Vårföräldrar 2013!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag tror verkligen att nu är det vi 4-evah ;) men den största prövningen återstår ju men jag har en känsla av att det är en piece of cake jämfört med vad vi gått igenom :)

Jag har stora visioner om ett utomhusbröllop på slottet här i Växjö men där sätter nog ekonomin och det praktiska stopp.. Det blir nog snarare ett halvstort bröllop med närmsta familjen och vännerna neråt mina hemtrakter IOM det är där hela vår släkt bor. Och då troligtvis kyrkbröllop (för känslan och traditionen).

Dom har sett en skiljevägg Mellan dom men den är inte jättetjock, blir det två av samma kön är enda sättet att veta helt säkert att göra ett dna-test. Eller avvakta några år för o se hur lika dom blir ;) väggen kan nämligen tillkommit om ägget delat sig väldigt tidigt som jag förstod det. Men man ser ju mer säkert vid rul om där är två moderkakor, kön osv. Är det flicka +pojke är det ju inga tvivel ;)

Har rul 27/12 och då får vi reda på kön oavsett om vi vill el inte ;)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Haha, oj! Sådär rörlig är jag inte om jag inte pysslar med typ yoga eller något sånt regelbundet.

Ska jag göra något på golvet nu för tiden (fylla på kattmat eller vad det nu kan vara) brukar jag faktiskt sätta mig på huk. Är det något som tar lite längre tid är det sitta på knä som gäller, annars är det bara jobbigt och obehagligt. Jag har ju varit osmidig längre tid än vad som är "vettigt" för magstorleken så att säga. Undrar om den kan växa inåt xD

Kan försöka komma ihåg att knäppa någon bild eller två ikväll när jag kommer hem från jobbet :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Ellerhur! Helt galet! Låg och läste på fl om en som födde sina pojkar för några veckor sen i v.23 och insåg att det är fullt möjligt att det kan hända.. Det är om 5!!! Veckor.. Vände mig om till sambon och sa att om lite mer än en månad KAN vi vara föräldrar! Även om vi verkligen fr hoppas dom har vett att stanna längre än så! :eek:

Ska också försöka komma ihåg att ta en bild sen, tror min mage fått ett ryck till och växt.. Har tyckt det har stått oroväckande stilla senaste tiden..
 
Senast ändrad:
Sv: Vårföräldrar 2013!

Ja, det är inte klokt! Typ 5 månader kvar nu, men mitt huvud tycker fortfarande att "det tar niiiiio månader... niiiio månader kvar!"
Vi får allt hoppas att dina stannar bra längre än till v 23 dock! ;)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

+ pan

haha ni ska vara glada! ni har fem, jag har TRE (på måndag)!!! Thats insane!

dock är jag lite nöjd! min brorsa ringde mig igår och frågade om inte vi kunde komma och baka pepparkakor på söndag.. och hämta två flyttkartonger med prylar och en spjälsäng. Thank you! :bow:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

haha, jag är oftast för envis för mitt eget bästa och låter bli att krypa ner på knä utan står istället och pustar och stånkar och svär över att det ska vara så svårt att komma ner till golvet... det börjar bli intressant också när man måste ta sats för att komma ner.. det är inte så att det gör ont utan att saker bara är ivägen men om man tar sats ordentligt och gungar på lite så går det :rofl:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag tror verkligen att nu är det vi 4-evah ;) men den största prövningen återstår ju men jag har en känsla av att det är en piece of cake jämfört med vad vi gått igenom :)

Jag har stora visioner om ett utomhusbröllop på slottet här i Växjö men där sätter nog ekonomin och det praktiska stopp.. Det blir nog snarare ett halvstort bröllop med närmsta familjen och vännerna neråt mina hemtrakter IOM det är där hela vår släkt bor. Och då troligtvis kyrkbröllop (för känslan och traditionen).

Dom har sett en skiljevägg Mellan dom men den är inte jättetjock, blir det två av samma kön är enda sättet att veta helt säkert att göra ett dna-test. Eller avvakta några år för o se hur lika dom blir ;) väggen kan nämligen tillkommit om ägget delat sig väldigt tidigt som jag förstod det. Men man ser ju mer säkert vid rul om där är två moderkakor, kön osv. Är det flicka +pojke är det ju inga tvivel ;)

Har rul 27/12 och då får vi reda på kön oavsett om vi vill el inte ;)

Jag har varit på två bröllop denna sommaren, min brors och mitt eget och våra bröllop var verkligen två extrema. De hade 85 gäster och hyrt en hel herrgård och jag och Olle var ensamma. Båda bröllopen blev helt perfekta och är helt övertygad om att ni kommer få det super bra, oavsätt hur det blir :)

Spännande med RUL, det är jätte häftigt! Hoppas ni får några fina bilder (helt klart det viktigaste ;)).
Om du fick välja, skulle de va en eller tvåäggs då? Eller det kanske inte spelar någon roll? Samma eller olika kön?

En gaaaaammal pv till mig hade två systrar som var tvillingar.. två äggs.. och.. jag har aldrig i mitt liv sett två syskon som var så otroligt olika. Den ena var lång och "tjock" (inte toksmal) den andra var kort och smal. Den första var rätt tjejig och den andra var väldigt grabbig av sig. De hängde med helt olika typer av människor, reagerade på helt olika sätt osv. De höll visserligen båda på med sport, den ena handboll och den "grabbigare" höll på med hockey. Utseendemässigt var de super olika, hade någon sagt att de inte va syskon så hade jag trott dem :p Sjukt olika, så intressant att det blir så sjukt stor skillnad på allt.. bara man kommer från samma eller olika ägg men att allt annat är "samma".
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Får väl vackert inse att 9 månader är INGEN tid alls! :p
RUL i nästa vecka - längtar! :love:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Njäe, det är väll inte det egentligen... fast.. det är fan svinlänge sen jag fick plusset måste jag erkänna... fast man hinner ändå inte märka av att tiden liksom... går :D

Jag måste verkligen vara bakom flötet.. jag går fortfarande och väntar på att jag ska inse att vi faktiskt ska ha barn och att jag ska börja bli nervös :p
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Ja jag längtar verkligen till rul! :) ska bli sååå spännande och se om det är flickor eller pojkar som gömmer sig där inne och se hur dom utvecklats :) nu ska ju iof jag till gyn på måndag och skulle väl tro att dom vill göra ett ul och mäta tappen osv.. Är kluven där med om jag ska tvinga med sambon el inte.. Vill så gärna att han är delaktig och jag vill verkligen inte ha några besked el råka få se kön el annat utan honom.. Han ska få vara lika gravid som jag liksom ;)


Två små identiska prinsessor hade väl varit nått :love: men enäggsgrav är också mer riskfylld. Mest "praktiska" (om man får säga så :o) hade ju varit pojke + flicka för då hade vi haft vårt på det torra och då är det inte säkert vi vill ha fler barn :p
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Förstår att ni som har "vardagen" fungerande tycker att det går fort... Personligen tycker jag att dagarna s l ä p a r........... sig fram .... Fast jag börjar på nåt sjukt vis vänja mig vid att ha det så här också ..? Lika bra det kanske för det gick ju inte över i första taget efter förra gången, två år sen det började i Januari så ....

Fast igår insåg jag att i Januari är det fyra månader kvar. Det kändes plötsligt som väldigt kort tid. Dags att lägga sig i hårdträning inför stordådet. ;)
Ska ta fram min filosofi professor och hjärntvätta mig med:
"andas långsamt, och lugnt, långsamt ..... och lugnt och .."
"Känn den behagliga känslan när hela din kropp slappnar av .."
:p

Förra gången födde jag utan lindring (inte den äckliga lustgasen heller) - och det gick kanon. Jag har aldrig mått så bra efteråt i hela mitt liv och kände mig otroligt stark. Får se om jag orkar det den här gången. Jag hade foglossning då också men inte i närheten av det här och har haft så himla länge ... Men det är klart att lite mer smärta ingår väl i den allmäna "konkursen" kanske...?
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag har alltid funderat över hur många enäggsbebisar som blir förväxlade med varandra under uppväxten... Kan man markera dem med permanent märkpenna tro? :angel:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Spännande med RUL...! det är så himla speciellt tycker jag. Jag går omkring och gluttar på bilden av prins-kôrven som hänger i köket varje dag och klappar lite på magen.

Vill inte sambon följa med? :confused:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

:D
Man får väl klä de i olika kläder? Fast då gäller det ju att komma ihåg vem som fick vilka kläder där i amnings-psykosen.. ;) Fast man kanske inte ammar när man har två? Eller? Hur gör man?
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

jag går fortfarande och väntar på att jag ska inse att vi faktiskt ska ha barn och att jag ska börja bli nervös :p

Är du inte nervös?! Det är ju nåt fel på dig?
har du inte hört vilket elände som väntar dig? Förlossnignar är ju rena döden och för att inte tala om småbarnstiden?! :o

:angel:
NÄ, jag bara skoja. Jag var inte nervös förra gången och jag är inte det nu heller. Jo, faktiskt lite för förlossningen men nu har jag ju gjort det en gång så nu vet jag ju. Och vad värre är: Efter förlossningen började alla andra som fött barn berätta saker som man INTE fick höra innan man fött .... :crazy: Men jag tänker på vilken häftig upplevelse det var förra gången - mäktigt och magiskt och jag kände mig så stark ... jag hade kunnat föda fem barn på raken där och då utan problem. Ja, om jag fått äta och sova en stund först. ;)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag förstår det där med att du vill ha med sambon! Jag kände så jätte mycket i början och hade blivit rejält förbannad om han själv inte tagit förgivet att han skulle med. Jag tror som du säger att det hjälper nog till mycket för själva anknytningen för männen (den icke gravida partnern om man ska va PK) att vara med på det dom kan. Det är som jag, Olle fick berätta för sin mamma själv att vi skulle ha barn, han har fått berätta för alla att det är en flicka och han kommer också få vara den som berättar om vad hon ska heta.
Han har två gånger frågat mig "men varför vill inte du? :confused:" men det handlar verkligen inte om det. Det handlar om att det finns så himla lite som han faktiskt kan ta del av och jag vill att han ska ta del av det han faktiskt kan få ta del av.
Visserligen har jag lugnat mig lite på senare.. innan, eller i början av grav, hade jag blivit helt vild om jag vetat att han inte genast åkt in till sjukhuset med mig för att jag misstänkte att vattnet gått... men jag satt där ensam i tisdags och kände bara... vafan ska han här o göra. Visserligen fick han inte se henne på ULet som gjordes.. men man såg ändå inte så mycket, hon kollade knappt i 30 sekunder efter om det fanns fostervatten eller ej.. så det var liksom inget. Men stackars liten.. han satt på ett möte som han kallat till och när jag ringde så fick jag ju sticka in eftersom det var viktigt.. och haha.. han hade blivit så ledsen och orolig att han hade blivit helt tyst, tom så pass att deltagarna på mötet hade frågat vad som hänt :p Men han smsade som en galning först och så fick jag skälla på han för att han va tramsig när han tyckte att jag skulle ta en taxi eller be mamma köra mig ist för att ta tåget :D
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Klart du ska ta med sambon om han nu inte protesterar vilt :) Om inte annat blir det väl som i mitt fall, karln är minst lika intresserad av utrustningen som av bebben, haha. I alla fall för mig kändes det väldigt fint (om man kan säga så) att få dela det med min karl. Det är ju onekligen häftigt :) man ser väldigt mycket på RUL. Råkar det vara så att det är något som är galet är det ju också skönt att ha med sig honom.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Är du inte nervös?! Det är ju nåt fel på dig?
har du inte hört vilket elände som väntar dig? Förlossnignar är ju rena döden och för att inte tala om småbarnstiden?! :o

:angel:
NÄ, jag bara skoja. Jag var inte nervös förra gången och jag är inte det nu heller. Jo, faktiskt lite för förlossningen men nu har jag ju gjort det en gång så nu vet jag ju. Och vad värre är: Efter förlossningen började alla andra som fött barn berätta saker som man INTE fick höra innan man fött .... :crazy: Men jag tänker på vilken häftig upplevelse det var förra gången - mäktigt och magiskt och jag kände mig så stark ... jag hade kunnat föda fem barn på raken där och då utan problem. Ja, om jag fått äta och sova en stund först. ;)

Hahaha! Det är nästan så jag börjat fundera på om det går att göra några drastiska åtgärder för att få poletten att trilla ner.. allvarligt :o:angel:

Däremot.. jag köpte ju ett par böcket här förut... och jag har börjat med den ena.. och jag PLÅGAR mig genom den. Jag har bara kommit 100 sidor men jag SKA läsa ut den.. men lixom den är helt hopplös.. eller så är det bara jag som inte fattar att hon försöker vara rolig, men misslyckas totalt med sina extremt icke jämställda skämt i stil med att hon skiter i om det är farligt att färga håret för att fem cm av hennes "rätta jag" hade fått hennes man att lämna henne på stört. Färgningen av håret skiter jag ju fullständigt i.. MEN KOM IGEEEEN!!!?? ANLEDNINGEN!!!??? BAAHHH!! :devil:
Sen skulle man ju också ha förståelse för den stackars mannen om han inte kunde följa med till BM varje gång för han kunde ju faktiskt, den stackars mannen, ha ett viktigt jobbmöte inplanerat.... Jaaaa buuuuhuuu för den stackars mannen...
Sen står det helt wacko doodle doo grejer. Visst.. jag fattar att det är lite roligt att man kan bete sig sjukt som gravid.. (jag är flitig läsare av alla sjuka trådar på familjeliv om just det) men vafan, den här boken får alla gravida kvinnor att framstå som värsta praktarslena och helt jäkla insane! Så står det också så härligt "du tycker säkert inte att du fått några av de här egenskaperna, men det är bara som du tror, det har du visst" och "jag avundas de få kvinnor som inte fått dessa problemen.. men de har de antagligen visst fått, antingen ljuger de, för att få oss andra att känna sig dåliga, eller så inbillar de sig bara"... Så ALLA måste ha ont, alla måste bli rabiata, alla måste bli hysteriska, alla måste bli helt galet oroliga osv.. VARFÖR ska det vara så jävla viktigt att tala om för en hur en graviditet är och hur man SKA reagera. Kan man inte prata om hur man eventuellt kan reagera? Alla är så jävla olika och det sätter bara massa griller i huvudet på kvinnor.

.. eller så har jag bara jävligt dålig humor... :grin:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

:D
Man får väl klä de i olika kläder? Fast då gäller det ju att komma ihåg vem som fick vilka kläder där i amnings-psykosen.. ;) Fast man kanske inte ammar när man har två? Eller? Hur gör man?
Men det är ju det jag menar - hade inte mina katter haft olika färger skulle jag inte hålla koll på dem heller! :D

Vi får nog hoppas att jag inte får enäggstvillingar tror jag... :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 794
Senast: Nixehen
·
Gravid - 1år Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁 Jag är gravid i v 19...
88 89 90
Svar
1 794
· Visningar
125 130
Senast: Fille
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 753
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 754
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp