm.
29:e Olina, 1:a barnet
31:e Vilse, 2:a barnet, flicka

APRIL
3:e carmarnic, 2:a barnet
5:e Lo_, 1:a barnet. Lo född 6/4 kl 07.06, 3220 g och 48 cm.
5:e Smulu 2:a barnet
5:e Glittra, 1:a barnet. Son född 7/4 kl 21.22, 3000 g och 51 cm.
8:e Tassetass, 1:a barnet
12:e Elisha, 1:a barnet, flicka
14:e Snowwhite, 1:a barnet, pojke
15:e Snna, 2:a barnet
16:e Melisen, 1:a barnet, flicka
20:e Comatose, 1:a barnet
26:e Gesska, 2:a barnet
27:e Jazzen, 1:a barnet
28:e Bambi, första barnen, tvillingflickor
30:e Imogen, 1:a barnet. Son född 12/4 kl 00:07. 2460 g och 48 cm.

MAJ
5:e Magnum, 1:a barnet
17:e Lime, 1:a barnet
19:e Sinus, 1:a barnet
23:e Magzzan 2:a barnet, pojke
28:e Retro, 1:a barnet
29:e 1887, 1:a barnet
 
Kändes inte bara lite elakt att tränga sig före så många ;)

Vi hänger på hotell-bb och har precis lärt oss amma ordentligt. Kl 14 blir det date med doktorn så får vi se vad som händer sen. Men de har sagt att de vill att vi ska stanna 48 timmar så de kan hålla koll på honom eftersom han är lite liten.
 
Vilken tur att stort SF-måttet inte behöver betyda att dunderklumpen blir gigantisk :)
Nervositeten gjorde i alla fall att min studiemotivation höjdes avsevärt på en gång och det är ju positivt :D
Bebisen får gärna kommer litet tidigare i alla fall, jag känner mig klar med graviditeten nu. Häromdagen låg den så dumt till att jag först inte lyckades böja mig fram för att vrida om nyckeln i tändningslåset på bilen, inte okej.

SF-måttet talar inte alls om hur stor bebisen blir :)

Min första låg på SF-mått 40 i vecka 38 (8 dagar innan bf) då han kom, 3375 gram.
Min andra låg på SF-mått 37 i vecka 42 (8 dagar efter bf) och ut kom en bebis på 4060 gram.

Min första hade extra mycket fostervatten. Ett hav ungefär att bada i...
 
Med massa hormoner och ruggigt uttråkad av att gå hemma så önskar jag att min lilla i magen var lite livligare :( drar igång mig själv så dant när jag inte känt av henne på länge. När hon väl rör sig är det enda hon åstadkommer lite petande med en fot eller lite put med rumpan. Hon har ju hela tiden varit väldigt stillsam med lååååånga perioder utan rörelse men nu har jag helt för mycket tid att känna efter. Har sovit gott på nätterna nu två nätter också så har ju missat om hon varit igång då... fy fasen att man ska hålla på innan dom ens är ute!

Nån mer som har en stillsam sak inneboende??
 
Återbesök hos bm i morgon, 6 veckor efter förlossningen! Borde inte vara några problem men man vet ju aldrig. Men jag hoppas innerligt på att få sadla min älskade häst och ta en tur i morgon kväll :love:
 
Med massa hormoner och ruggigt uttråkad av att gå hemma så önskar jag att min lilla i magen var lite livligare :( drar igång mig själv så dant när jag inte känt av henne på länge. När hon väl rör sig är det enda hon åstadkommer lite petande med en fot eller lite put med rumpan. Hon har ju hela tiden varit väldigt stillsam med lååååånga perioder utan rörelse men nu har jag helt för mycket tid att känna efter. Har sovit gott på nätterna nu två nätter också så har ju missat om hon varit igång då... fy fasen att man ska hålla på innan dom ens är ute!

Nån mer som har en stillsam sak inneboende??

Jag är i v 28 (smitit in från sommarföräldrar) och min bebis har aldrig gjort mer än enstaka snälla puffar, ibland bara ett par enstaka gånger om dagen. I början tänkte jag att det skulle öka med tiden men som jag förstått det brukar de vara som vildast i denna period och jag känner fortfarande lika lite. Ibland blir jag orolig, men jag börjar vänja mig...
 
Med massa hormoner och ruggigt uttråkad av att gå hemma så önskar jag att min lilla i magen var lite livligare :( drar igång mig själv så dant när jag inte känt av henne på länge. När hon väl rör sig är det enda hon åstadkommer lite petande med en fot eller lite put med rumpan. Hon har ju hela tiden varit väldigt stillsam med lååååånga perioder utan rörelse men nu har jag helt för mycket tid att känna efter. Har sovit gott på nätterna nu två nätter också så har ju missat om hon varit igång då... fy fasen att man ska hålla på innan dom ens är ute!

Nån mer som har en stillsam sak inneboende??

Lilleman som numera huserar ytterst välmående på utsidan av magen var också väldigt stillsam hela tiden inne i magen. Det där med att sparkar kunde göra ont fick jag aldrig uppleva... De tre sista veckorna kände jag honom knappt sparka alls utan det var mer att han bökade runt. Låg och sträckte på sig, putade med rumpan eller små buffar.

Mitt sf-mått låg mitt på medelkurvan hela grav men i verkligheten var han ju en bra bit under medel. Ver inte om det kan ha något med saken att göra eller om han bara var en stillsam typ :)
 
Med massa hormoner och ruggigt uttråkad av att gå hemma så önskar jag att min lilla i magen var lite livligare :( drar igång mig själv så dant när jag inte känt av henne på länge. När hon väl rör sig är det enda hon åstadkommer lite petande med en fot eller lite put med rumpan. Hon har ju hela tiden varit väldigt stillsam med lååååånga perioder utan rörelse men nu har jag helt för mycket tid att känna efter. Har sovit gott på nätterna nu två nätter också så har ju missat om hon varit igång då... fy fasen att man ska hålla på innan dom ens är ute!

Nån mer som har en stillsam sak inneboende??
Jag hade en väldigt stillsam bebis nu senast. Hon rörde sig väldigt lite och när hon väl var igång så var det stillsamma rörelser och hicka. Jag åkte in till förlossningen flera gånger för att jag var orolig.

Och med det sagt, ring direkt och be att få kolla om du är orolig. Det är ALDRIG dumt att kolla så att bebisen är ok!

Dotterns lugna rörelsemönster var samma när hon väl kom ut. Innan hon var 6 veckor sparkade hon aldrig med benen utan rörde sig på samma stillsamma vis som i magen.

Mvh Miks
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
395
Senast: Rosett
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 833
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
21 985
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 198
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp