Vårföräldrar 2013!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jaha.. Igår hade jag sjukt mkt samandragningar och var tillslut så trött i magen att det gjorde ont.. Hade fått direktiv från BM att om jag hade mer än ca 10 på en dag skulle jag höra av mig och det var betydligt mer än så igår.. :( lämnade ju urinprov för uvi-odling med och var nästan bombsäker på att det skulle vara det, skvätt-kissar ca 1/h.. Men idag när jag ringde var odlingen negativ..

Så nu har jag fått råd att stanna hemma idag och bara ta det lugnt (igen) och fÅtt en tid till läkare på måndag för utvärdering om vidare sjukskrivning. Tycker jag smärtan tilltar el s-d ökar ännu mer ska gynakuten ringas.. Suck.. När ska man bara få njuta lite av att vara gravid? :(
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Hur har det gått med kramperna, har det avtagit något?

Vill bara "varna" för att det var på Danderyd den paranoida barnmorskan (eller vad hon nu var) höll hus.:D Visserligen inte på förlossningen, (tur, en sån vill man ju inte ha där haha) när man behöver hjälp så här tidigt så hamnar man på en avdelning (på våning sex) som heter något jätte långt och konstigt på O :D
Men förutom den sjuka föreläsningen så var hon bra och alla andra också. Minns inte vad hon hette, men hon var svensk, äldre, blond/gråhårig i kort (typ "killkort") lockigt hår och saaatans smal.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Haha visslan, jag höll på att (komiskt nog) spruta :angel: ut colan över hela datorn när jag läste ditt inlägg om att han inte va snabb nog att dra ut den :angel::D

Skönt att resan verkar gå bra, har det fortsatt så sedan sist? :banana:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Kramperna höll på under gårdagen lite till och från men på slutet av dagen var det mer "normala" som man kände sig mer hemma med. Var dock inte så rörlig, det stack och var obehagligt att vrida överkroppen. Sambon höll på att flyttpacka lite så han hade lagt en pappersbunt och ett tangentbord i sängen som jag skulle flytta till andra sidan sängen från liggande ställning. Fick liksom släppa högen från några cm och det dunsade till så karlstackaren trodde att jag var sur för att han inte flyttade på den, haha. Han hade ju erbjudit sig men jag tyckte just då att det gick bra, självklart hade han ju flyttat den om jag bett honom men det var ju onödigt att han skulle springa och toffla för mig tyckte jag. Sen att det lät lite våldsamt var ju inte riktigt meningen.

Oh hjälp! :o Sådär får du inte säga! Jag som hade hoppats på att slippa såna knasiga BM :p

Våning 6 har jag ju hamnat på ett par gånger, Obstetriska eller nåt sånt heter det väl? Spec-mvc i alla fall. De har ultraljud där med.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Härligt att det går enligt plan :) Är barnen spända på att åka båt? Hur lång tid tar det över?
Kul med två hoppsanbebisar ;) som man ligger får man bädda ja...

Själv ligger jag hemma och är lite nedslagen. Var hos läkaren idag och det var turligt nog en bra läkare, inte samma som någon av de två tidigare gångerna, men bra. Dock var det inte så roliga nyheter, hon kände mycket på mitt bäcken och sa att det var dags att ta det lugnare och avlasta bäckenet så mycket som möjligt och antagligen börja med kryckor då foglossningen (som jag inte tycker är så smärtsam än, SDs är värre...) antagligen triggar livmodern och SDs blir värre. Hon förlängde sjukskrivningen januari ut och tyckte att jag skulle vara glad om jag ens kan jobba halvtid fram till krokarna runt BF.

Apollo, jag frågade även lite om att läcka vatten och enligt henne så ska man ju som du åka till förlossningen och kolla upp det, jag får väl göra det om det händer igen nu lever ju bebis om så jag antar att det är ok. Hon sa dock att man kan ha riktigt rikliga flytningar som typ kommer i sjok när man är gravid, men att man bör kolla upp det på sjukhus för att konstatera vad det är och att det finns tillräckligt med vatten i magen.

Tråkigt med problem såklart, men kanske ändå skönt att få reda på vad som orsakat SD och att du nu får hjälp med dem?

Ang vatten osv, så har jag vanligtvis väldigt rikliga flytningar men det här var tom mycket för mig, vilket borde typ innebära MYYYYCKET för en annan kvinna. Det som var, var också att de var som vatten i konsistensen, annars hade jag inte funderat på det.

Alla försäkrade mig om att det var helt rätt att åka in och kolla. Den paranoida läkaren sa tom "heldre 100 gånger för mycket än 1 för lite".. jag kan verkligen tänka mig att hon menade bokstavligt talat :D
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Har jag missat något? :confused:
Är du sjuk eller något sådant? Jag tänker på sprutor och allt?
Jag är helt förvirrad, men jag hoppas inte det är någon fara!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Hade ju en sådan "flytning" eller vad det var för någon vecka sedan. Det luktade inte hallon precis, stod ut ett par timmar innan jag fick ta av mig trosorna (hade inga reserv med till jobbet) men ska nog, efter era inlägg här, kolla upp om det händer något liknande igen.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Kan tyvärr inte svara något på om undersökningen för FL. Men vi har ju våran FLexpert här i tråden som säkert kan hjälpa dig.

Ang att vanka fram som en anka, så har jag kommit på mig själv att göra det några gånger... fruktansvärt :D Men när jag kommer på mig själv så skärper jag mig och koncentrerar mig på att gå ordentligt :p
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

*kl*

Idag när jag kom hem stod älsklingen redo i hallen med skjorta på för att "kidnappa" mig ner i stan för o gå på fine dining! Efter en underbar middag tog vi en promenad längs sjön där han stannade upp och satte en ring på mitt finger :love: älskade karl!

Men åh så rooooligt!!! :love::love::love:

:banana::banana::banana:

Hade ni pratat om det tidigare eller överraskade han dig?
Har ni några planer som du vill berätta om? Har ni någon tidsplan.. (ett bröllop går bevisligen att rodda ihop rätt snabbt om man bara vill ;))

Förresten, jag kom på, är det enäggs-, eller tvåäggstvillingar du bär på?

Tråkigt att du får så mycket SD och känner att du inte riktigt kan njuta av att vara gravid :( Vilken vecka är du i nu? Du borde väll vara i andra trimestern nu va? Eller kanske på g in? Har inte riktigt koll på datumet men vet att du är lite kortare gången.


kl

Jag måste fråga, ni som har problem med sammandragningar.. Hur starka är era sammandragningar? Det jag vill komma till är att jag antagligen har en hel del sammandragningar, men som inte är speciellt starka.. jag är rätt van vid att ha diverse kroppsliga krämpor så jag ignorerar omedvetet om det spänner eller drar någonstans, så jag märker inte av sammandragningarna direkt när jag är igång. Men om jag ligger och vilar och tar det lungt så märker jag ju av dem på ett annat sätt. SDar har ju alla.. jag funderar bara på om de måste vara starka (hur starka) och typ göra ont för att ses som ett problem?
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

De säger att vattnet ska lukta instänkt och unket... typ som sperma..
Men ja, det är den avdelningen! Tyckte de va jätte bra faktiskt.. och nu när du vet att det husar en sådan där komisk läkare där så kan du ju vara beredd ;)

Jag hade inte heller något att byta till så jag fick ju gå med dem hela dagen.. :grin: Kände sig ju lagom fräsch när man dessutom skulle hoppa upp i gynstolen. Försökte tänka "positivt" - hon har förhoppningsvis sett betydligt värre. :cool:

Ok, men du rörde dig så "klumpigt" pga kramerna eller? Jag rör mig som en flodhäst för jämnan nu. :angel: Lägger jag mig ner i sängen måste jag ta stöd med armbågarna eftersom magmusklerna inte orkar hålla mot när man är på väg ner med överkroppen. Bara komma upp ur soffan är ett projekt i sig.. så sånt är ju helt normalt.. fast det är ju såklart skillnad om man gör det för att man har ont och inte för att man är otymplig och saknar magmuskler.. och typ.. tappar andan när man böjer sig ner för att det blir sådant tryck på lungorna :p
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Ja, nu minns jag ju inte exakt hur det luktade men det var lite i stil med "hej, jag har inte duschat på 2 veckor"-lukt. Pinsamt! Men som sagt, kommer det igen får jag nog kontakta någon barnmorska och se vad det är fråga om.

Ja precis, det gjorde ont, stack i magen och var inte alls särskilt behagligt att vända sig i sängen igår. Jag var i och för sig väldigt stressad hela dagen från tidig morgon tills jag somnade så det är kanske inte helt optimalt vilket kroppen kanske ville tala om för mig.

Klumpigt brukar jag ju röra mig. Det är långt ner till golvet nu för tiden, benen brett isär så magen liksom ryms mellan benen och ta sig ur sängen ska vi inte tala om. Lägga sig är ju lättare men ta sig ur... Eller nå täcket i fotändan... :p
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Vi har varit förlovade en gång innan (ihop i 9år) men jag fick ett psykbryt för 2 år sen och flyttade ut och bröt förlovningen, vi har haft 2 väldigt struliga år nu sen dess med nya respektive, avundsjuka, hysteri, flytter osv och i aug bestämde vi oss för att antingen gå "all in" el skita i det. Tanken var då att ägna oss åt varandra, köpa hus, resa lite och så småningom om allt kändes bra - skaffa barn osv. 2 veckor senare blev jag på smällen :angel: inte riktigt enligt plan men vi är överlyckliga endå :laugh:

Jag hade inte en susning, han hade visserligen förvarnat om att vi skulle ut o äta men inte var så jag trodde mer det var ett sånt där gör-den-gravida-nöjd-infall :D så både stället (en fin och exlusiv restaurang) och förlovningen kom som en total överraskning :) han inledde med "du vet vad det är för datum va?" och då fick jag panik och trodde jag hade glömt nån årsdag el födelsedag haha men han tyckte 12.12.12 var det ultimata datumet helt enkelt, lätt o komma ihåg :idea:

Vi diskuterade det lite löst och vi kom underfund med att innan barnen blir för tight så bröllopsplanen är sommaren -14 :)

Jag är i v 18 nu och dom tror att det är tvåäggs :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

*kl*

Idag när jag kom hem stod älsklingen redo i hallen med skjorta på för att "kidnappa" mig ner i stan för o gå på fine dining! Efter en underbar middag tog vi en promenad längs sjön där han stannade upp och satte en ring på mitt finger :love: älskade karl!

Nejmen! Grattis! :D

Mindre kul med sd:n :( *kram*

*knapp*
Drömde inatt att jag fick en körlektion med Mikael Persbrandt för att lära mig komma över min aggressivitet i trafiken (lämplig lärare va? :D).
Han var jättetrevlig och pedagogisk och så...
Sen slickade han sig i ögat för att tvätta bort överflödig maskara.

:confused::confused::confused:
:rofl:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Min kropp är lite keff.. jag böjer mig bäst ner med något särade ben men med raka ben och böja i höften, så länge jag inte har ett bar byxor som sitter åt i midjan och kväver mig.... då kan jag behöva släppa golvet med ena foten.. det blir dock lite risky, balansen är ju inte riktigt som den brukar :D
Låter skit konstigt, men jag är väldigt överrörlig och rätt vig.. Jag visste inte ens om det förens Olle råkade knäppa denna bilden på mig förra sensommaren... böja på benen är sååå jobbigt :p
img_3361_164363978.jpg


Men det är som du säger, upp och ner till backen med hela kroppen är lätt värsta. Jag har inga som helst magmuskler att parera med!

Kan inte du bjuda på en magbild? :laugh:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Haha, nu kan man snacka att det verkligen blev all in :D Ni visste nog inte riktigt vad ni planerade när ni sa all in ;)

Men vilken fin tanke av honom och vad härligt att du blev så glad! Då har han iaf gjort något rätt :D

Ärsh, det som behöver längst tid på sig är hindersprövningen och den får man svar på inom ett par veckor :D
Men vad roligt med bröllop! Det kommer bli jätte roligt för er! Jag lovar! Har ni några önskemål, stort?, litet?, lagom? borgerligt? kyrkerligt?

Jaha, så de har inte berättat om det är enäggs eller tvåäggs. Jag har sett i andra trådar att du har tvillingar i släkten så jag fattar ju varför du tror att det är tvåäggs. Men när får man annars veta det? Men v 18, då ska väll du på RUL snart, för det har du väll inte varit på? Vill ni veta könen?
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Hahaha, hade maskaran börjat rinna för att du suttit och spottat och fräst så mycket eller :p
Åh, jag är så glad över att det inte bara är jag som drömmer looney-drömmar! Har dock vart rel lungt på senaste.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Haha, det kan man tro! Men jag var faktiskt väldigt lugn för att vara en trafikgalning! ;) Närå, han hade bara halkat med maskaraborsten i ögat och när jag påpekade det så slickade han helt enkelt bort det. :rofl: Man kan ju tycka att det är lite synd att den drömmen inte vidareutvecklades med tanke på den "utrustningen"... :angel: :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 794
Senast: Nixehen
·
Gravid - 1år Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁 Jag är gravid i v 19...
88 89 90
Svar
1 794
· Visningar
125 130
Senast: Fille
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 753
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 754
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp