Vårföräldrar 2013!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013!

:D
Men gud Apollo. Jag dör.
Som om man INTE skulle ringa och kolla om man började må på det där viset?? ;)

haha, jag är inte så hypokondriskt lagd så jag hade nog inte ringt om diverse kramper i magen eller huvudvärk.. eller feber?

//med feber, går lika bra att jobba för det :angel:

åh, jag älskar att min man är så lättlurad! (;))
han skickade ett sms till mig att han blivit bjuden på middag av kunder ikväll och skulle bli kvar på bygget ett tag...
jag: Men vad tjabbigt! Jag då!? Blir jag ensam med alla sysslor? :(((
Han: Ska jag tacka nej?
jag: Nej, men köp en fin present till mig istället. Det är faktiskt synd om mig, jag har feber! Feber, ynklig, gravid och hamna med alla sysslor... Då förtjänar man en fin present när maken lämnar en i sticket!!
Han: Ja det ska du få.
jag: Idag! Annars gills det inte utan blir då en present om dagen extra i ränta!
Han: Dyrt
Jag: Bäst att vara snabb, men en fin ska det vara, annars blir det straff!


:D:D:D:angel:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Och glöm nu inte att alla gravida kvinnor är svartsjuka. Han åker säkert till en snygg, smal (det är viktigt) brud och ligger hela kvällen och sen lämnar han dig för att du är tjock! Att det går över om en sådär 3 månader skiter han i!



;)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jävligt intressant bok. "handbok för gravida, allt din doktor inte berättar".. visserligen tror jag författaren är brittisk och jag fattar ju att de uppenbarligen inte kommit riktigt lika långt med jämställdheten som vi har i sverige, men kom igen... jag har 200 plågande sidor kvar.

Vi har säkert pratat om det mesta både 2 och 3 gånger, vi har ju nästan plöjt igenom 2000 inlägg (snart dags för en ny tråd) innan ungarna ens börjat ploppa ut, och det med råge! :angel:
Känns ändå som att vi är ett par stycken som är rätt förvirrade här inne så det är nog ingen som ser det som ett större problem ;) Dessutom är det väll så att det ändå är rätt spännande att prata om, annars hade vi ju inte hängt här från första början, typ så spännande att vi kan prata om varje sak 100 ggr :)

Jag tycker den var lite rolig den boken, fast man får ju ta allt med en stor nypa salt :)

och så för att komma ikapp:

Angående apparna så känns det som att det mesta är utfyllnad för att de ska ha något att skriva varje dag. Jag använder mest babygruppens, där det bara uppdateras för varje vecka. Inte lika mycket trams.

Min sambo har visserligen barn sedan innan, men jag tycker nog han är så involverad i graviditeten som han bara kan. Han följer med på alla besök hos BM (vi planerar in dem då han inte jobbar, han jobbar skift) och han pratar mer om bebisen än vad jag gör, planerar lite mer osv. Jag har inte ens börjat fundera på förlossning osv än - har fullt upp med att förstå att jag inte bara är gravid utan att jag faktiskt ska bli mamma också :angel:

Sen till sist om planeringen och att det blir en vår-bebis... många kommenterar att det är perfekt tid att få barn i slutet av maj - innan sommarvärmen och inte mitt i värmen. Jag håller med, det låter ju helt perfekt planerat :) (Jag hoppas på att våren kommer tidigt hos oss och att hästarna kan gå i sommarhagarna redan då - även om de förmodligen kommer behöva stödfodras... men bara en sån sak att slippa bära vattenhinkar de sista månaderna! :banana:)

... saken är ju bara den att jag för flera år sedan accepterade att jag inte kan få barn och det var vad vi båda var inställda på - så vi hade varit precis lika överraskade och lika glada om den så vad beräknad till nyårsafton eller svinkalla febuari, slaskiga november eller vad som helst :p
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Med tanke på att han igår stolt berättade att han hade en present till mig, och jag kom hem till ett par raggsockar, så är inte förhoppningarna jätte höga, men där av tjatet.. och hoten :angel:;)

Aj då, nåja, jag förstår honom, jag hade inte heller velat ligga med mig.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag hade blivit vansinnig om jobbet ringde mig när jag var sjukskriven. De kanske hade fått skicka mail som jag säkert inte lagt energi på ändå :angel:

Det har faktiskt hänt mig några gånger att jobbet har ringt och frågat om jag kan hoppa in fastän jag har varit sjukskriven... "Jo, jag vet att du är sjukskriven, men det gäller ju bara några pass..." eh?
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Låter som något vissa på "vår" planering skulle kunna göra. Då hade jag ringt driftchef eller alternativt avdelningschef och berättat vad de håller på med :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Haha, underbart!
Jag har haft folk som har ringt mig kl 7 på morgonen och kopplat en kund till mig. JAG LÅG OCH SOV! Jag har även fått samtal från jobbet när jag suttit på akuten.. verkligen fantastiskt kloka och hänsynstagande människor!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Haha, lägger man inte på då?

Jag hade en tid mitt telefonnummer uppskrivet här då det var "lite" rörigt på stället. Det försvann rätt fort när man fick samtal ifrån en mindre populär kollega (nåja, han blev ju det till slut i alla fall) på lediga dagar där han frågar "vad är koden till den där datorn?" eller något annat onödigt. Koderna till datorer, larm, olika system etc står uppskrivna väl synligt i ett säkskåp han har koden till. Säkskåpet står uppskattningsvis 7 meter från platsen han sitter. Det gjorde att jag lackade ur rejält så nu nås jag på mail så avgör jag om det är viktigt :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jävligt intressant bok. "handbok för gravida, allt din doktor inte berättar".. visserligen tror jag författaren är brittisk och jag fattar ju att de uppenbarligen inte kommit riktigt lika långt med jämställdheten som vi har i sverige, men kom igen... jag har 200 plågande sidor kvar.

Vi har säkert pratat om det mesta både 2 och 3 gånger, vi har ju nästan plöjt igenom 2000 inlägg (snart dags för en ny tråd) innan ungarna ens börjat ploppa ut, och det med råge! :angel:
Känns ändå som att vi är ett par stycken som är rätt förvirrade här inne så det är nog ingen som ser det som ett större problem ;) Dessutom är det väll så att det ändå är rätt spännande att prata om, annars hade vi ju inte hängt här från första början, typ så spännande att vi kan prata om varje sak 100 ggr :)
Ja, det var värst vad vi babblar på! :D

Förvirrad? Jag? :confused::angel::D
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Och till den som vet


Hur går en foglossningsundersökning till?

Hur ont ska man ha för att behöva bli sjukskriven?

Och hur försiktig ska man vara när det börjat göra ont?

Känner av mer och mer men fungerar ju fortfarande att jobba även om det är jobbigt och gör ont i vissa rörelser. Det går över på helgen även om jag är aktiv. Men kommer tillbaka så fort jag jobbat ett par timmar

Jag vet inte om nån svarat på det här, och jag kan ju bara tala för mig själv..
Min undersökning var inte mycket just undersökning, utan hon lyssnade på mig och litade helt på vad jag sa :love:
Jag var även öppen med att jag klarade mig ganska bra på morgonen/förmiddagen, och således gärna jobbade då, men inte klarade hela dagar. Det kan säkert ha gjort sitt till med, att jag VILL jobba, men inte heltid. Hon kände bara lite bak över bäckenet sen och jag fick förklara vart det gjorde ont, ömmade lite med.

Jag har även varit hos sjukgymnast innan, fått övningar och foglossningsbälte. Har även ett tungt jobb som jag helt enkelt inte klarar av på heltid.
Smärtan påverkar min livskvalité och man blir till slut knäpp i roten av att ha ont hela tiden, det är inte rimligt. Nu när jag bara jobbar halvtid har jag ork att vara lite människa också. Enorm skillnad! Jag har fortfarande ont, men jag tar mig ur soffan själv... :cool:


I övrigt, RUL idag. Allt såg kanon ut, en livlig krabat, tyvärr lyckades hon inte se könet på pyret, navelsträngen låg mellan benen och skymde sikten :p
Nu får jag måla barnrummet i neutrala färger :devil:
(Inte för att jag hade tänkt mig rosa kaniner eller blå traktorer men kanske någon kul färg, det kan det iofs bli ändå. Har ni några bra idéer? Jag är lite inne på grått, kan bli fint till vita möbler.)

Huvudvärken är kvar. Neurolog konstaterade att det är nerver som är förbannade, förmodligen pga hormoner... :devil: Epilepsimedicin hade funkat - om jag inte var gravid... Så.. jag väntar och hoppas varje dag...
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

KL
Shit vad ni har snackat sedan jag var inne igår!
Ang undersökning för foglossning så kände läkaren igår på mitt bäcken och fogarna. Typ höfterna, framfogen och bak i ryggen. Dessutom höll hon i benet och svängde med det, antar att hon ville känna hur instabilt det var. Skulle ha ringt sjukgymnasten och bokat tid idag, men missade deras 1 timmes telefontid med 1 minut och då var det kört :/

Panaccea, stort Grattis till förlovningen! Jag är övertygad om att ni får en fantastisk dag när det väl är dags. Jag tror att sålänge man gör det till vad man själv vill så blir det kalas :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Apollo: vad fick du i present? Raggsockar är väl en jättefin present? :)

Visslan: jag har faktiskt letat efter din blogg men inte hittat den! :p Välkommen hem till Svea om du är på plats!

Zews: hihi vilken hemlighetsfull lite krabat! ;)

Angående FOGLOSSNINGS-undersökning: min läkare gick igenom mig jättenoga. Försökte böja mina ben och vinkla bäckenet när jag låg ned ... jag skrek så det ringde i mina öron (förmodligen hans också ...). också la han händerna på mina höfter och bad mig lyfta en fot.... motstående höft sjönk med 10 cm...... :crazy:
Det blev en hel uppsats till försäkringskassan där han beskrev med latinskt namn varenda ömmande punkt + alla undersökningar han försökte göra... han sjukskrev mig resten av graviditeten - dvs. från Oktober-April så det var nog bra med en ordetnlig "genomgång" så att inte kassan skulle bråka .... (de har OK:at sjukskrivningen förresten - inga problem).
 
Senast ändrad:
Sv: Vårföräldrar 2013!

Skönt att du som har sådana problem blev sjukskriven hela perioden på en gång och att det är godkänt och klart så att du inte behöver fundera :)

Zewz, vad skönt att alltvsåg bra ut, även om krabaten var lite blyg ;)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Alltså.. raggsockar hade väll varit en bra present.. om det inte var så att han köpte dem för att han är för lat för att elda = det är svinkallt i huset ^^
Jag fick föresten ingen present, så nu e jag uppe i TVÅ! :D

Jag vet att man inte får länka.. men du hinner nog se det före moderatorn ser det.. moaahaha

http://vindvissla.blogspot.se/
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

moaaha! jag tänkte på dig i stallet idag! jag stod och skulle väga hö och kom inte ner till golvet.. Föl! Gör som fölen!! :idea: och så särade jag på bena, och ner kom jag!!! :bow:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 794
Senast: Nixehen
·
Gravid - 1år Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁 Jag är gravid i v 19...
88 89 90
Svar
1 794
· Visningar
125 130
Senast: Fille
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 753
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 754
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp