Vårföräldrar 2013!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013!

Ja, Apollo, jösses vilka förmaningar!
Som gravid ska man nog inte gå utanför dörren - för säkerhets skull ;)
Men hon kan ju inte vara sann, det är väl klart att man är rädd om magen, men man har ju fortfarande ett liv.

Nyistan, mitt guldfiskminne sviker mig, men om jag inte skrivit det förr så beklagar jag ditt MF och önskar dig all lycka till och hoppas att du uppdaterar här när du vet mer :) Och egentligen tror jag att det blir precis lika bra när man än får barn, men man kan ju alltid önska...
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

kl

Hm, fick nyss någon form av stickande kramp i magen som höll i sig tillräckligt länge för att jag skulle hinna fundera på att ringa Danderyd, skitläskigt. Gjorde ruggigt jäkla ont också. Fick vara framåtlutad ett tag innan jag kunde bete mig normalt igen. Efter några minuter kom det tillbaka igen men inte med samma kraft och inte lika länge. Lite nervös blir jag, vad är det som händer egentligen? -.-'

Besvärligt nog sitter jag ju ensam på jobbet med så om det kommer tillbaka och de vill att jag kommer in blir det lite körigt. Får se om det kommer tillbaka något mer direkt så får jag väl kanske ringa och rådfråga.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Tjoho, tänkte bara säga hej från ett frostvackert england. Eller ja om man inte tittar på motorvägen då, den är inte så vacker. Men vi är iaf på väg, allt går enligt planerna och både barn och hundar uppför sig över förväntan. Grymt skönt. Vi räknar med att vara i Harwich om en dryg timme och färjan går om fem timmar.

Sen tänkte jag säga ang barn på våren att för vår del var det inte planerat. Det var helt enkelt så att han var för full för att dra ut den i tid, och jag ville ju gärna ha ett till så jag sa liksom inte nej haha. Mina andra två barn är födda i december och januari, helknäppt "planerat" och ej att rekommendera, även om.det råkade bli extremt fina avkommor.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Haha! Precis! Lite så det blev i vårt fall med, orkar man inte hämta gummin kan det bli en "hoppsan", även på avbrutna samlag :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Härligt att det går enligt plan :) Är barnen spända på att åka båt? Hur lång tid tar det över?
Kul med två hoppsanbebisar ;) som man ligger får man bädda ja...

Själv ligger jag hemma och är lite nedslagen. Var hos läkaren idag och det var turligt nog en bra läkare, inte samma som någon av de två tidigare gångerna, men bra. Dock var det inte så roliga nyheter, hon kände mycket på mitt bäcken och sa att det var dags att ta det lugnare och avlasta bäckenet så mycket som möjligt och antagligen börja med kryckor då foglossningen (som jag inte tycker är så smärtsam än, SDs är värre...) antagligen triggar livmodern och SDs blir värre. Hon förlängde sjukskrivningen januari ut och tyckte att jag skulle vara glad om jag ens kan jobba halvtid fram till krokarna runt BF.

Apollo, jag frågade även lite om att läcka vatten och enligt henne så ska man ju som du åka till förlossningen och kolla upp det, jag får väl göra det om det händer igen nu lever ju bebis om så jag antar att det är ok. Hon sa dock att man kan ha riktigt rikliga flytningar som typ kommer i sjok när man är gravid, men att man bör kolla upp det på sjukhus för att konstatera vad det är och att det finns tillräckligt med vatten i magen.

D.S, för mig låter det liknande mina sammandragningar, det krampar i livmodern och jag har ibland svårt att stå/gå upprätt. Mina gör ont och trycker lite neråt samtidigt.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Ja det var antagligen en rejäl sammandragning följt av några mindre. Det var mest att den var så intensiv och kraftig som blev lite oroligt för mig. Tidigare sammandragningar jag haft har mest varit att det känns spänt, inte någon rejäl smärta och under flera minuter.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Bökigt att du också verkar bli "dålig" hoppas att du klarar dig hyfsat ifrån smärtor. Ingen förtjänar ju att ha det som klockmalva...
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jobbigt med kryckor och sjukskrivning, men kanske ändå lite skönt att komma fram till orsaken till sammandragningarna? Hoppas att foglossningarna inte blir alltför besvärliga.

Nyistan: håller tummarna för sommarbebis!

Vindvissla: skönt att det går bra så långt, lycka till med resten av resan/flytten!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Lånar knapp


Suck vad trött jag är. Och arg :devil: .

Efter en slitsam dag på jobbet, trött i ryggen, spänd mage och ont i fogarna så kommer jag ut till bilen (lilla Toyotan, inte min älskade Subaru) och ska köra iväg. Upptäcker att ena bakhjulet är fastfruset :eek: . För andra gången denna veckan :eek::eek::devil: .

Ringer sambo som inte svarar (han kommer hem en timme innan mig och har för vana att lägga bort mobilen då och tänker inte på att jag fortfarande kan behöva nå honom) . Lyckas köra hem bilen (har väldigt nära hem) och så kör vi bort till min mamma (nära dit också) och ställer lillbilen i hennes varmgarage på upptining för andra gången denna vecka :crazy::mad:

Tips. Låt bli att dra i handbromsen på vintern . . .:angel:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Var förresten på kontroll igår. Bebisen verkar ok (men stor...). Själv fick jag en spruta till att ta dagligen (blodförtunnande). Börjar kännas som mkt mediciner! Gravidvitaminer, magnesiumpulver, järntabletter, 2 olika insulinsprutor + dessa nya. På kvällen när jag skulle ta sprutan insåg jag att det var en jättenål! Lyckades inte sticka in den... Tänkte fråga min man ikväll, annars vet jag inte hur jag ska lyckas. Deathslyna, var det inte du som hade ngt med Trombose? Tar du sprutor? Jag hoppas på att värdena blir bättre igen så att jag inte behöver fortsätta.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Och till den som vet


Hur går en foglossningsundersökning till?

Hur ont ska man ha för att behöva bli sjukskriven?

Och hur försiktig ska man vara när det börjat göra ont?

Känner av mer och mer men fungerar ju fortfarande att jobba även om det är jobbigt och gör ont i vissa rörelser. Det går över på helgen även om jag är aktiv. Men kommer tillbaka så fort jag jobbat ett par timmar

Fick kommentaren av min sambo igår att jag börjat vagga fram som en anka;) Har själv märkt att jag inte har samma schvung och längd i steget längre
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Inte än, tack och lov. Det kan hända att det kommer om jag skulle bli sängliggande så då ska jag kontakta dem. Ny utredning i v. 32 sa läkaren jag träffade så man ser att det inte är något på g. Kanske börjar bli dags att kolla upp det mer noga snart. Det är ju inte superlångt kvar. Efter FL ska jag tydligen få blodförtunnande med. Vet inte om det är tablettform eller sprutor dock iom att ungen är ute då. Har ingen aning om ifall det går över till mjölken men det kanske du vet?

Angående sprutorna, kan du inte "slå" in kanylen som man gör på hästarna?
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Ok. Tror att de sprutar i låret både före och efter. Det gjorde de iaf på mig förra ggn (var inlagd några dagar innan födseln). Tror inte att det går över i mjölken, pumpade och ammade som vanligt när jag låg inne.

Tittade på kanylen igen, var inte lika tjock som jag tyckte igår. Vore kanske en idé att slå in den som på hästen. Men känns jobbigt att göra på sig själv...
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

*kl*

Idag när jag kom hem stod älsklingen redo i hallen med skjorta på för att "kidnappa" mig ner i stan för o gå på fine dining! Efter en underbar middag tog vi en promenad längs sjön där han stannade upp och satte en ring på mitt finger :love: älskade karl!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Grattis!!

Jag har haft en bra kväll med fika och stall-pyssel hos en vän och hennes 2,5åriga dotter. Full rulle med borstning, miljoner frågor och en av-glidning från ponnyn stackars tös :p Tur de är tuffa, hästägar-döttrarna :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 794
Senast: Nixehen
·
Gravid - 1år Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁 Jag är gravid i v 19...
88 89 90
Svar
1 794
· Visningar
125 130
Senast: Fille
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 753
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 754
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp