Vårföräldrar 2013!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013!

+ andra

vill bara inflikna att jag inte tror det handlade om att pans karl inte ville/kunde komma på RULet utan på det besöktet innan och att hon trodde att de fanns en chans/risk att det skulle bli ett vanligt UL på och att det bara handlade om att det kanske var onödigt att släpa med honom om det inte ens blev något UL :idea:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

I så fall har jag också dålig humor! Vilken bok du fått tag på... :crazy:
Fick en bok av mamma och pappa sist, och visst den har lite nostalgivärde typ iom att det var den de köpte när de väntade mig - men den spelar också väldigt mycket på att män är värdelösa, mest duger till att byta blöjor och köpa hallonsmoothies mitt i natten osv. Förstår inte den typen av humor alls.

Sen ang. oro inför förlossning och så... Jag är nog inte heller speciellt orolig. Det kanske kommer men jag känner väl en viss trygghet i att mamma haft 5 lätta förlossningar (vet att det inte behöver säga något om hur det blir för mig). Det får gå som det går, ut kommer la ungen och smärtan går över. :)
Känns som att jag upprepar mig, visst har vi redan pratat om detta i tråden? :p
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Isåfall är du inte ensam om att inte fatta. :p
Skönt för du skriver precis det jag tänkte och sa förra grav. när jag försökte läsa gravidtidningar och böcker och "hänga på" de andra gravida i min närhet.

Det är som i min gravid-app häromveckan, fritt citerat/tolkat:

"Oh, du gravida kvinna. Du har väl köpt nya fina högklackade skor för det är du förtjänt av? Och lyxiga bh:ar så du känner sig sexig nu när du är lite tjock måste du ju ha. Nu mår du dessutom säkert SKITBRA så passa på att åka på en lyxweekend till Ashmodashmo-stranden och njut med din härliga man innan HELVETET BRYTER UT OCH SEN BLIR LIVET ALDRIG DETSAMMA OCH DU KOMME VARA TRÖTT DYGNET RUNT OCH ALDRIG MER KNULLA I HELA DITT JÄVLA LIV oCH ALLA SEMESTRAR KOMMER FÖRSTÖRAS AV SKRIKIGA BARN OCH HÄNGTUTTAR!!!!!


Hm.. undrar om jag har lite lågt blodsocker nu kanske? Lunchtime!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Oh my... de som gör apparna försöker begränsa antalet invånare i landet eller? För med den beskrivningen... vem vill skaffa syskon? :crazy: :rofl:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Svar till alla

Nä han följer snällt med på vad som helst bara jag ber honom så är inte det som är problemet.. Men nu blir det många besök med gyn 17e, rul 27e, uppföljning hos BM 3e och läkarbesök två veckor efter det.. Och alla besöken är ju under arbetstid för honom och jag är bara rädd han hamnar i onåd hos chefen.. Iof är chefens fru gravid med bf 7dagar efter mig så han borde ha förståelse.. :p

När vi fick reda på att det var två tänkte jag ju åka in själv, sen läste jag här att dom förmodligen kollar med vul så då drog jag med honom i sista sekund! Tänk o få det beskedet helt själv :o

Dom säger att det är rätt lätt att skilja på bebisar även om dom är enäggs, iaf i början IOM dom ligger olika i magen = kan få lite olika huvudform osv. Sen tror jag att man som förälder lär sig skilja på dom väldigt fort :laugh:

Klockmalva, man kan dubbelamma men verkar inte vara så vanligt, många väljer flaska för att man ska kunna dela på matandet med pappan så man inte bara blir en mjölkmaskin :D jag hade gärna dubbelammat så hade man sparat på arbete och pengar men hjälpen är nog mkt värd så vi kör nog lite blandat..
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

"Oh, du gravida kvinna. Du har väl köpt nya fina högklackade skor för det är du förtjänt av? Och lyxiga bh:ar så du känner sig sexig nu när du är lite tjock måste du ju ha. Nu mår du dessutom säkert SKITBRA så passa på att åka på en lyxweekend till Ashmodashmo-stranden och njut med din härliga man innan HELVETET BRYTER UT OCH SEN BLIR LIVET ALDRIG DETSAMMA OCH DU KOMME VARA TRÖTT DYGNET RUNT OCH ALDRIG MER KNULLA I HELA DITT JÄVLA LIV oCH ALLA SEMESTRAR KOMMER FÖRSTÖRAS AV SKRIKIGA BARN OCH HÄNGTUTTAR!


Åhhh haha jag dööör :rofl:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jävligt intressant bok. "handbok för gravida, allt din doktor inte berättar".. visserligen tror jag författaren är brittisk och jag fattar ju att de uppenbarligen inte kommit riktigt lika långt med jämställdheten som vi har i sverige, men kom igen... jag har 200 plågande sidor kvar.

Vi har säkert pratat om det mesta både 2 och 3 gånger, vi har ju nästan plöjt igenom 2000 inlägg (snart dags för en ny tråd) innan ungarna ens börjat ploppa ut, och det med råge! :angel:
Känns ändå som att vi är ett par stycken som är rätt förvirrade här inne så det är nog ingen som ser det som ett större problem ;) Dessutom är det väll så att det ändå är rätt spännande att prata om, annars hade vi ju inte hängt här från första början, typ så spännande att vi kan prata om varje sak 100 ggr :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

oj, hej å hå det var hektiskt schema! ;)

Han "får" inte hamna i onåd hos chefen heller, han har rätt att följa med dig. Men jag fattar. Det kan ju vara stökigt att "gå ifrån" i tid och otid också och särskilt om det är rutingrejer. Maken följde inte med på rutinkollarna hos BM efter typ halva förra graviditeten. Det är ju lite opkraktiskt att det är mamman som "har barnet" och måste gå på alla kollar men men ...

Det är nog smidigt med flaska... då kan man ju faktiskt ge flaskan till den ena och amma den andra samtidit eller nåt ...? :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag har faktiskt nästan slutat läsa apparna helt.. Jag läser dem bara när vi går in i en ny vecka och då läser jag bara om barnet, inget om mig själv. Det intresserar mig inte. Det var för mycket trams i dem helt enkelt. Om jag behöver shoppa skor så går scenariot antagligen till så här
"hm mina fötter har svullnat så pass att jag får ont i fötterna när jag använder mina skor, jag borde nog gå och köpa ett par som sitter bättre och kanske är mer ergonomiska"
och inte
"åååååh, i appen stod det att jag förtjänar att köpa nya skoooor så nu ska jag genast springa till affären, för jag förtjääääääänar faktistk det!!!"

wtf?! :cool:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

oj, hej å hå det var hektiskt schema! ;)

Han "får" inte hamna i onåd hos chefen heller, han har rätt att följa med dig. Men jag fattar. Det kan ju vara stökigt att "gå ifrån" i tid och otid också och särskilt om det är rutingrejer. Maken följde inte med på rutinkollarna hos BM efter typ halva förra graviditeten. Det är ju lite opkraktiskt att det är mamman som "har barnet" och måste gå på alla kollar men men ...

Det är nog smidigt med flaska... då kan man ju faktiskt ge flaskan till den ena och amma den andra samtidit eller nåt ...? :)


(+pan)
Haha, inte att förglömma att de verkligen får två ungar på samma gång = dubbelt så mycket VAB sen ;) Så jag förstår absolut att man prioriterar bort att sitta och hålla i handen när det "bara" är magen som ska mätas typ. Sen förstår jag visserligen de som verkligen vill följa med och skiter fullständigt i jobbet. Hos oss är det alltid Olle som bestämmer tiden med BM så anpassar jag mig. Men nu har ju inte besöken varit så täta.. får se hur det blir senare..
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag har också slutat läsa. Maken har nån som han läser upp om bebisen en gång i veckan om. Det är han som håller reda på vilken vecka vi är i också.... :p

*KL*
Alltså... vad har arbetsgivaren för skyldighet att hålla mig informerad om vad som händer och sker när jag är sjuk? Är allt mitt ansvar?
Jag börjar bli riktigt irriterad på att jag får höra saker ryktesvägen som är ganska "stora" och "avgörande" för hela arbetsplatsen och själv måste kontakta chefen för att få besked och information .....
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Oj, jag har faktiskt ingen aning. Det beror väll på vad det är för typ av information och hur den berör dig skulle jag gissa.

Kan du inte prata med chefen om att du gärna vill ha direkt information istället för på omvägar och höra om ni kan lösa det på något sätt. Då får du ju pika denne om att du inte fått information, men gör det ändå på ett rätt snällt sätt.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

kl

Var tvungen att gå in i fjantappen bara för att se vad som stod.. det kom ändå ett rätt intressant inlägg idag som inte handlade om att köpa nya skor.. visserligen drar de väll på stora skällan men jag tänkte ändå dela med mig av listan eftersom det faktiskt kan vara intressant. Nu ska jag dock säga att jag är i v 27, att kräkas mycket tidigare i grav behöver ju inte vara konstigt.

Graviditetssymptom du måstekänna till

Även om du pratar med andra mammor och läser allt du kommer över om graviditeten, så kan detvara svårt att veta om detdu känner är normalt eller ej.

Här är en lista på symptom som du bör vara vaksam på. Kontakta din barnmorska eller läkare genast om du är orolig. Om något är fel, får du den vård du behöver snabbt. Om allt är normalt, slipper du vara orolig.

  • Bebisen rör sig mindre än vanligt.
  • Ihållig eller svår smärta i buken.
  • Blödning eller vattnigt läckage från slidan.
  • Smärta eller brännande känsla när du kissar, ingen eller lite urin.
  • Svåra ihålliga kräkningar, eller kräkningar med smärta och feber.
  • Hög feber.
  • Simsyn, dubbelsyn, eller prickar för ögonen.
  • Svår eller ihållig huvudvärk, eller huvudvärk med dimsyn, talsvårigheter eller domningskänslor.
  • Svullet ansikte, svullnad runt ögonen, markand svullnad av fingrar och handleder, eller markant eller plötslig svullnad av ben, vrister och fötter.
  • Svår eller ihållig smärta i vaden eller benet som inte lindras av att du stretchar eller böjer vristen, eller ettben som är mycket svullnare än det andra.
  • Svimningsanfall, frekvent yrsel eller hjärtklappning.
  • Andningssvårigheter, upphostning av blod eller smärta i bröstet.
  • Svår förstoppning med magont eller svår driarre som varar längre än ett dygn.
  • Ihållig, svår klåda över hela kroppen.
  • Tryck nedåt i bäckenet (som om bebisen är på väg ut), smärta i ländryggen (i synnerhet om du inte haft det tidigare), kramp eller sammandragningar som liknar menssmärtor, eller flera än fyra sammandragningar per timme (även om de ej gör ont).

Nu får alla lova att inte gå och bli nervösa.. för det där var fan alla symptom i boken och hälften kan jag så här på fem minuter inbilla mig om att jag har ;)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Haha var man inte hypokondrisk innan så blir man det när man är gravid iaf! :D

Tror bestämt han får följa med på alla möten här nu fram till läkarbesöket så får jag väl gå på mätningar och tul själv sen.. Är 1-2 möten som är förlagda vid lunchtid och nått på morgonen så blir nog inte så mjt frånvaro trots allt.. Är väl kanske lite lugnare sen efter v.23 när man vet att dom faktiskt kan klara sig utanför magen.. Jag är ju så förbannat förvirrad också så minsta lilla information jag får går inte hela vägen fram/förvrängs innan det når sambons öron :p
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

:angel:
Jag har redan pikat jätte,jättefint. Det är och har varit väldigt turbulent på jobbet så jag antar att sjukskriven fru Göthe är prio nr 192 egentligen men ...

alltså egentligen vill jag veta om jag måste engagera mig eller om jag bara kan sitta här i min soffa och tänka på annat liksom ... svårt...
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Fast då kanske inte chefen gör något annat än helt rätt.. alltså att anta att klockan är sjukskriven och hon ska inte engagera sig i ett jävla skit? :D
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag hade blivit vansinnig om jobbet ringde mig när jag var sjukskriven. De kanske hade fått skicka mail som jag säkert inte lagt energi på ändå :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 794
Senast: Nixehen
·
Gravid - 1år Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁 Jag är gravid i v 19...
88 89 90
Svar
1 794
· Visningar
125 130
Senast: Fille
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 753
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 754
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp