Vårföräldrar 2013!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013!

Grattis frun! :bow:
Fina ni var!

Tråkigt med servicen. jag hade en lång peridod då jag inte åt socker och det var en pärs varje gång man skulle äta ute...
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Håller med de andra, ni var jättefina :)
Mysigt med litet och intimt bröllop, kände ni vittnena?

Ang spånbalen är det inte konstigt om du kände dig orolig. Har bebis rört sig som den brukar efter? Jag kan förresten varmt rekommendera att ringa förlossningen och rådfråga om något gör en orolig. Jag ringde och frågade efter att ha rasat i trappan t ex och förra gången i slutet var det helt dött i magen plötsligt och höll i sig en dag, båda gångerna har jag blivit jättefint bemött och de vet ju verkligen vad de pratar om :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Joda, hon har sprattlat på precis som vanligt.. jag hade förlossningen i åtanke men eftersom jag litar på att vår veterinärsgranne har bra koll, alternativt om han kände att han inte hade det så skulle han absolut ha sagt det. Dessutom så sprattlade hon som sagt vidare som vanligt så det var ingen fara. Var ju på VC imorse för att lämna urinprovet och då hade jag ju lätt kunnat svänga förbi uppe hos BM men jag kände inget som helst behov av det. Jag känner mig helt trygg och hade inte reagerat så illa som jag gjorde.. om det inte vore för att jag var helt instabil av alla hormoner :D


Vi kände inte vittnena, vi visste inte vilka vi skulle välja av våra nära så då bad vi kyrkan fixa det ist. :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Den 1a anledningen till att det blev helt utan familj är för att O har en väldigt speciell familjesituation.. eller.. han och han.. hans familj har till varandra.
Olles föräldrar skildes när han var liten. Olle fortsatte träffa sin bio pappa, men.. olles bror var så ung att det till en början inte gick, pga amning osv, och sedan så fortsatte det bara så. Pappan fick sedan en ny familj, mamman en ny man som blev lillebroderns pappa. Olles bror har fortfarande inte träffat sin pappa (eller hans nya fru och deras son) och vi kände inte att vi ville att deras första möte skulle ske på vårt bröllop. De tog inte heller tag i det själva eftersom alla tycker det är en så jobbig situation.. såklart.
Dessutom har både jag och Olle blivit mer och mer privata med åren... vi gör gärna saker helt själva och vi kände att vårt bröllop mellan oss, är nog den saken som mest handlar om BARA oss och det har inget med någon annan att göra. Jag gillar inte att folk har förväntningar på mig ang hur jag ska sköta eller reagera i en privat situation när den är väldigt privat och slipper då helst folks granskande ögon. Visserligen vill ju folk bara väl men det blir mer intimt mellan bara mig och Olle vilket kändes som det viktiga, vi fick mer fokus på det det handlar om -oss- och behövde inte ge uppmärksamheten till andra. Vi kunde ge all uppmärksamhet BARA till varandra. Det blev verkligen jätte bra och prästen var jätte uppmuntrande.. hon hade nämligen gjort precis likadant själv :p Prästen tipsade om en psalm som hon och vaktmästaren sjäng för oss, psalm 289 och den passade oss verkligen jätte bra, om naturen och om att bara få vara sig själv, vilket vi är bäst i bara varandras sällskap :love:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Ja, jag menade inte att du skulle ringa nu utan mer som ett tips i framtiden om något skulle hända eller att man funderar på något mycket och det är helg tex när BM inte kan svara. Skönt att du känner fig lugn nu, hormonerna kan ju verkligen förstärka känslor.

Låter som att ni gick ett mysigt och fint bröllop :) Vi vill också ha det litet och intimt, men tänkte ha kända vittnen och sen ta in på hotell/slott/herrgård bara vi två efter. Men vi stryker nog Gimo från listan ;)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

kl

härligt att läsa att fler har hormonutbrott ;)
Inne i vecka 16 redan nu, och har tillbringat heeela dagen inne i "stan" - hämtat en ratisbody på KappAhl, lånat en massa böcker och kikat på söta tyger innan det var dags för läkarbesöket - ny sjukskrivning från och med januari då jag äntligen har varit utförsäkrad färdigt för den här gången och kommer fortsätta vara sjukskriven ända tills kotten kommer då jag går över i mammaledighet istället. Känns både skönt och lite ledsamt på en gång måste jag säga.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Kl

Äntligen har försäkringskassans papper kommit. Ska bara fylla i det sista och skicka vidare till min chef som får fylla i sin del. Vadå ute i sista stund? FK är väl kända för snabb handläggning? ;)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Nu är jag måttligt trött på nästäppa... :cool:

Magen växer och i övrigt mår jag bra. Som vanligt, inget nytt. :)
V. 17 (16+0) idag.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

kl

Jag kollade "mat-listan" på livsmedelsverket i dag och såg då att pilgrimsmusslor är med på den sidan som rekommenderas att man äter 2-3 gånger i veckan. Tänkte på den misslyckade brölloppsmiddagen och om det är fler som råkar ut för samma sak... inte lätt att veta ju. Jag har sparat ner hela listan i telefonen nu så man kan kolla upp när man handlar, tar för sig på julbordet eller liknande.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Stod det att man BORDE äta det? För mig spelar det ju ingen roll eftersom jag är tokallergisk mot det (kaskadspyr en hel natt :cool:), men det är inte ens gott, smakar som smaklösa fiskbullar :p
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

kl

Någon har köpt sina första babyprylar :D

Vi var på IKEA igår för att köpa hem två bokhyllor (för att kunna stuva om i alla garderober och förbereda kottans rum. Då passade jag även på att söka reda på vad för typ av spjälsäng vi kommer skaffa. Gjorde det enkelt för mig och tänkte att det får bli IKEA oavsätt. Den köper jag visserligen beggad, men madrass osv köper jag gärna nytt. Så när vi ändå var på IKEA så köpte jag

pic_50bcfdade087c37b4a8a5bc4.jpg


  • madrass
  • madrasskydd
  • bäddmadrass
  • kudde
  • täcke

Inga roliga saker alls :p Men Olle var in bland leksakerna och röck i hästen till denna nedan, men blev jätte besviken när det inte gick att köpa hästen separat :D Sen satt han i bilen och pratade om hur gärna han vill att hon ska bli en hästtjej :angel::D

landet-bondgard-med-djur--delar__0109363_PE258988_S4.JPG
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

kl

Juste jag kom på något jag måste fråga er!

I fredags var ju vi hos BM, och när hon skulle kolla mina blodvärden så stannade Olle kvar i hennes rum och vi gick iväg själva. Inne i det lilla rummet där blodproverna togs, säger hon lite lågt till mig "Ung i den här veckan brukar vi fråga om man har utsatts för våld inom nära relationer?" Jag blev lite paff och skrattade till och sa att jaha, nej, absolut inte. Vilket är helt sant.

Men det slog mig efteråt att jag aldrig hört att någon annan fått den frågan. Har ni fått den? Har min BM fått vibbar om att Olle spöar på mig tro? :o
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Åh, mys med bebisshopping! :love:
IKEA is the shit...

Alltså...

*KL*

Ja, det här är ju gravid tråden, jag hoppas ni inte bryter ihop eller nåt men jag sitter sen 53 minuter på toaletten och får inte gjort det jag ska. Förstoppningen från själva helvetet. Som pricken över i när det för övrigt varit en mycket trevlig och positiv dag förutom att snöskottarna har parkerat igen varenda jävla parkeringsplats i stan. och sånt.
Snart kommer dottern och maken hem och jag är ju sitta här jag. Tack och lov för internet och smarta telefoner... :angel:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Köp linfrön och ät dem okrossade! Vill du inte förpesta morgonyoggin med linfrön så går det bra att hälla dem i lite vatten och dricka upp dem. Då får man hjälp på traven vill jag lova! Det bildas en glansig hinna kring... you know what ;) som hjälper you know what att röra sig. Sedan kan man ju svudda plommon osv för att få lite mer hjälp.
Hoppas magen kryar på sig och att you know what ser till att maka på sig snart :D
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Min BM ställde frågan lite snabbt till mig på andra besöket. Inte alls på något misstänksamt vis utan mest för att öppna upp för möjligheten att tala ut ifall jag vart utsatt för något. :) Jag tycker det är jättebra att de frågar! Men självklart ska det skötas snyggt och smidigt. :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Grattis till giftemålet! Ni var urtjusiga! :love: och roligt att få ett ansikte på dig :) jag har också fått frågan om våld i hemmet men det var vid inskrivningen. Har läst på FL att många andra också fått frågan vid olika tillfällen.

Här rullar allt på, haft sjukt ont i ligament och mått lite illa från och till dom senaste dagarna, men inget som inte går o stå ut med! :) har haft sambon hemma i en hel vecka pga sjukdom och jag har haft mina lediga dagar (jobbar 7- ledig 7) så vi har bara haft det skönt, tittat på serier och myst massor! Känns som vi är nykära igen! :love: och det kan man nog säga efter allt strul vi hade förra året :crazy:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

+ pan

Skönt, då behöver jag inte vara orolig över att hon fått konstiga vibbar ^^
Men jag håller med, det är ju JÄTTE bra att de ställer frågan! Anledningen till att hon viskade var ju bara för att O inte skulle höra. OM han nu vart våldsam mot mig så hade hon ju inte kunnat få ett ärligt svar om det var så att han hörde.

Pan: Vad skönt att ni fått massa mysdagar! Sånt kan vara väldigt behövligt till och från! Jag och O kan ligga inne och dega en hel helg och bara glo på film inland :angel: Det är så himla härligt att bara få vara nära och vara.. lat :laugh:
Skönt också att ditt illamående blivit bättre! :banana:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Precis. :) Här har jag även för mig att minst ett besök till BM skall vara utan partnern - och säkert av just den anledningen! :)

*knapp*
Jag har fått sån klåda i pannan! :crazy: Är helt röd och full av rivmärken där nu och jag tycker att jag är noga med att smörja... *gaaaalen*
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag fick den frågan vid första besöket - bara som rutingrej liksom.

På torsdag ska jag till mvc-läkaren ang min foglossning. Min förhoppning är 50% sjukskrivning. Jag hoppas verkligen de tar mig på allvar för jag orkar inte mer nu. Det kombinerat med huvudvärken (fortfarande kvar, datortomografi ua, remitterad till neurolog...) gör mig mer eller mindre till ett psykfall.
Kört och skottat snö hela dagen på jobbet, har så ont vid lunchtid att jag inte kan stå upprätt. Kommer hem och upptäcker att min krångliga nordsvensk med hovar från helvetet har förstört BÅDA sina easyboots (inte gratis...) och jag blir så knäckt att jag klappar till hästen :devil: :cry: och storgråter i en halvtimme. Jag tar helt enkelt inte motgångar så bra.
(Jag bad hästkraken om ursäkt sen och han verkar ha förlåtit mig.)

Tar läkaren någon hänsyn till att man börjar bli psykiskt koko av smärtan eller är det risk att de bara tycker jag är just psyko då? Vill inte lura till mig en sjukskrivning men vill verkligen säga rätt saker så de fattar. Tyvärr (?) har jag en tid på morgonen, och då mår jag ju oftast hyfsat. Hade de sett mig nu hade nog inte någon tvekat...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 794
Senast: Nixehen
·
Gravid - 1år Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁 Jag är gravid i v 19...
88 89 90
Svar
1 794
· Visningar
125 135
Senast: Fille
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 755
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 755
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp